Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: SEVEN DAYS IN MAY (Goldsmith) / THE MACKINTOSH MAN (Jarre) und THE CARPETBAGGERS (Bernstein)


Empfohlene Beiträge

2 Veröffentlichungen mit 3 Scores bringt uns Intrada:

 

post-3533-0-39051500-1364891773.jpg post-3533-0-21299800-1364891765.jpg

 

SEVEN DAYS IN MAY / THE MACKINTOSH MAN

Label: Intrada Special Collection Volume 235
Date: 1964 / 1973
Tracks: 26
Time = 53:31

World premiere release of two outstanding thriller scores by legendary Academy Award-winning composers, both in stereo! SEVEN DAYS IN MAY is John Frankenheimer film about attempted military overthrow of U.S. government, written by Rod Serling, starring Burt Lancaster, Kirk Douglas. Jerry Goldsmith provides stunning, albeit brief (15 minutes) tour-de-force for impressive array of both melodic & non-melodic percussion, including two pianos, vibraphone, marimba, bass marimba, xylophone, multiple snare drums, tympani, chimes. Inventive score offers melodic motifs for left-hand piano, marimba, xylophone, balances with stark rhythms for snares, tympani. Goldsmith also created two main titles, one featuring actual chime melody at start, the other featuring just snare drum rolls with snares tuned to different strengths to start. Latter version features in film. Both versions are included on CD. Complete score presented in dynamic stereo audio from original three-channel stereo masters courtesy Warner Bros. Second score on CD features hypnotic score by Maurice Jarre for John Huston thriller with Paul Newman, James Mason. Jarre uses array of exotic colors (strings, keyboards, cimbalom, accordion, ondes Martenot, balalaika, mandolin, bouzouki) to create basic theme, then repeats in variety of moods, tempos while generating hypnotic effect similar in style to legendary THIRD MAN score by Anton Karas. Score mixed in stereo from 1" master elements with demo "single version" mixed from 2" 16-track master courtesy Warner Bros. Douglass Fake, Lukas Kendall produce, Scott Bettencourt provides informative notes, Joe Sikoryak designs dramatic package. Jerry Goldsmith conducts first score, Maurice Jarre conducts second score. Intrada Special Collection release available while quantities and interest remain!

 

 

SEVEN DAYS IN MAY (Jerry Goldsmith)
01. Main Title (Original Version) 2:10
02. Pickets 1:20
03. First Sign Of Trouble 1:07
04. Prentice Spills The Beans 0:28
05. Midnight Rendezvous 1:06
06. The Meeting Is Over 2:17
07. Casey Is Caught 0:29
08. Secret Rendezvous 2:55
09. Escape From Ecomcon 1:58
10. Scott Defeated 0:35
11. End Title 0:12

The Extra (Seven Days In May)
12. Main Title (Film Version) 1:59
     Seven Days In May Total Time: 17:00

 

THE MACKINTOSH MAN (Maurice Jarre)
13. Main Title 2:19
14. Postal Thief 2:36
15. Meeting In Prison 1:24
16. Loose Talk 1:44
17. Clean Laundry 2:02
18. Drugs For Rearden 2:58
19. The Pursuit 3:01
20. Escape Route 1:29
21. Party 1 4:50
22. Party 2 2:56
23. Rendezvous With Wheeler 3:14
24. End Title 2:08

The Extras (The Mackintosh Man)
25. Loose Talk (Alternate) 1:31
26. The Mackintosh Man (Single Version) 4:04
     The Mackinosh Man Total Time: 36:23

 

post-3533-0-28304900-1364891753.jpg post-3533-0-13712100-1364891760.jpg

 

CARPETBAGGERS, THE

Label: Intrada Special Collection Volume 233
Date: 1964
Tracks: 27
Time = 68:01

Treat for Elmer Bernstein fans! Complete soundtrack to epic-length saga with George Peppard, Carroll Baker, Alan Ladd gets world premiere release in stereo from newly-discovered 35mm three-channel masters PLUS first-ever CD release of original 1964 re-recording composer made for Ava label, presented from also recently found actual mint-condition album masters! Bernstein anchors score with one of his most exciting main titles ever. Powerful rhythmic ostinato in trombones, tuba drive music forward while high-register trumpets scream primary theme above. Thrilling cue! Bernstein also supplies episodic tale of ambitious heel during early part of 20th-century with variety of dramatic cues, richly flowing love theme, period music, more. Paramount Pictures created brand new masters for this release. CD also features CD premiere of brief but terrific original 1964 album Bernstein re-recorded for Ava label back in the day. (Several famous Bernstein scores from that period were re-recorded by him especially for Ava label, including TO KILL A MOCKINGBIRD, WALK ON THE WILD SIDE, CARETAKERS, BABY THE RAIN MUST FALL & CARPETBAGGERS. They were the only original albums made for all of those films.) The Ava recordings were vibrant, stereo albums played by top West-coast musicians under Bernstein's baton. Hearing THE CARPETBAGGERS in both the original soundtrack performances and in the subsequent album versions is a joy! Flipper cover art offers both Ava album artwork, original film campaign artwork. Take your pick! Elmer Bernstein conducts both recordings. Intrada Special Collection release available while quantities and interest remain!

 

 

01. Seal/Main Title 2:26
02. A Maverick 0:52
03. The Forbidden Room 2:42
04. Separate Trails 2:02
05. Lots Of Lovely Ceilings 2:02
06. Nevada's Trouble 7:12
07. Get A Divorce 1:35
08. Movie Mogul 0:35
09. Two Of A Kind 5:08
10. Sierra Source Pt. 2 1:42
11. Jennie [Not In Film] 2:13
12. Rina's Dead 1:02
13. Speak Of The Devil 1:29
14. New Star 3:05
15. Bad Bargain 0:51
16. Jonas Hits Bottom 5:39
17. Finale 1:26
     Total Soundtrack Time: 42:25

Original 1964 Album
18. The Carpetbaggers 2:31
19. Love Theme From The Carpetbaggers 2:40
20. Speak Of The Devil 2:01
21. Forbidden Room 2:19
22. The Carpetbagger Blues 3:52
23. Main Title From The Carpetbaggers 2:10
24. New Star 2:16
25. The Producer Asks For A Divorce 2:39
26. Jonas Hits Bottom 2:50
27. Finale 1:44
     Original 1964 Album Time: 25:26

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Samples (Seven Days / Mackintosh) klingen fast alle wirklich toll. Schade, dass Intradas immer so teuer sind, wenn sie hier in Europa ankommen.

 

Abwarten lohnt sich, besonders bei einer ja quasi unlimiierten Veröffentlichung. Und bei den deutschen Händlern sollte der nicht teurer sein als +/- 23 Euro, oder?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Über den Jarre freue ich mich natürlich. Fans kennen das Hauptthema ja schon, z.B. aus No Way Out oder Firefox. ;) Der Goldsmith ist mir gar nicht mehr so präsent. Habe auch kein Bootleg des Scores auf meiner Platte, aber ein MP3 der BSX-Einspielung. Nie gehört. Soll ich....?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Die BSX-Einspielung kenne ich noch gar nicht. Gelungen? Ist die auf der Rarities-CD mit drauf? Die habe ich, so es der Zufall will, gerade vor einigen Tagen bestellt - vor allem, weil ich die "Toccata for Solo Guitar" in der Interpretation von Gregg Nestor endlich mal auch physisch auf CD haben will. Ist aber noch nicht da. 

 

Wusste übrigens noch nicht, dass es einen alternativen, nicht im Film verwendeten Original-Main-Title mit melodischem Motiv gibt. Dazu gibt es ja nun auch einen Sound-Clip auf der Intrada-Seite. Recht interessant: das aufsteigende Quintmotiv und der Neuansatz auf der Quarte (also die ersten drei Noten) sind identisch mit dem Anfangsmotiv aus dem ein Jahr später entstandenen THE ARTIST WHO DID NOT WANT TO PAINT. Demnach ist SEVEN DAYS IN MAY also nicht nur aufgrund seiner radikalen Konzeption, sondern auch als Keimzelle für spätere Arbeiten hochinteressant. In irgendeinem anderen Goldsmith-Score gibt es doch nochmal einen ganz ähnlichen, Sequenz-artigen Quint-Aufstieg in Quart-Abstand... komme gerade nicht drauf, in welchem. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ja, stimmt, zu Beginn des "Main Title" aus TROUBLE WITH ANGELS gibt es auch den charakteristischen Quint-Aufstieg, nur eben danach nicht mehr auf einer anderen Stufe wiederholt. (Das ist mit Sequenz gemeint: die Wiederholung eines gleichartigen Abschnitts - also gleiche oder sehr ähnliche Intervallik - auf verschiedenen Tonstufen, im Prinzip einer Terrasse.)

 

Vielleicht komm ich noch drauf. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Die Quinte steht bei Goldsmith meistens für kriegerische Inhalte (wie die Trompete für starke Helden): Das Klingonen-Motiv, Die Fanfare für Lancelot oder Artus in "Der erste Ritter"...da gibt's wirklich unzählige Elemente. Während der ganzen Goldsmith-Filme meinte meine Freundin stests, wenn eine Quinte erklang: "Aha, kommen jetzt wieder die Klingonen?"

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 4 Wochen später...

Der Jarre hat mich doch positiv überrascht.

 

Mich nicht. Zumindest nicht positiv. Ich kannte die Single-Version von Mackintosh Man schon seit vielen Jahren und das Thema hat Jarre später noch öfters verwendet, besonders in "Verschwörungs/Spannungs"-Passagen. Hier zwei Schnipsel aus Firefox (mangels Soundtrack-Veröffentlichung mit Fußgeklapper) und No Way Out.

 

http://home.arcor.de/hildegunst.von.mythenmetz.aus.zamonien/jarre.mp3

 

Somit: die 36 Minuten der Intrada schaffe ich nicht am Stück. :D

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung