Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

2m1 Records: END OF THE LINE von Martin Gauthier


neo
 Teilen

Empfohlene Beiträge

Ein neues US-Label namens "2m1 Records" veröffentlicht den Soundtrack zu "End of the Line" komponiert von Martin Gauthier.

Auf deren Seite gibt es schon ein paar Hörproben: End Of The Line | 2M1 Records

2m1 Records is proud to present our first release for the 2007 independent thriller, End of the Line, composed by Martin Gauthier.

The film was directed by Maurice Devereaux and was the official selection of the 2006 Toronto International Film Festival.

Look for the release in August.

Track Listing:

1. Main Theme End Of The Line

2. Vivianne’s Last Ride

3. Night Shift

4. Main Theme Part 2

5. Karen’s Theme

6. Main Theme Part 3

7. Alone In The Subway

8. Voice In The Tunnel

9. Betty Attacks

10. Bernie Investigates

11. Countdown

12. Mess Hall

13. Survival Guide

14. Armed And Ready

15. Children Of God

16. Tunnels

17. Control Room

18. Main Theme Part 4

19. The Boggeyman

20. Family Reunion

21. Sarah’s Faith

22. Confrontation

23. Neil’s Exit

24. Mass Suicide

25. Karen Confronts Patrick

26. Spawns Of Satan

27. God Is Love

Amazon: Coming Soon In August

post-3369-13138511385969_thumb.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 3 Wochen später...

Wir haben das erste Review zum Score.

Martin Gauthier has created a deeply effective action/horror score for the religiously themed horror movie. To fit with the religious aspects, there are a number of tracks that utilize vocals to great effect. There are numerous of atmospheric, tense, horror tracks as you would expect that are very effective. While there are no live instruments used in this score, the samples used for the strings and horns are nearly indistinguishable from the real thing. The beginning of the score has a few of the more somber, reflective pieces. Track 4 showcases the main theme beautifully with the use of cello and violin. Track 5 continues this feel with piano, solo clarinet and female vocals. As the score progresses, it descends deeper into darkness and some of the middle to end tracks become more aggressive and disturbing. Track 11, Countdown is quite long and relentless in its assault. It moves nicely between the initial atmosphere into action in parts with synthesizer beats and synthesized percussion. The scores main theme is simple and effective, showing up in a number of tracks so that by the end of the score you might find yourself whistling along. As you reach the end, the vocals are used more heavily, often with chanting male vocals showcasing the religious feel.

Paul D. McGuire

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 4 Wochen später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung