Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: DUCK TALES THE MOVIE: TREASURE OF THE LOST LAMP (David Newman)


Empfohlene Beiträge

Zitat

David Newman score for Walt Disney animation tale finally gets long-awaited release on CD! Feature was spun out of popular 1987 animation TV series inspired by Disney artist Carl Banks, creator four decades earlier of Scrooge McDuck, Donald’s rich uncle. Along with nephews Huey, Louie and Dewey, clan embarks on a wild hunt for the treasure of Collie Baba. Shape-shifting sorcerer Merlock makes the journey difficult. A magic lamp complete with a wacky Genie and the requisite three wishes all factor in as well. Bob Hathcock directs, Alan Burnett scripts, Alan Young, Russi Taylor, Christopher Lloyd provide voices. A favorite project of composer David Newman, who considered it, “Like a dream experience for me.” Newman was afforded considerable freedom to write what he felt was most appropriate without interference. “It was lovely.” Newman scores for a large orchestra, writes wall-to-wall music, including several lengthy sequences. Strong degree of musical architecture results. Music often twists and turns on a dime, racing forward, stopping suddenly for quick pauses then continuing onwards. Excitement is name of the game! Vibrant recording by Tim Boyle made at Evergreen Studios in Burbank over 6 days in June 1990. Entire album is presented in crisp stereo sound from complete digital 2-track scoring session masters with 3 additional cues derived from the 30 its Dolby SR-format analog mixes, all courtesy Walt Disney Records. John Takis provides descriptive liner notes, Kay Marshall fashions gorgeous, colorful “flipper” cover. Choose your favorite! David Newman composes, orchestrates, conducts. Intrada Special Collection CD available while quantities and interest remain!

Play all clips

01. Coming In For A Landing (1:56)
02. The Seal Of Collie Baba (4:34)
03. The Pyramid (Alternate) (2:55)
04. The Ducks Use Their Marbles (1:10)
05. Webby Discovers The Lantern (4:43)
06. Scrooge Gets Depressed (1:17)
07. Back Home (0:22)
08. Meet The Genie (2:30)
09. Mrs. Beakley Meets The Elephant (1:39)
10. Ice Cream Sundae From The Sky (1:43)
11. The Story Of The Talisman (2:25)
12. Morning Becomes Merlock (1:00)
13. Merlock Sneaks Into The Mansion (6:01)

14. Scrooge Gets The Lamp (0:20)
15. I Wish For The Treasure Of Collie Baba (1:48)
16. Merlock Goes For Scrooge (6:16)
17. Dijon The Master (4:25)
18. Mission Impossible (5:45)
19. Merlock Takes Control (10:06)
20. End Credits (4:18)
      Total Time: 1:05:31

The Extras
21. The Pyramid (Original) (2:54)
22. Merlock Goes For Scrooge (Long Version) (2:27)
      Extras Time: (5:22)

 

DuckTalesTOTLLANIM.gif

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich würde gern wissen wollen, ob das "Duck Tales"-Theme von Mark Mueller und Jeff Pescetto auf dem Score enthalten ist. Das wäre für mich der einzige Grund, diese CD zu kaufen, denn der Film sowie auch der Score sind ziemlich öde. Da hätte ich lieber ein Score-Album zur Serie, mit der fabelhaften Musik von Ron Jones.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

ich glaube nicht... das war alles soweit ich mich erinnere nur David Newman... damals fand ich den Film eigentlich ganz cool... heute bin ich da sicher zu alt für... der Score gefiel mir damals auch... lustig, gerade letzte Woche gedacht "Wo bleibt da eigentlich ne Veröffentlichung von?"

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 1 Stunde schrieb Stefan Jania:

Nein. Nur Donaldducking.

Auch falsch! Nur Dagobertducking! Donald spielt nämlich nicht mit. Was den Score betrifft, da weiß ich noch, daß im Abspann das Duck Tales Thema zu hören war, wahrscheinlich neu eingespielt bzw. eingesungen, denn ich erinnere mich an einige Textveränderungen.

Wer seine Score-Kenntnisse auffrischen will, hier kann er das:

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung