Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: GOOD MORNING, VIETNAM/OPERATION DUMBO DROP (Alex North, David Newman)


Empfohlene Beiträge

Zitat

GoodDumboANIM.gif.b40728a17409f87bf637cfa5efc57431.gif

Two soundtracks for movies set in Vietnam during the war! First is world premiere release of brief original score by Alex North for legendary 1987 Barry Levinson film Good Morning, Vietnam. Robin Williams headlines as radio deejay Adrian Cronauer. Co-starring are Forest Whitaker, Bruno Kirby. Mitch Markowitz (of M*A*S*H fame) scripts, Disney’s Touchstone Pictures presents. Largely dialed out or to inaudibility in finished film, North scores dramatic aspects of film from grim bombing aftermath in popular Vietnam community restaurant and Cronauer’s awakenings to life amidst a volatile war zone to tender ideas for new friendships and moving anthems of military life. North facets all violins, relies on violas, cellos and basses for deeper string sonorities. Plethora of complex woodwind figures also have their say as do jagged outbursts of brass, primarily during “Chasing Tuan”. North also composed several tiny fanfare-like “sign-ons” and “like tweets” for radio broadcasts, mostly unused in the film. Entire score recorded by North is offered in stereo, newly mixed and mastered from 2” 24-track session elements vaulted in pristine condition by Walt Disney Pictures, courtesy Disney and Universal Music Group. Up next is Operation Dumbo Drop, excitingly scored by David Newman. Simon Wincer directs 1995 film, Danny Glover, Ray Liotta, Denis Leary star, Walt Disney Pictures presents. Based on real wartime event, tale of hazardous cargo flight and parachute drop of elephant into remote Vietnamese village inspired Newman to create mammoth symphonic score replete with stirring melody and powerful action material. Highlights are numerous: swelling, triumphant climax of emotional temple scene “Cahill And Lihn/The Temple”, exciting action of “River Fight/The Watch”. Action remains keynote and incredible 8-minute “The Jump” sequence ranks amongst composer’s finest works. Sensational music! Hollywood Records released album in 1995 that melded songs with five generous selections from Newman’s score. Intrada greatly expands on those selections with additional cues, newly mixed from 48-track digital scoring masters. Original recording utilized two synchronized 24-track digital recorders at Abbey Road Studios in London. Required timecode tracks for synching were no longer available, requiring Disney transfer engineers and veteran scoring mixer Bruce Botnick to manually synch and newly re-mix everything using meticulous, labor-intensive process. Every new cue available has been included in stunning stereo sound, omitting just a few moments of shorter pieces and transitional bits. Booklet notes by John Takis, Graphic design by Kay Marshall. Alex North & Artie Kane conduct first score, David Newman conducts second score. Intrada Special Collection CD available while quantities and interest remain!

Play all clips

GOOD MORNING, VIETNAM
(Alex North)
01. Levitan Sign On (Alternate No. 3)* (0:16)
02. Jimmy Wah’s Bombing (1:26)
03. Village (3:51)
04. Levitan Sign On* (0:10)
05. Goodbye To Troops* (1:11)
06. Jungle (0:33)
07. Goodbye To Troops (Alternate)** (1:11)
08. Levitan Sign On (Alternate No. 1) (0:10)
09. Chasing Tuan (2:27)
10. Troops Arriving (1:04)
11. Levitan Sign On (Alternate No. 2)* (0:09)
12. Goodbye Tuan (0:59)
13. End Credits (2:42)

The Extras
14. Chaplain’s Music (0:31)
15. Like Tweet No. 1* (0:10)
16. Like Tweet No. 2* (0:07)
17. Like Tweet No. 3 (0:08)
      Good Morning Vietnam - Time: 17:17

OPERATION DUMBO DROP
(David Newman)
18. Opening (2:04)
19. Chopper Ride (1:18)
20. Starting The Journey (1:30)
21. Bo-Tat Enters Plane (1:20)
22. Cahill’s Plans/Bo-Tat Wakes Up (3:21)
23. Bo-Tat Runs/In The Jungle (2:46)
24. Smart Ass/Banana Chase (1:44)
25. Get Away (1:21)
26. River Fight/The Watch (4:15)
27. Cahill And Lihn/The Temple (6:10)
28. Cowboy And Elephant Part 2/Trusting Lihn (1:25)
29. Preparation For Operation (3:01)
30. You Lie, You Lie (0:31)
31. The Jump (8:13)
32. The Ceremony/Cahill And Lihn Again/Farewell (4:05)
33. End Credits (4:02)
      Operation Dumbo Drop - Time: 47:57

      *Not Featured in Film
      **Includes Music Not Featured in Film

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ja einer der absolut besten David Newmans... find ich wirklich ganz toll den Score... aber was ne merkwürdige Zusammenstellung... also naja... Alex North kann ich auch echt gar nichts mit anfangen, ein Wunder, dass der Score nicht ganz abgelehnt wurde. Zeitgemäss war der damals nicht mehr...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Werde ich mir wegen des North-Scores - den ich trotz seiner Kürze interessanter finde als den Newman - auf jeden Fall zulegen. 

In "Chasing Tuan" verwendet North übrigens sein Hauptthema aus AFRICA wieder. Das wurde ja damals fälschlicherweise von Goldsmith in die Neuaufnahme von 2001 integriert (letzter Track). 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 2 Stunden schrieb Sebastian Schwittay:

In "Chasing Tuan" verwendet North übrigens sein Hauptthema aus AFRICA wieder. Das wurde ja damals fälschlicherweise von Goldsmith in die Neuaufnahme von 2001 integriert (letzter Track). 

Hab mich immer gefragt, wie dieses Thema auf die 2001 Neuaufnahme geraten konnte ... vom Stil vertrug es sich mit der übrigen Aufnahme doch überhaupt nicht ... das muss doch aufgefallen sein ...? :dedektiv:

Naja, den Einsatz des Themas in "Chasing Tuan" fand ich damals beim Schauen von "Good Morning Vietnam" auch nicht sonderlich geglückt. Immerhin fühlte ich mich schlauer ("Aha, DA hat der North sein abgelehntes 2001 recycled!", haha).

War die Verwendung des Themas die Idee von North oder drängte der Regisseur auf mehr Action in der Musik, weswegen das Thema letztendlich hervorgekramt wurde?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 1 Stunde schrieb Poldi:

War die Verwendung des Themas die Idee von North oder drängte der Regisseur auf mehr Action in der Musik, weswegen das Thema letztendlich hervorgekramt wurde?

Dazu weiß ich nichts Näheres, aber da North ja immer gerne Ideen recycelt hat, gehe ich davon aus, dass es seine eigene Idee war. Der exotische Touch des AFRICA-Themas passt ja auch ganz gut zum Schauplatz Vietnam. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung