Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Varese Encore: THE WHALES OF AUGUST (Alan Price)


Empfohlene Beiträge

 

The_Whales_of_August_grande.jpg?v=145653

 

What a joy it is to present an Encore Edition of Alan Price’s elegant and charming score for The Whales of August.  Originally released in 1987, the CD has been out of print for nearly three decades. Alan Price is an English musician, best known as the original keyboardist for the British band the Animals and for his subsequent solo work.  His score for The Whales of August is one of the loveliest chamber orchestra scores of the period.

 

Two of the greatest motion picture actresses of all time Bette Davis and Lillian Gishunite display their legendary talents in this beautifully photographed, intensely emotional drama that offers unexpected and quite marvelous rewards (The New York Times)! Libby (Davis) and Sarah (Gish) are widowed siblings who have vacationed for half a century at a seaside cottage in Maine. Now in their eighties, the sisters have unexpectedly arrived at an impasse: While Sarah embraces change and the possibility of romance with a courtly Russian suitor (Vincent Price), the stubbornly bitter Libby rages at the inevitability of death. As the summer months wane, can Libby and Sarah rediscover the powerful bonds of memory, family and love?

Limited Edition of 1000 copies

 

1. The Whales Of August (1:31)

2. The Morning Walk (1:12)

3. Sarah And Mr. Maranov (:44)

4. In The Winter, In St. Petersberg (:36)

5. Remembering — Libby And Sarah (3:58)

6. Sisters (1:22)

7. Have You Seen The Whales (1:49)

8. Mr. Maranov (:44)

9. The Whales Of August (Reprise) (1:03)

10. First Date (1:00) 

11. We’re Not Leaving Home, Phillip (1:47) 

12. Mr. Maranov’s Farewell (1:12)

13. The Whales Should Be Back (1:27)

14. Towards The Point (:44)

15. Libby And Sarah — The Old Stereopticon (:41)

16. Hairbrushing / Tisha’s Theme (1:59)

17. Flowers For Sarah (:42)

18. Anniversary (3:02)

19. You Can Never Tell (End Titles) (2:12)

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Gast Stefan Jania

Das Cover ist toll :-) gefällt mir sehr gut. Musik und auch Komponist sagt mir leider nichts.

 

Das Cover war es auch, was mich 1987/1988 in einem LP-Laden die LP als "Blindkauf" hat kaufen lassen. Und wenige Jahre drauf dann auch die CD. Trotz der kurzen Laufzeit (unter 28 Minuten): eine wirklich sehr schöne, klein orchestrale Filmmusik. Die Clips bei Varèse geben die Art der Musik recht gut wieder. Achja, die LP habe ich immer noch. Ganz unüblich zu meinem damaligen Kaufverhalten, wenn eine CD ins Haus kam. Wahrscheinlich weil's Cover so schön war. :D

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung