Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: Jerry Fielding - BEYOND THE POSEIDON ADVENTURE und Maurice Jarre - DREAMSCAPE


 Teilen

Empfohlene Beiträge

Neues von Intrada...

 

post-3533-0-25424400-1369923031.jpg

Label: Intrada Special Collection Volume 245
Date: 1979
Tracks: 30
Time = 79:14
 
World premiere of exciting Jerry Fielding score for Irwin Allen sequel to landmark disaster movie, now featuring Michael Caine, Sally Field, Telly Savalas. Fielding anchors with dramatic "Main Title", drawing on elements from original KILLER ELITE titles, then branches out into exploratory segment bringing new upside down ocean liner tale into play. Suspense sequences meld with considerable action cues as lengthy score unfolds. Interestingly, Fielding scored two entirely different "End Credit" sequences. Version in film is sobering cue that builds to powerful major key finish, version unused is absolutely knockout variant on aggressive original main title material. Both appear on CD here! Additional material also includes yet another take on end credits, this time conducted by orchestrator Lennie Niehaus. Other alternate cues appear on CD as well. Entire CD assembled from original multi-track stereo session masters courtesy Warner Bros. Audio is crisp and dynamic! Jerry Fielding conducts. Intrada Special Collection release available while quantities and interest remains! 
 
 
The Album
01. Main Title 4:10 
02. Helicopter 1:34
03. We've Got Company 0:47
04. They Go Aboard 7:10 
05. Survivors 0:51
06. Move It Out Sarge 1:32
07. The Money 1:06
08. Tex 0:47
09. They're With Me/Susan At The File 1:44
10. The Susan And Stefan Show 2:58
11. Wilbur's Secret Ailment 2:41
12. Harold And Hannah 2:38
13. In The Tunnel - Revised 1:26
14. Susan Is Dead 0:35
15. Sprague Pumps 1:42
16. He Builds A Bridge/Blindman's Bluff 6:02
17. Conversations While Waiting 3:40 
 
18. Gun Fight 2:36 
19. Frank Buys The Farm 1:31
20. Hannah Kroax 4:27 
21. Svevo Gets Out - Revised 1:47
22. Wilbur Gets A Pang 1:16
23. Great Escape 10:16 
24. End Credits - Original 3:05 
      Total Album Time: 66:58
 
The Extras
25. End Credits - Revised [Film Version] 3:05 
26. Main Title [Promo Reel] 1:32
27. The Money [Promo Reel] 1:06
28. In The Tunnel - Original 1:24
29. Svevo Gets Out - Original 1:47
30. End Credits - Original [Promo Reel] 3:04
      Total Extras Time: 14:08

 

post-3533-0-92307000-1369923178.jpgpost-3533-0-86168300-1369923181.jpg

Label: Intrada Special Collection Volume 248
Date: 1984
Tracks: 12
Time = 41:28
 
Maurice Jarre score for 1984 Joseph Ruben sci-fi tale with Dennis Quaid was one of the first soundtracks to appear in then-brand new CD format. Intrada reissue carries identical contents but re-masters audio for better dynamics plus fixes an apparent indexing issue as well. Jarre creates vivid soundscape courtesy array of electronics with additional saxophone color in select passages. Intense moments balance with sensual ones. Unusually wide array of thematic material, action motifs, love theme, complex ideas all make for strong musical experience. Highlights: Richly melodic "Love Dreams", involved, aggressive "Labyrinth". Flipper cover allows both new artwork, reproduction of original album art. Take your pick! Intrada Special Collection release available while quantities and interest remains!
 
 
 
 
 
01. Dreamscapes 2:55 
02. The Journey 4:19 
03. First Experiment 2:50
04. Suspense 1:07
05. Jealousy Merry-Go-Round 2:51 
06. The Snakeman 1:05
 
07. Entering The Nightmare 4:12 
08. Love Dreams 4:05 
09. Dangerous Moments 2:14
10. Escape 4:31 
11. Labyrinth 8:46
12. Endless Dreams 2:10 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Bei Jarre überleg ich. Auf der Plus-Seite: Einer der Komponisten, bei dem ich noch dringend nachrüsten will/muss. Auf der Minus-Seite: Eine voll-synthetische Arbeit, neben der ENEMY MINE wie ein Konzertwerk wirkt, braucht man das?

 

 

Ma kieken.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich schließe mich der Mehrheit an: Fielding wird früher oder später eingetütet - von dem kann ich einfach nicht genug haben! Was den Jarre betrifft: Die Zeiten sind vorbei, in denen ich mir mäßige, grottige, trashige und den einen oder anderen guten Synth-Score gekauft habe in der Hoffnung, Lücken zu schließen ("Commando") oder Kult zu hören ("Delta Force"). Demnach werde ich den Jarre ziehen lassen...vollsynthetisch und mit Saxophon sind für mich Anti-Kaufanreize ;)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung