Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

La-La Land Records: GOLDSMITH AT 20th VOL. 2 – THE DETECTIVE / THE FLIM-FLAM MAN


Empfohlene Beiträge

Zitat
127666419_10159447392418755_7663508901030398327_o.thumb.jpg.7a8dc4e9a6dd7b7832c60b33fb612c1d.jpg
GOLDSMITH AT 20th VOL. 2 – THE DETECTIVE / THE FLIM-FLAM MAN:
LIMITED EDITION LLLCD 1545
Music by Jerry Goldsmith
Limited Edition of 2000 Units
RETAIL PRICE: $19.98
La-La Land Records and 20th Century Studios proudly present a new collection of classic Jerry Goldsmith scores for film and television composed for 20th Century Fox: GOLDSMITH AT 20th. Bringing back out-of-print favorites while also debuting previously unreleased music, this collection will feature new authoritative liner notes and unified packaging sure to please avid collectors but also serve as a perfect gateway for listeners experiencing this music for the first time.
Volume 2 serves up the composer’s scores from two ‘60s era feature films – 1968’s police drama THE DETECTIVE, starring Lee Remick, and directed by Gordon Douglas, and 1967’s crime caper THE FLIM-FLAM MAN, starring George C. Scott and Harry Morgan, directed by Irvin Kershner. These two striking Goldsmith scores showcase the composer’s unique versatility during exciting period in his storied career. Whether it’s THE DETECTIVE’s urban jazzy swagger, or THE FLIM-FLAM MAN’s playful and rural rambunctious riffs, the composer is up to the challenge, providing notable music that expertly enhances both films.
Both out-of-print scores return here with all-new art design by Jim Titus and new in-depth liner notes by writer Jeff Bond. The re-issue is produced by Mike Matessino and Neil S. Bulk, mastered by Daniel Hersch (THE DETECTIVE) and Joe Tarantino (THE FILM-FLAM MAN), and is limited to 2000 units.
Look for more “GOLDSMITH AT 20th” releases coming from La-La Land Records next year!
TRACK LISTING:
THE DETECTIVE
1. The Detective – Main Title 1:37
2. Clues 1:48
3. The School Dance :45
4. A New Love 1:09
5. A Family Affair 1:57
6. Beach Scene :54
7. The Ball Game :35
8. Karen’s Story 1:11
9. Night Talk 2:00
10. The Safe Cracker 2:00
11. MacIver’s Story 2:17
12. Joe’s Decision (End Cast) 2:22
Total Time: 18:38
THE FLIM-FLAM MAN
13. The Flim-Flam Man Main Title 1:44
14. A Good Trick / No Rest For The Wicked 4:06
15. A Little Inspiration 1:40
16. Stolen Property 3:14
17. The Getaway 3:03
18. The Main Line 2:19
19. Times Gone By 1:10
20. The Visitor 3:26
21. Good Night / The Homestead 2:48
22. The Hayseed 1:20
23. A Poor Ending / Run For It 2:02
24. Stolen Property II * :50
25. Curley’s Plan 2:46
26. Curley’s Farewell 1:17
27. The Waiting Game 1:27
28. On The Road Again 1:15
Total Time: 34:30
Total Disc Time: 53:08
* previously unreleased

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich finde die beiden Covers sehr gelungen. Gefallen mir echt sehr.

Dazu sind Vol.1 und Vol.2 nur der Anfang, denn

Zitat

Look for more “GOLDSMITH AT 20th” releases coming from La-La Land Records next year!

Da bin ich dann gespannt, was da noch kommen wird.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 3 Stunden schrieb horner1980:

Dazu sind Vol.1 und Vol.2 nur der Anfang, denn

Da bin ich dann gespannt, was da noch kommen wird.

Ich glaube gerne, dass gerade der Flim-Flam Man eine klangliche Verbesserung sein wird. Ich habe aber Goldsmith rauf und runter im Regal stehen und sehe mich hier nicht als Zielgruppe. Es wäre irgendwie schön gewesen, wenn sie eine neue Goldsmith at Fox Reihe mit etwas begonnen hätten, was noch nicht außerhalb der alten Varese Box oder danach bei Intrada erhältlich war. Eine schöne Edition zu Anna and the King vielleicht auch mit den Scores von Shores wäre schön gewesen. 

Aber ein Soundtrackjahr ohne eine weitere Ausgabe zu Blue Max!? Undenkbar! :D

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ganz nett, dass nun THE FLIM-FLAM MAN wieder erhältlich ist (eine seiner besten Komödienmusiken der 60er), die anderen drei Scores wurden in den letzten Jahren allerdings schon bestens auf Intrada präsentiert. Wenn FLIM-FLAM nun noch etwas besser klingen sollte, werde ich mir diese eine Ausgabe holen. 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 1 Stunde schrieb Stese:

Kann es sein, dass bei der FSM Ausgabe von Flim Flam Man ein Track mehr enthalten war?

Nein, bei LLL sind nun gegenüber FSM  eben je zwei Tracks zusammengefügt worden: "A Good Trick" + ""No Rest for the Wicked" und "A Poor Ending" + "Run for It".
Und ein einziger Track mit 50 Sekunden ist neu.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

vor 18 Stunden schrieb Stefan Schlegel:

Und ein einziger Track mit 50 Sekunden ist neu.

Und auf den Goldsmith Fanboy Nr. 1 Yavar Moradi ist auch wieder Verlass, was unveröffentlichte Musik bei The Detective angeht. Aber das wäre für mich hier auch kein Kaufgrund gewesen:

Zitat

In fact there are *two* cues from this score that remain unreleased on CD, but are both present on the Twilight Time Blu-ray isolated score track. "The Execution" falls between "Karen's Story" and "Night Talk" and runs 1:06. This cue is even on the iso track without sound effects, so I can't fathom why it was left off if a 0:51 cue from The Flim-Flam Man was found and added (which I am very grateful for -- I had no idea the FSM release wasn't complete!) The other cue "The Killing" is the more important one however, as the longest cue in the score (3:01) and one underscoring a key moment near the end of the film... and it indeed is on the iso from a music-and-effects source. But I still think with this twofer having a runtime of only 53 minutes, it would have been nice if it had been included even if as a "bonus" track similarly to "A Crushing Affair" which was included from a music and effects source on Intrada's release of The Sand Pebbles.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung