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Sony Classical: James Horner & Simon Franglen - THE MAGNIFICENT SEVEN


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irgendwie auch "kurios", da spielt man extra das neu arrangierte bernstein-thema eigens neu ein und macht es dann *nicht* auf die score cd drauf.

*das* soll ein mensch verstehen..

 

Ich vermute dahinter Marketing, damit das digitale Release mehr Aufmerksamkeit bekommt. Ganz einfach. Wird ja schon länger von verschiedenen Labels gemacht, dass auf dem digitalen Release Tracks drauf sind, die es auf die CD nicht geschafft haben.

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Sehr bewegendes Interview mit Simon Franglen

 

You tell the story of this music in the notes of the album. But can you tell it again for those who do not yet have the chance to have the album?
In the Spring of 2015, as we finished the score to Southpaw, director Antoine Fuqua and James were engaged in discussions about The Magnificent Seven, which was to be their next collaboration. In approaching “Mag 7”, James knew he’d have to write a score that related to Elmer Bernstein’s much-loved theme for the 1960 original, but he also knew that the film scoring language of that older film was not going to work in this modern retelling of Akira Kurosawa’s masterpiece Seven Samurai. The challenges energized James, we met in London and he excitedly started working on themes while Antoine was beginning to film with his remarkable cast in Louisiana. A week later tragedy struck. James died in a private plane accident.
We were devastated. In the aftermath, I couldn’t stop thinking about the powerful themes that were James’ final compositions. It seemed inconceivable that this music would never be heard.
I was not alone with those thoughts. James’ trusted group of collaborators (including music editors Jim Henrikson and Joe E Rand, and orchestrator J.A.C Redford) were unanimous in encouraging Simon Rhodes and me to finish prepping the London themes so they could at least be presented to Antoine. A couple weeks later I was on the set of The Magnificent Seven playing the music to the astonished director, who was overwhelmed by this unexpected gift from his departed friend, a gift that so perfectly ‘got’ the essence of the movie that Antoine was making, without having ever seen a frame of it.
From there, it was a nine-month process of finishing the film and the score, with all the filmmakers and musicians coming from a place of love and respect for James’ music. I hope you can hear the outpouring of goodwill that everyone involved has shown, from the passion that the orchestra put into every note, to the support that Antoine, Roger Birnbaum and MGM have shown throughout the process. I believe that the music as it has been completed reflects James Horner’s spirit. As you listen, remember James, and as he would have always insisted, hear the soul of the film in the score.
 

 


 
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die musik ist thematisch leider eine enttäuschung für mich. das thema gleich im ersten track ist schlicht eine kopie (fans werden es in diesem speziellen fall wohl eher hommage nennen) aus zig anderen horner scores. dann haben wir da das generische kloser/wander thema aus seven riders, welches dann zwar in ein hornerartiges thema übergeht, aber leider dermaßen uninspiriert klingt, sodass es letzenendes ins linke ohr rein und aus dem rechten gleich wieder verschwindet. westernstimmung kommt durch die themen leider zu keiner zeit auf. dafür muss dann bernsteins thema herhalten, das zwar hier und da fragmentarisch eingebaut wurde, jedoch auch aufgesetzt wirkt. als schlusstitel ist das thema dann auch völlig "out of place", da es horners und franglens material zum einen in den schatten stellt, aber auch überhaupt nicht zu dem restlichen material passen will.

 

horner war schon immer ein meister der themen und gefühle und daher ist es um so enttäuschender, dass sein thema hier keinen eindruck hinterlässt. selbst wenn das thema von einer zarten frauenstimme performed wird, klingt es schlicht zu beliebig und lässt mich kalt. überhaupt bleiben die ruhigen stück hinter den erwartungen. wall to wall musik, die einfach nicht intensiv genug ist, was durch die simple streicher performance noch verstärkt wird.

 

western stimmung kommt halt nur durch das bernstein thema sowie einige rhythmen in der action, etwas gitarrenspiel und horners typischer einsatz dieser japanischen flöte auf. die action ist teilweise auch etwas rcp lastig, was aber bei horner scores nicht mehr neu ist. hinzu kommen noch einige sound design passagen.

 

im film als untermalung taugt die musik ganz sicher und wird zumindest in der action ihre wirkung nicht verfehlen, aber als höralbum ist die musik vorallem aufgrund des sehr schwachen themen materials leider nicht eindringlich und nachhaltig genug.

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ein echtes Westernfeeling kommt in der Tat über die gesamte Laufzeit nicht so richtig rüber...die 'japanische Flöte' suggeriert hier

eher einen klassischen Horner-Thriller. Natürlich stechen die Horner-Themen als altbekannte Routine hervor, ohne große Überraschungen

Das Album braucht bestimmt noch einige weitere Durchgänge - das Original Bernstein Thema am Ende wirkt allerdings in der Tat wie ein Fremdkörper.

 

@bimbam - ja, es gibt Möglichkeiten... :dedektiv:

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a propos, hübsche formulierung deinerseits: "westernsttimmung kommt halt .. durch..horners typischer einsatz dieser japanischen flöte" ;-)

diese japanische flöte ist ja eins dieser hornerrismen und sie wird hier exakt so eingesetzt wie es auch schon in etlichen anderen horner scores der fall war. hinzu kommen noch paar gitarrenriffs der marke zorro und das gefahrenthema kommt zumindest einmal definitiv vor.

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Fuqua wurde zum Bernstein-Thema befragt und ob es im Film zu hören ist.

 

GROSS: ...I was thrilled when, in spite of the original score, there was still a moment in your remake of "The Magnificent Seven" when you used some of the original score.

FUQUA: Yeah, that song, I use it in the film as the journey begins, and then I use it at the end because it was tricky to try to put it in the body of the movie, you know, because the pacing of the movie now is different than it was then. You know, in those movies, you can be a little more languid, and they had dissolves when they're on the journey. And I didn't think it was doing it justice if you couldn't really play out those notes. So that's why I use it as a bow, so you can play it out in full.

Quelle: http://kazu.org/post/magnificent-seven-director-staying-true-original-films-message#stream/0

 

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Großartiger Artikel von Jon Burlingame über den Score
 

 

Last year’s death of “Titanic” composer James Horner in a small-plane crash shocked and saddened many of his colleagues, including director Antoine Fuqua, who had recently finished “Southpaw” with the two-time Oscar winner, and had planned to do “The Magnificent Seven” with him.

This story first appeared in the September 21, 2016 issue of Variety. Subscribe today.

So a few weeks after the tragedy, when Horner’s longtime musical collaborator Simon Franglen showed up on the film’s Louisiana set with “a gift from James,” the director was stunned as he found himself listening to 15 minutes of music that the composer had already written for the film, even before shooting started.

 

“I was overwhelmed,” Fuqua confesses. “It took me a while to get it together, it was just so beautiful and so powerful. I called my sound guy and said, ‘Get the biggest speakers you can and put them on the set right now.’ I walked out and played it for my crew. People clapped and cheered, and some had tears in their eyes. That music inspired us to push forward.”

 

Horner, it turns out, had so much work lined up that he decided to start earlier than usual on “Magnificent Seven,” based on just a reading of the script. (Other films on his list: “The Great Wall,” “Hacksaw Ridge,” and James Cameron’s “Avatar” sequels.) After Horner died, Franglen — a Grammy-winning producer who worked for two decades as Horner’s synthesizer programmer, arranger, and score producer — took the composer’s piano demos, done only weeks before, and, along with recordist/mixer/composer Simon Rhodes, developed them into a suite, which he recorded for Fuqua.

“There were several themes, a theme for the town, one for the cowboys, and so on,” Franglen explains. “It was about getting a style going, to open a discussion with Antoine.”

Fuqua, and then MGM, gave the go-ahead to proceed with a full score based on Horner’s themes. Franglen reassembled Horner’s team: Rhodes, orchestrator/conductor J.A.C. Redford, and music editors Joe E. Rand and Jim Henrikson.

“I know that you can still hear James in the score. People in the orchestra who had played his scores for 30 years said it felt right. Simon Franglen

“James brought together a group of people that not only worked well together but also liked each other,” Redford says. “We talked about this project and how great it would be to somehow make this James’ final score.”

Creating the necessary 107 minutes of music, however, took months. Franglen supervised the entire process, writing new material as needed and adapting Horner’s original material to fit scenes wherever possible. (The final credit reads “music by James Horner and Simon Franglen.” Rhodes receives an “additional music” credit.)

Guitarist George Doering and ethnic-woodwind player Tony Hinnigan — two Horner regulars whose colorful work was featured in “The 33,” one of Horner’s final 2015 scores — contributed their unique sounds. A trio of singers added wordless vocals for especially wrenching moments, another Horner trademark. Franglen tortured two banjos to create an unnerving sound for the villain (played by Peter Sarsgaard).

But the bulk of the score — often muscular, ultimately heroic — was played by an 80-piece Hollywood orchestra, many of whom had played on previous Horner scores, including “Titanic” and “Avatar.”

It was impossible to ignore Elmer Bernstein’s iconic “Magnificent Seven” theme from the 1960 original, so it makes an appearance at the end of the film.

“That was tricky for Simon, and for all of us,” Fuqua says.

Notes Franglen, “It makes a statement, and it’s appropriate where it is.”

Franglen adds that the most important thing to Horner was “the sense of music being the soul of the film. I know that you can still hear James in the score. People in the orchestra who had played his scores for 30 years said it felt right. Everybody came to this from a sense of love for James and what he’d done for film music.”

Adds Redford, “James was a composer with a unique voice — one that could be applied to dozens of different films and still bring heart and beauty to those scores.”

Fuqua, who credits Horner’s support for his making the film in the first place, dedicated the movie to the late composer. “It was an unlikely friendship,” he concedes. “We were like the odd couple: I’m kind of aggressive and he was this quiet intellectual guy. He still saw movies with the eyes of a kid. I loved the guy. [His death] was a great loss. But he can live on through the music.”

Quelle: http://variety.com/2016/artisans/production/magnificent-seven-composer-james-horner-1201867146/

 

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im film wirkt der score schon westernhaft. beim erst und einmaligen bernstein-thema in kurzer aber voller blüte zu beginn des abstands bekam ich eine "erhabene" gänsehaut.

 

apropos bernstein-thema,

gib es eigentlich irgendwo erhältliche, anhörbare bzw. downloadbare variationen des bernstein-themas für die "marlboro-country" und "marlboro"-werbespots, die in den 80er/90er Jahren in den kinos zu sehen und hören waren mit ihren popigeren fetzigeren variationen und intonationen des themas?

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achja, die widmung für james horner im abspann hätte ruhig ein wenig "prominenter" und auch "persönlicher" ausfallen können, z.B. direkt vor oder bei beginn des abspannes und vielleicht kurzen persönlichen worten des regisseurs, nach all dem, entschuldigt bitte den ausdruck, gewese, das fugua in diversen interviews über seine große trauer und seinen schweren verlust des persönlichen freundes james horner geäußert hat,

"kommt" die tatsächliche widmung im abspann unpersönlich und 08/15.

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achja, die widmung für james horner im abspann hätte ruhig ein wenig "prominenter" und auch "persönlicher" ausfallen können, z.B. direkt vor oder bei beginn des abspannes und vielleicht kurzen persönlichen worten des regisseurs, nach all dem, entschuldigt bitte den ausdruck, gewese, das fugua in diversen interviews über seine große trauer und seinen schweren verlust des persönlichen freundes james horner geäußert hat,

"kommt" die tatsächliche widmung im abspann unpersönlich und 08/15.

 

Na ja.. ich seh das nicht so tragisch. Diese Widmungen kommen meistens immer standardmäßig daher. Man kann froh sein, dass da überhaupt eine Widmung zu lesen ist. Da zählt es für mich mehr, wenn er in in den Interviews über Horner redet. Damit kann er viel mehr ausdrücken, als in einer Widmung.

 

So oder so.. ich freu mich darauf, genau heute in einer Woche diese CD und die COLLAGE-CD endlich bestellen zu können :)

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apropos "collage-cd", die gibts bei spotify zum reinhören.

 

hast du bzw. weißt du etwas von den bernstein-marlboro-werbe-clip-variationen, ob es die musikeinspielungen irgendwo gibt oder gab?

 

Nope.. hab davon nichts und weiß leider auch nicht, ob da je was veröffentlicht wurde.

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apropos "collage-cd", die gibts bei spotify zum reinhören.

 

hast du bzw. weißt du etwas von den bernstein-marlboro-werbe-clip-variationen, ob es die musikeinspielungen irgendwo gibt oder gab?

 

 

Nope.. hab davon nichts und weiß leider auch nicht, ob da je was veröffentlicht wurde.

Es gab wohl mal ne LP

https://www.amazon.com/Music-Marlboro-Country-Elmer-Bernstein/dp/B003B4LIR6/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1474652981&sr=8-1&keywords=the+music+from+marlboro+country+LP

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Mein musikalischer Eindruck aus dem Film: generisch, austauschbar, unpersönlich. Die handvoll Retro-Effekte "im Geiste Horners" (Gefahrenmotiv, Echoplex, Shakuhachi) machen den Braten auch nicht mehr fett.

 

Zum Film fällt mir leider nicht viel Anderes ein - ähnlich blass und nichtssagend wie seine Vertonung. Fuqua fährt zwar jedes denkbare Genre-Klischee auf, erreicht damit aber überraschend wenig. Das Drehbuch ist die ganze Zeit damit beschäftigt, von Handlungspunkt zu Handlungspunkt zu hetzen und seine Reißbrett-Figuren zu charakterisieren, vergisst dabei aber Atmosphäre und Zwischentöne. Alles läuft knallhart nach Schema F - als wenn der Film von Robotern inszeniert worden wäre. Keine Empfehlung.

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  • 1 Monat später...

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