Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

KRITZERLAND: Bernard Herrmann: Twisted Nerve & THE BRIDE WORE BLACK


 Teilen

Empfohlene Beiträge

Die Email habe ich erhalten:

TWO GREAT BERNARD HERRMANN SCORES MAKE THEIR CD DEBUT! Kritzerland is proud to present its newest limited edition CD - two original motion picture soundtracks from Bernard Herrmann.

Message 1 Headline

Twisted Nerve

TWISTED NERVE Cleaver. Cleaver. Chop. Chop. First the mom and then the pop. Then we'll get the pretty girl. We'll get her right between the curl. Twisted Nerve was a nasty little 1968 thriller from the Boulting Brothers. It reunited the stars of the previous Boulting Brothers film, The Family Way - Hayley Mills and Hywel Bennett, and also starred Frank Finlay, Billie Whitelaw, and Barry Foster. Bernard Herrmann created a memorable score, especially the film's main theme with its haunting whistling melody, which would, decades later, be appropriated by that raider of pop culture Quentin Tarantino for his Kill Bill films. But the score is a lot more than that infectious whistling theme - it's classic Herrmann all the way - brooding, chilling, and filled with the composer's unique style and colors. THE BRIDE WORE BLACK The same year as Twisted Nerve, Herrmann scored Francois Truffaut's film of Cornell Woolrich's classic novel of suspense, The Bride Wore Black. It was their second collaboration (the first was a true Herrmann masterpiece, Fahrenheit 451), and Herrmann delivered a wonderful score for Truffaut's homage to Hitchcock, perfectly capturing the characters, the drama, and the Truffaut visuals. Twisted Nerve was originally released as one half of an LP (the flip side was Les Reed's score to Les Bicyclettes de Belsize), and The Bride Wore Black was originally released as a 45rpm extended play record in France only. Both records went out of print immediately and became sought after collector's items, holy grails for Herrmann collectors. We're pleased to present both scores in their album presentations for the first time on CD. The CD runs thirty-two minutes and the cost is $17.98 plus shipping. This release is limited to 1200 copies only. CDs will ship in late January - however, preorders placed directly through Kritzerland usually ship one to three weeks earlier (in this case definitely three weeks earlier).

Über Paypal kann man wohl Vorbestellungen machen, aber man weiß ja gar nicht, was da genau drauf ist:(

Wie ich gerade recherchieren konnte, gabs beide auch schon zusammen auf einer LP (1975).

Bearbeitet von Thomas Nofz
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

aber nun: bei SAE:

TWO GREAT BERNARD HERRMANN SCORES MAKE THEIR CD DEBUT!

TWISTED NERVE (Mastered from stereo master tapes)

"Cleaver. Cleaver. Chop. Chop. First the mom and then the pop. Then we'll get the pretty girl. We'll get her right between the curl."

TWISTED NERVE was a nasty little 1968 thriller from the Boulting Brothers. It reunited the stars of the previous Boulting Brothers film, The Family Way – Hayley Mills and Hywel Bennett, and also starred Frank Finlay, Billie Whitelaw, and Barry Foster. Bernard Herrmann created a memorable score, especially the film’s main theme with its haunting whistling melody, which would, decades later, be appropriated by that raider of pop culture Quentin Tarantino for his Kill Bill films. But the score is a lot more than that infectious whistling theme – it’s classic Herrmann all the way – brooding, chilling, and filled with the composer’s unique style and colors.

1. Main Title

2. The Detective

3. The Twisted Nerve - Jazz

4. Second Meeting

5. Martin's Anger

6. Swimming

7. Finale

8. The Twisted Nerve

THE BRIDE WORE BLACK (Mastered from French EP release)

The same year as TWISTED NERVE, Herrmann scored Francois Truffaut’s film of Cornell Woolrich’s classic novel of suspense, THE BRIDE WORE BLACK. It was their second collaboration (the first was a true Herrmann masterpiece, Fahrenheit 451), and Herrmann delivered a wonderful score for Truffaut’s homage to Hitchcock, perfectly capturing the characters, the drama, and the Truffaut visuals.

9. Julie et l'echarpe

10. Cookie

11. Mariage de Julie

12. Arrestation de Delvaux et fuite de Julie

Twisted Nerve was originally released as one half of an LP (the flip side was Les Reed’s score to Les Bicyclettes de Belsize), and The Bride Wore Black was originally released as a 45rpm extended play record in France only. Both records went out of print immediately and became sought after collector’s items, holy grails for Herrmann collectors.

The CD runs thirty-two minutes.

This release is limited to 1200 copies only.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Schon bestellt :lol2:

Es ist zwar schade das die CD nur eine Spielzeit von

28 Minuten hatt aber was will man machen.

The Bride wurde von der franz. EP remastered und

ich erhoffe mir einen deutlich besseren Sound auf der

CD als auf den alten Platten.

Zu Twisted Nerve:

Weis irgendjemand was es mit diesen Shepperton Studios

aufsich hatt ? Die werden so oft erwähnt (nicht nur im

Zusammenhang mit Herrmann aber auch vielen anderen

Komponisten des Golden Age) und da sollen angeblich

Tapes und Partituren verschwunden sein ???

Wenn Kritzerland wirklich Zugang zu den Tapes hatte

hätten sie ja mehr drauf packen können.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 3 Wochen später...
wie herrmann den hochzeitsmarsch in "Mariage de Julie" variiert ist ja wohl schlichtweg GENIAL! eine der besten suspense kompositionen überhaupt! ich bin hin und weg!:)

Das Stimmt, Herrmann selbst war von seinem score aber nicht so

überzeugt. Letzten Endes lag es ja auch an Truffaut der Herrmann

schon ordentlich reingepfuscht hatt.

Es war ja auch die letzte Zusammenarbeit der beiden.

Die Entscheidung Truffauts, die wundervolle "Scarf Music"

abzuweisen finde ich sehr schade. Auch die Musikmischung

ist meiner Meinung nach nicht sehr überzeugend.

Aber alles in allem ein toller score. Ein re-recording wäre angebracht.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

ah interessant. ich muss gestehen das ich den film nie gesehen habe...

was die musik aber um so positiver in meinen augen macht da sie völlig für sich alleine auch bestand hat.

ja der klang ist nicht so dolle aber das liegt denke ich mal an den uralt bändern. ist halt nicht immer alles zu retten (siehe die JAWS 25th edition).

also ich mag re-recordings generell eher nicht. und grade bei herrman ist es sehr schwer den original flair hinzubekommen. meinst nicht?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

... und grade bei herrman ist es sehr schwer den original flair hinzubekommen. meinst nicht?

Das steht natürlich außer Frage.

Aber es wäre schon toll, den gesammten score zu haben.

Ich habe die deutsche Version des Films gesehen, und da

gibt es viele interessante cues.

Ob in Paris eventuell noch die original Tapes vorhanden sind ?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 Monate später...

Hallo ich bin neu hier.

Sagtmal die Tonqualität ist nicht so dolle von Twisted Nerve/Bride Wore Black man hört zwar keine Knackser und angeblich stammt das ja von den LP/EP Mastern ... Hab da Zweifel... Bänder sicherlich aber welche Generation?

Ausserdem findet man keinerlei Hinweise auf Copyrights bzw Danksagungen an Polydor, etc...

Edel Bootleg?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wäre da nicht so sicher, die Christmas Carol CD ist auch einwenig merkwürdig. Irgendwie ein komisches Gefühl bleibt da.

Ich denke, da kann man sicher sein: Bruce Kimmel ist ein alter Hase in dem Geschäft und hat ja auch sämtliche VÖ´s seines alten Labels Bay Cities produziert.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 4 Jahre später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung