Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Paramount Music/La-La Land Records: Tom Holkenborg - SONIC THE HEDGEHOG


horner1980
 Teilen

Empfohlene Beiträge

Zitat

Tom Holkenborg (aka Junkie XL) (Mad Max: Fury Road, Batman v. Superman: Dawn of Justice, Black Mass, Divergent) confirmed in a new interview with Film Music Magazine that he is currently scoring the upcoming live-action/animated hybrid feature Sonic the Hedgehog. The film is directed by Jeff Fowler and stars Ben Schwartz, James Marsden, Tika Sumpter, Neal McDonough, Adam Pally and Jim Carrey. The movie is based on the Sega video game franchise and follows a small-town sheriff in the rural town of Green Hills who teams up with Sonic to help him escape from the government who is looking to capture him. Neal H. Moritz (Fast & Furious series, 21/22 Jump Street) is producing the project. Tim Miller and Toby Ascher serve as executive producers. Holkenborg has previously collaborated with Miller on the original Deadpool movie. Sonic the Hedgehog is set to be released on November 8, 2019 by Paramount Pictures.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 11 Monate später...
Zitat

 

Paramount Music will release the official soundtrack album for the live-action adventure comedy Sonic the Hedgehog. The album features the film’s original music composed by Tom Holkenborg (aka Junkie XL) (Mad Max: Fury Road, Deadpool, Batman v Superman: Dawn of Justice, Alita: Battle Angel, Black Mass). The soundtrack will be released digitally on February 14. A limited edition CD is now will be released by La-La La Records and is available for pre-order on Amazon. Sonic the Hedgehog is directed by Jeff Fowler, produced by Tim Miller and stars James Marsden, Ben Schwartz, Tika Sumpter, Natasha Rothwell, Neal McDonough, Adam Pally and Jim Carrey. The movie is based on the global blockbuster videogame franchise from Sega and follows the (mis)adventures of Sonic as he navigates the complexities of life on Earth with his newfound – human – best friend Tom Wachowski. The comedy will be released in theaters nationwide on February 14 by Paramount Pictures. Visit the official movie website for more information.

vca-12-300x300.jpg

Here’s the album track list:

1. Meet Sonic
2. Welcome to Green Hills
3. A Very Lonely Life
4. Dr. Robotnik
5. That Would Work
6. Is That a Drone
7. Things to Do Before I Die
8. A Visit From the Doctor
9. But I Will Always Be Faster
10. SF-Paris-Egypt-SF
11. Skyscraper
12. Not a Baby Bigfoot
13. He Is My Friend
14. A New Home
15. Sonic the Hedgehog

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • horner1980 änderte den Titel in Paramount Music: Tom Holkenborg - SONIC THE HEDGEHOG

Hoffentlich... ? bis jetzt isser aber noch dran. Mit scoring direkt meine ich hat er aber auch noch nicht angefangen.

gut in dem erwartbaren Krach wird man von der Musik kaum was hören, aber ich find er is da so oder wirklich nich die passende Wahl dann für.

Die Latte liegt nach Bears Score auch wirklich hoch. Selbst Skull Island find ich ja gelungen... nur gegen Ende halt etwas eintönig dann.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Zitat

sonicthehedgehog-cover_3000__80897.15819

Music by Tom Holkenborg
Limited Edition of 2000 units
RETAIL PRICE: $15.98

La-La Land Records and Paramount Pictures proudly presents renowned composer Tom Holkenborg’s (MAD MAX: FURY ROAD, DEADPOOL, TERMINATOR: DARK FATE) original motion picture score to the all-new, big-screen adventure fantasy SONIC THE HEDGEHOG, starring James Marsden, Adam Pally and Jim Carrey, and directed by Jeff Fowler – in theaters everywhere now. Composer Holkenborg crafts an irresistibly exciting score -- the perfect ride to complement this action-packed, fun-filled, blockbuster feature film based upon the iconic Sega video game character, Sonic The Hedgehog. Produced and mastered by the composer, with art direction by Dan Goldwasser, this special CD soundtrack release is limited to 2000 Units.

TRACK LISTING

1. Meet Sonic (Before We Start I Gotta Tell You This) 1:31
2. Welcome To Green Hills 2:01
3. A Very Lonely Life 2:55
4. Dr. Robotnik 2:55
5. That Would Work 1:48
6. Is That A Drone 3:21
7. Things To Do Before I Die 1:18
8. A Visit From The Doctor 4:01
9. But I Will Always Be Faster 4:23
10. SF-Paris-Egypt-China-SF 3:16
11. Skyscraper 3:23
12. Not a Baby Bigfoot 2:40
13. He Is My Friend 4:50
14. A New Home 1:13
15. Sonic the Hedgehog 3:15

Total Album Time: 42:47

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • horner1980 änderte den Titel in Paramount Music/La-La Land Records: Tom Holkenborg - SONIC THE HEDGEHOG
  • 2 Wochen später...

Ich habe mir jetzt die Hörproben angehört und finde den Score nicht schlecht ... Es gibt ein paar interessante, orchestrale Stellen. Hier und da etwas Williams (Streicher aus The Mission, Flöten, etc.) aber auch coole neue Momente. 

Besonders Track 9 und 15 gefallen mir gut.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ungehört kaufe ich schon lange Nichts mehr ... ausgenommen es handelt sich um einen Williams-Score ;) ... vor allem in der heutigen Zeit, wo meist "Just get it done on time" vor "Qualität" steht, ist es essentiell für mich zuerst heraus zu finden, welcher Kategorie das Werk zugeordnet werden kann. 

Hier ist der gesamte Score. Das letzte Stück ist großartig! :)

https://open.spotify.com/album/4cBXY3oc8dlkyHCm2vBXiz?si=whdqEmnzR7qQqEhhZ2y1LQ

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 1 Monat später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung