Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

MovieScore Media: FAR CRY und INVASION im Oktober


Marcus Stöhr
 Teilen

Empfohlene Beiträge

MovieScore Media wird im Oktober, neben JACK BROOKS: MONSTER SLAYER und WHEN NIETZSCHE WEPT, 2 weitere Scores veröffentlichen:

FAR CRY (Jessica de Rooij):

[ATTACH]2064[/ATTACH]

27-year old Jessica de Rooij, born in Germany, is the youngest female composer working in the Hollywood film music business. Her stylish scores for action films such as Bloodrayne II: Deliverance, In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale, Seed and Tunnel Rats, has quickly etsablihed de Rooij as s one of the most exciting new composers to emerge from the European film scene. Her score for Uwe Boll’s new action thriller, Far Cry, starring Til Schweiger, Emmanuelle Vaugier and Udo Kier, is what film composers sometimes refer to as a “pot-boiler score” - a highly dramatic action score which pulls out all the stops to deliver a truly adrenaline-pumping, engaging and exciting musical accompaniment to the screen action. This digital album will be followed by an extended CD edition entitled Far Cry and Other Film Scores by Jessica de Rooij, featuring selections from her other film scores.

SNEAK PREVIEW: Listen to "Factory Chase"!

MMD0001 • Digital release only

INVASION (Jon Ehrlich & Jason Derlakta):

[ATTACH]2065[/ATTACH]

The Warner Bros/ABC sci-fi series Invasion, which created a strong fan base during its single season 2005-2006, features a large orchestral score that is worthy of any big blockbuster feature film. Composer team Jon Ehrlich and Jason Derlatka, who were Emmy-nominated for their work on CBS’ series The Agency, created a chilling and highly dramatic, but still melodic and thematically rich score for Invasion. “Jason and I were given the rare gift in television of a live orchestra. Our goal was to create something that reflected both the brutal, relentless nature of survival and the hypnotically beautiful, yet fragile quality of each life that the characters of Invasion struggle in every moment to protect,” composer Jon Ehrlich says. Their orchestrations feature a lot of delicate solo parts for violin as well as other striking features such as countertenor solo. The music for Invasion is certainly one of the most impressive television scores in recent time. Our album features more than 60 minutes of carefully selected tracks from the series.

SNEAK PREVIEW: Listen to "The Lights"!

MMS08015 • Discovery Collection Volume 6

CD edition limited to 1000 copies

FMDB:

MovieScore Media - Details - FMDB

http://www.fmdb.de/release/far-cry-score-2339v.html

http://www.fmdb.de/release/invasion-score-2340v.html

Bearbeitet von Marcus Stöhr
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Hui ein Album zu "Invasion" ?! Das überrascht mich jetzt... hatte mir ja damals die Serie im Jahr 2005 angeschaut die ja leider mit einem offenen Ende abgesetzt wurde... Wundert mich jetzt einbisschen, das nun so spät ein Soundtrack erscheinen soll :)

Was das Far Cry Album betrifft, erhoffe ich mich jetzt nicht allzuviel, bin aber gespannt ob die Komponistin auch Ingame Musik vom PC-Spiel verwenden wird, da es dort ja schon paar nette Stücke zuhören gab. Aber irgendwie wirkt das Sample auch mich recht nervös und überladen :/

Bearbeitet von neo
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Gast Musikhörer

Sehr schön, das INVASION veröffentlich wird. Da gibt sehr schöne Stellen.

Es gibt eine Stelle, in der eine Klaviermelodie mit Violine kommt...das ist so verdammt schön und ich hoffe, dass man dieses auch auf der CD finden wird.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung