Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Filmtrax: Philip Klein - The Last Full Measure


 Teilen

Empfohlene Beiträge

Jon Broxton hat über den Score geschrieben, dass dieser eine Mischung aus James Horner und Thomas Newman sein soll, und das machte mich neugierig..

Zitat

Guys, stop what you are doing and listen to this score because it's outstanding. It's a war movie/drama and the composer is Philip Klein. He might be a new name to you, but I 100% guarantee you've heard his stuff because he's been writing additional music and orchestrations for years, for JNH, Carter Burwell, several others. He ghostwrote the action music for The Finest Hours and the last Twilight movie, and just in the last year or so he worked with JNH on A Hidden Life, The Crimes of Grindelwald, Red Sparrow, etc. Anyway - this is one of those earnest military drama scores; think things like Courage Under Fire, Men of Honor, In Country, and so on. It's all good, but the final two cues - 13 minutes and 8 minutes - are SENSATIONAL. Massive orchestra, massive wordless choir, huge themes, emotional... its like Thomas Newman in Meet Joe Black mode crossed with 1990s James Horner. Just take my word for it.
Quelle

 

So schaute ich mal auf YT, ob da was zu finden ist, und tatsächlich fand ich da einen fast 14minutigen Track. Tatsächlich hört man hier eindeutig die Stile von Newman und Horner raus, und was ich da hörte, gefällt mir sehr. Daher dachte ich, dass ich auch mal einen unbekannten Komponisten einen Thread geben kann.

Zitat

 

Filmtrax will release a soundtrack album for the drama The Last Full Measure. The album features the film’s original music composed by Philip Klein (Wish Dragon, Growing Up and Other Lies). The soundtrack will be released digitally tomorrow, January 24 and will be available to stream and download on Amazon. The Last Full Measure is written and directed by Todd Robinson and stars Sebastian Stan, Christopher Plummer, William Hurt, Ed Harris and Samuel L. Jackson. The movie tells the true story of Vietnam War hero William H. Pitsenbarger, a USAF Pararescue medic who saved over sixty men in the U.S. Army’s 1st Infantry Division before making the ultimate sacrifice in one of the bloodiest battles of the war. The drama is being released in theaters nationwide this weekend by Roadside Attractions. Visit the official movie website for more information.

vca-46-300x300.jpg

Here’s the track list of the album:

1. A1C PJ Pitsenbarger (Main Theme) (2:19)
2. April 11th, 1966 (2:28)
3. Huffman (1:07)
4. Refugee (2:01)
5. I Knew What He Was Thinking (4:32)
6. Takoda’s Recurring Dream (2:05)
7. He Never Says Anything (2:11)
8. Thanksgiving (1:30)
9. I Killed My Own Men (2:04)
10. To Vietnam (2:47)
11. Pits Waves Them Off (1:37)
12. Avalon (4:29)
13. He Was There To Save Lives (1:39)
14. Jenny’s Letter (1:30)
15. Tully At The Wall (6:21)
16. You’re Supposed To Be Afraid (1:44)
17. The Last Full Measure (13:06)
18. These Things We Do, That Others May Live (End Credits) (8:35)

 

Hier die beiden Tracks von denen Broxton geschrieben hat und allein wegen diesen beiden ist der Score für mich das erste Highlight in diesem Jahr.

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung