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Screamworks Records: Xavier Capellas - BEYOND RE-ANIMATOR


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Neues von Screamworks Records:

 

beyondreanimator.jpg

 

 

 

Celebrating the 10th anniversary of the 2003 cult movie Beyond Re-Animator, Screamworks Records releases the world premiere recording of Spanish composer Xavier Capellas’ exciting orchestral score for the film. The score follows in the tradition (and quotes the original Re-Animator theme) of Richard Band, giving the low-budget horror comedy a full-grown symphonic backdrop for the absurd on-screen action.
 
Adding a freshness to the old-fashioned orchestral writing, Capellas sometimes injectsmomentum and a modern influences through the means of drum loops, but the score is at heart an entertaining horror score that plays comedy straight and has a lot of orchestral suspense and action to offer.
 
Digital: iTUNES | AMAZON | eMUSIC | SPOTIFY
CD: AMAZON.COM | AMAZON.CO.UK | CD UNIVERSE
 
SWR13001 • BEYOND RE-ANIMATOR (Original Motion Picture Soundtrack)
Music Composed by XAVIER CAPELLAS
Release date (digital): April 9, 2013
Release date (CD), UK: April 22, 2013
Release date (CD), USA: June 4, 2013
 
TRACK LIST
 
1 Prologue 1:30
2 Zombie 1:58
3 Ratty 3:22
4 The Reanimation of Moses 2:02
5 March of the Prisoners 2:43
6 Getting Sincere 1:40
7 NPE Theory 1:55
8 Brando’s Ear 3:27
9 The Reanimation of Laura 2:50
10 In Danger 3:48
11 Warden is Back 4:40
12 Let’s Get High 1:40
13 You Have to Kill It 3:21
14 Bite Job 2:26
15 Roast Brando 2:03
16 The Way Out 2:55
17 The End of Moses 3:05
18 Beyond Re-Animator 2:30
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  • 3 Monate später...

Wenn Du guten Klang magst: ja! Hier mal ein Ausschnitt aus dem Track "Zombie". Da knallt die Waveform voll vor die Wand. ;) Das sieht man nicht nur, das hört man leider auch.

 

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Dabei ist die Musik nicht so übel. Hat in paar Duchhänger, aber wer einen schrägen unthematischen Synth-Horrorscore erwartet hat, wird sich wundern. Symphonisch und durch die teilweise einfließenden "Techno-Synths" klingt es für mich sogar manchmal einen Tick nach Arnold-Bond-Musik. Das Mastering, das Labelchef Mikael Carlsson dem Cover nach selber durchgeführt hat, ist aber für die Tonne.

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