Jump to content
Soundtrack Board
Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  
Alexander Grodzinski

La-La Land Records: MINORITY REPORT (2CD Set) (John Williams)

Empfohlene Beiträge

Zitat

Minority_Report_h-res__52974.1571333804.

Music by John Williams
Limited Edition of 3500 units
RETAIL PRICE: $29.98 

NOW SHIPPING

La-La Land Records, 20th Century Fox, Fox Music, Paramount Pictures, DreamWorks Pictures, Geffen Records, Amblin Entertainment and Universal Music Special Markets proudly present the remastered and expanded 2-CD release of renowned composer John Williams’ (CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND, SUPERMAN THE MOVIE, E.T. THE EXTRA TERRESTRIAL), original motion picture score to the 2002 sci-fi blockbuster MINORITY REPORT, starring Tom Cruise, Colin Farrell, and Samantha Morton and directed by Steven Spielberg. Once again, the legendary artistic collaboration of director Steven Spielberg and composer John Williams produces another landmark achievement. Williams’ MINORITY REPORT score is a futuristic wonder, especially considering its score being mostly orchestral, with some effective electronic flourishes. Propulsive, dramatic and pitch-perfect, the work is richly thematic, but blended with postmodernist arrangements and electronica to support the film’s futuristic setting. Produced, edited and mastered by Mike Matessino and supervised by the composer, this expanded 2-CD presentation showcases the full score as Williams intended. Writer Jeff Bond takes you behind the film and its score with his exclusive liner notes and Jim Titus provides the sharp art direction. This is a limited edition release of 3500 units.

TRACK LISTING:

DISC 1 • SCORE PRESENTATION
1. The Crime 1:11
2. Creating The Red Balls 1:58
3. Pre-Crime To The Rescue (Part 1) 4:28
4. Pre-Crime To The Rescue (Part 2) 3:54
5. Images Of Sean And Lara 3:52
6. Presenting The Precogs 4:24
7. Agatha And The Containment Center 2:16
8. First Vision Of Anne Lively 2:20
9. Suspicion 1:09
10. The Elevator And The Collage 1:54
11. On The Run 2:24
12. Anderton Escapes 4:05
13. The Conveyor Belt 4:16
14. The Greenhouse Effect (Extended Version) 5:28
15. The Operating Room 1:23
16. Dr. Eddie And Miss Van Eyck 3:18
17. The Swimming Pool 3:58
18. Deploying The Spyders 2:34
19. Freezing Water 2:05
20. Saving The Eye 3:26
21. How Much Time Have We Got? 1:07
22. Another Vision 3:07
23. The Man In The Window 1:27
24. Leo Crow … The Confrontation 5:59
25. The Revelation 2:52
Total Disc 1 Time: 75:05

DISC 2 • SCORE PRESENTATION (Continued)
1. “Sean” By Agatha (Extended Version) 5:13
2. Run! 1:10
3. Anderton In Halo 2:44
4. I Never Said She Drowned 1:27
5. Confronting Lamar 3:54
6. Thought Transference And Finale 3:33
7. A New Beginning (Film Version) 1:49
8. Sean’s Theme 1:58
9. Minority Report 6:31

Total Score Time: 1:43:24

ADDITIONAL MUSIC
10. Pre-Crime Commercial 1:03
11. The Crime (Alternate) 1:14
12. The Collage (Alternate) 1:01
13. Anderton Escapes (Alternate Segment) 2:42
14. Freezing Water (Alternate) 2:13
15. The Man In The Window (Alternate) :50
16. “Sean” By Agatha (Alternate) 5:11
17. A New Beginning 3:29

Total Additional Music: 17:43
Total Disc 2 Time: 46:23
Total Two-Disc Time: 2:01:28

 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Ist jemanden mal die Ähnlichkeit (geklaut aus der Klassik???) aufgefallen?

 

Williams, Track: Great Escape, ab Anfang (2002):

Und Debbie Wiseman, Arséne Lupin (2004), ab 8:51

 

 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen
vor 7 Stunden schrieb Dakota:

Ist jemanden mal die Ähnlichkeit (geklaut aus der Klassik???) aufgefallen?

Wo denn geklaut? Die Motive in MINORITY REPORT sind ja alle sehr kleinteilig und kurz - eigentlich logisch, dass das alles schon mal irgendwo so ähnlich oder womöglich sogar identisch gemacht wurde...

Kommt ja bei dem Score auch mehr auf die Verarbeitung an, nicht so sehr auf Motive oder Themen in Reinform (wie es eher bei traditionell-leitmotivischen Scores der Fall ist). 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Wiseman hats sicher eher aus dem TempTrack genommen

btw, DEATH BECOMES HER hört man allerdings mal gut in dem Score. Welcher Track ist mir grad entfallen... ich glaub die Szene wo das Auge die Treppe runterhüpft...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Clear editor

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

Melde dich an, um diesem Inhalt zu folgen  

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung/Impressum