Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: JUDGE DREDD (2-CD) (Alan Silvestri)


Empfohlene Beiträge

 

post-103-0-46604600-1431434136.gif

 

Long-awaited restoration of full, action-packed Alan Silvestri soundtrack on 2 CDs! Danny Cannon directs, Sylvester Stallone stars, sizzling action in dystopian future abounds! Drawn from British comic magazine, movie literally bristles with excitement. Silvestri takes cue from hardcore-style action in film, creates masterful score with unusually strong, heroic major-key theme for Dredd, darker minor-key choral material for background story, pulsating orchestral rhythms to punctuate profuse, violent action. Dredd theme typically gets noble French horn, trumpet for leads but is flexible, also plays softly on flute in select sequences. Still, with action the name of the game, composer keeps momentum going throughout. Incredibly, Silvestri recorded some two hours of music for a picture ultimately running just 96 minutes! Explanation: He recorded lengthy score in London, selections of which appeared on Epic label in 1995 (paired with several songs) but post-production edits to film required him to make changes and record most of his score again! This time, sessions were held in Los Angeles - it is these performances that appear in finished film.

 

New Intrada 2-CD set features both London, Los Angeles sessions! Courtesy Walt Disney and Sony Music, a treasure-chest full of previously unreleased music is the reward! Highlights are many but spotlight goes to revised finish to score: here, Silvestri concludes with heroic fanfare familiar from 1995 album but introduces all-new treatment for brief moment of optimism that adds weight, emotion to last scene before wrapping with magnificent fortissimo coda. One of the great film score endings! CD 1 offers score as heard in picture (including powerful "revised" Main Title), CD 2 offers 45 minutes of early takes, alternates plus 4 tracks from original 1995 album in which unique assemblies were prepared. As a special "extra", riveting original soundtrack performance of "Judge Dredd - Trailer" by Jerry Goldsmith makes powerhouse finish to CD 1. Informative liner notes about entire film production by Tim Greiving, colorful graphic design by Joe Sikoryak, complete cue assembly details, musician lists for both Silvestri's Los Angeles sessions, Goldsmith's trailer sessions round out dynamic package. This one packs a punch! Alan Silvestri conducts his score, Jerry Goldsmith conducts his trailer. Intrada Special Collection release available while quantities and interest remain!

 

Play all clips

 

CD 1

01. Main Title – Revised (5:00)

02. Block War – Revised (5:01)

03. I’ve Heard It All – Revised+ (2:23)

04. Aspen – Revised (3:25)

05. It Ends (0:41)

06. The Law (1:54)

07. Pawn Shop (1:43)

08. Parking Penalty (0:54)

09. Dredd’s Arrest (1:32)

10. Say It Ain’t So (2:23)

11. Judgement Day+ (4:23)

12. Hidden Photo (0:39)

13. Shuttle Crash (2:37)

14. Access Denied (1:03)

15. Angel Family Values (6:01)

16. We Created You (3:46)

17. New Order Montage (2:12)

18. Hershey’s Close Call (0:18)

19. Janus! (0:57)

20. Council Chaos – Revised (7:30)

21. Hershey’s Apartment (1:14)

22. Twice You Owe Me+ (1:17)

23. Griffin Gets It (0:58)

24. Send In The Clones (1:15)

25. New World – Revised (7:47)

26. Judge Dredd – Trailer (Jerry Goldsmith) (0:47)

CD 1 Total Time: 68.22

 

CD 2 The Extras

Original and Alternate Takes

01. Main Title+* (4:56)

02. Block War+ (3:05)

03. I’ve Heard It All+ (0:36)

04. Dredd And Fargo+ (0:33)

05. You’re A Legend+ (0:23)

06. Aspen+ (2:27)

07. Aspen – Alternate+ (2:27)

08. I Judged Him+ (0:56)

09. Hershey Objects+ (0:21)

10. Bon Appetite+ (1:42)

11. Brief Reunion+ (1:32)

12. Council Chaos+* (5:46)

13. Choose+ (5:17)

14. Choose – Alternate+ (4:42)

15. Choose – Revised+ (5:14)

16. New World+ (2:25)

17. New World – Alternate+ (2:25)

Total Time : 45:23

THE EXTRAS

Original 1995 Soundtrack Assemblies

18. Judgement Day+ (5:53)

19. Block War+ (4:39)

20. Angel Family+ (5:36)

21. New World+ (9:13)

Total Time: 25:31

CD 2 Time: 71:00

+Not featured in film *Previously released

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wobei ich vermute, dass die Auswahl am Ende doch recht gut war (auf dem Epic-Album). Gerade Silvestri ist auf Länge oft keine Wohltat, wobei ich hier mal positiv PREDATOR 2 als Benchmark nehme. Ich kann mich an das Bootleg allerdings nur noch bedingt erinnern...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Alles klar. Dachte schon, dass sich die Kosten erhöht haben, länge daran.

Dann alles beim alten, nur Porto ist teurer.

 

Ja leider das, und wenn man Pech hat werden die Versandkosten zum Preis dazu gezählt, sodass man in jedem Fall die 22 Euro-Grenze überschreitet.

Und das noch bei dem ungünstigen EUR-USD-Kurs (wobei der gerade tendenziell besser wird)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Frage an die Kenner: lässt sich der Schnitt des alten Albums mithilfe von CD 2 einigermaßen rekonstruieren? D.h. entspricht das "Judge Dredd Main Theme" dem originalen "Main Title" (CD 2)? Und ist "Council Chaos" (CD 2) auch dieselbe Fassung wie vom Epic-Album?

 

Falls ja, würde ich vielleicht doch zugreifen - meine alte Epic-CD hat, wie ich soeben bemerkt habe, einen fiesen Kratzer, und nicht alle CD-Player lesen die CD ordentlich ein.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Frage an die Kenner: lässt sich der Schnitt des alten Albums mithilfe von CD 2 einigermaßen rekonstruieren? D.h. entspricht das "Judge Dredd Main Theme" dem originalen "Main Title" (CD 2)? Und ist "Council Chaos" (CD 2) auch dieselbe Fassung wie vom Epic-Album?

Falls ja, würde ich vielleicht doch zugreifen - meine alte Epic-CD hat, wie ich soeben bemerkt habe, einen fiesen Kratzer, und nicht alle CD-Player lesen die CD ordentlich ein.

Keine Ahnung, habe die CD ja noch nicht...

Aber soweit ich die Produktbeschreibung von Intrada korrekt verstehe ist der Inhalt von CD2 quasi das Quellmaterial, aus dem die 90er CD zusammengestellt wurde...

Und rein vom Soundclip "Main Title" her ist es auch in der Tat so.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung