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Mancini: SANTA CLAUS: THE MOVIE


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Import. Celebrate your best Christmas with Henry Mancini´s delicious music for the 1985 film classic. First time on CD!!.

1. MAIN TITLE: EVERY CHRISTMAS EVE & SANTAS THEME (4.08)

Vocal: Aled Jones

2. ARRIVAL OF THE ELVES (4.04)

3. MAKING TOYS (3.56)

Vocal: The Ambrossian Childrens Choir

4. CHRISTMAS RHAPSODY (3.50)

5. ITS CHRISTMAS AGAIN (2.27)

Vocal: The Ambrossian Childrens Choir

6. MARCH OF THE ELVES (2.52)

7. PATCH, NATCH! (1.11)

Vocal: The Ambrossian Singers

8. ITS CHRISTMAS ALL OVER THE WORLD (4.59)

Performed by Sheena Easton

9. SLEIGH RIDE OVER MANHATTAN (4.11)

10. SAD PATCH (3.07)

11. PATCH VERSUS SANTA (4.08)

12. THANK YOU , SANTA (3.11)

Vocal: The Ambrossian Children´s Choir

SANTA CLAUS: THE MOVIE (1000 EDITION / PRE-ORDER) -- SCREEN ARCHIVES ENTERTAINMENT

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Gast FilmmusikOnkel

Sehr schöner Weihnachtsfilm. Sehr schöner Weihnachtsscore. Besonders die CHRISTMAS RHAPSODY wenn Santa Claus das erste Mal mit seinem Rentierschlitten vom Nordpol startet ist an "christmas spirit" aber auch an Abenteuer und "uplifting" Kraft nicht zu toppen.

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Weiß jemand, wie die Musik ist?

Gut ist sie. Schade, dass einer der schönsten Mancinis nur als LP Reissue veröffentlicht wird, eine CD mit dem kompletten Score wäre am Besten gewesen. Durchweg hübsche orchestrale Musik, der Flug im Schlitten erinnert sogar ein wenig an seine LIFEFORCE Partitur. Obwohl ich Weihnachtsmusik auf den Tod nicht ausstehen kann, höre ich den hier ganz gerne. Empfehlen würde ich einen Kauf trotzdem nicht. 25 Dollar für ein simples LP Reissue ist doch etwas zuviel des Guten. Früher oder später kommt sicher der komplette Score. Und hoffentlich irgendwann auch CONDORMAN...

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Sehr schöner Weihnachtsfilm. Sehr schöner Weihnachtsscore. Besonders die CHRISTMAS RHAPSODY wenn Santa Claus das erste Mal mit seinem Rentierschlitten vom Nordpol startet ist an "christmas spirit" aber auch an Abenteuer und "uplifting" Kraft nicht zu toppen.

Das hört sich ja mal richtig gut an.

Gut ist sie. Schade, dass einer der schönsten Mancinis nur als LP Reissue veröffentlicht wird, eine CD mit dem kompletten Score wäre am Besten gewesen. Durchweg hübsche orchestrale Musik, der Flug im Schlitten erinnert sogar ein wenig an seine LIFEFORCE Partitur. Obwohl ich Weihnachtsmusik auf den Tod nicht ausstehen kann, höre ich den hier ganz gerne. Empfehlen würde ich einen Kauf trotzdem nicht. 25 Dollar für ein simples LP Reissue ist doch etwas zuviel des Guten. Früher oder später kommt sicher der komplette Score. Und hoffentlich irgendwann auch CONDORMAN...

Naja fast 50 Minuten beträgt die Laufzeit der CD, dazu der Zusatz dass nur einige Tracks von der LP Version sind, falls mein Englisch das richtig gelesen hat.

Same tracks as lp version.

Vielleicht ist es ja doch so gut wie kompletter Score-CD

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Wer ist tot?

Also hier nochmal zum Vergleich die Trackliste der Lp:

1. Main Title: Every Christmas Eve and Santa's Theme (04:05)

Performed by Aled Jones and the National Philharmonic Orchestra 2. Arrival Of The Elves (04:01)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 3. Making Toys (03:54)

Performed by the Ambrosian Children's Choir and the National Philharmonic Orchestra 4. Christmas Rhapsody (03:47)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 5. It's Christmas Again (02:25)

Performed by the Ambrosian Children's Choir 6. March Of The Elves (02:51)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 7. Patch, Natch! (01:14)

Performed by the Ambrosian Singers 8. It's Christmas All Over The World (04:52)

Performed by Sheena Easton 9. Shouldn't Do That (03:27)

Performed by Kaja 10. Sleigh Ride Over Manhattan (04:09)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 11. Sad Patch (03:05)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 12. Patch Versus Santa (04:12)

Performed by the National Philharmonic Orchestra 13. Thank You, Santa (03:06)

Performed by the Ambrosian Children's Choir

45 Minuten insgesamt.

Nun die Trackliste der neuen CD:

1. MAIN TITLE: EVERY CHRISTMAS EVE & SANTAS THEME (4.08)

Vocal: Aled Jones

2. ARRIVAL OF THE ELVES (4.04)

3. MAKING TOYS (3.56)

Vocal: The Ambrossian Childrens Choir

4. CHRISTMAS RHAPSODY (3.50)

5. ITS CHRISTMAS AGAIN (2.27)

Vocal: The Ambrossian Childrens Choir

6. MARCH OF THE ELVES (2.52)

7. PATCH, NATCH! (1.11)

Vocal: The Ambrossian Singers

8. ITS CHRISTMAS ALL OVER THE WORLD (4.59)

Performed by Sheena Easton

9. SLEIGH RIDE OVER MANHATTAN (4.11)

10. SAD PATCH (3.07)

11. PATCH VERSUS SANTA (4.08)

12. THANK YOU , SANTA (3.11)

Vocal: The Ambrossian Children´s Choir

Demnach fehlt sogar ein track auf der neuen CD, nämlich der Song "Shouldn't Do That".

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Danke für die Info. :)

Schade dass es auf der Seite keine Soundclips gibt, außer ich hab sie übersehen, dann könnte man wenigstens mal reinhören.

Ich hab da was besseres als Soundclips gefunden...Eine Playlist auf youtube.

[ame=http://www.youtube.com/view_play_list?p=12B2E065F4D5B275]YouTube - Broadcast Yourself.[/ame]

Über dieses Release bin ich gestern Abend total zufällig auf der SAE-Homepage gestolpert. Ich war total überrascht, da ich vorher absolut nix darüber ghört habe.

Eigentlich wollte ich es ja nun gut sein lassen im Dezember, was CDs kaufen anbelangt. Aber diesen Mancini suchte ich immer vergeblich. Dabei hätte ich die Musik schon als Teenager so gerne gehabt.

Ich hab den Soundtrack zwar irgendwie etwas anders in Erinnerung. Oder anders gesagt: Als ich den Film das erste Mal gesehen habe, war ich viel mehr angetan von der Musik. Aber das sind bestimmt die vielen vielen Jahre, wo ich den Film und die Musik nicht mehr gesehen/gehört habe.

Ich habe mir die CD nun trotzdem bestellt....schon aus reiner Nostalgie...:)

Edit: Huch - und jetzt sehe ich erst, dass die CD auf 1000 Stk. limitiert ist. Gestern, als ich bestellt habe stand das noch nicht da.

Bearbeitet von Issy72
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  • 1 Monat später...

So, freunde der sonne! Wie es aussieht ist varese nicht das einzige label dem der fehler mit dem verlustbehafteten master unterläuft. Aus dem fsm forum:

Just recieved Henry Mancini's limited edition release of 'Santa Claus: The Movie' soundtrack. Upon further inspection, it turns out the tracks are lossy.

Anyone know the source of the CD (tapes, vinyl, etc).

Spectral view of Track 3:

http://img715.imageshack.us/img715/2527/sctm.th.jpg

Spectral view of Track 3 (zoomed):

http://img685.imageshack.us/img685/1616/sctmzoomed.th.jpg

--------------------------------------------------------------

EDIT: I've just had an audio specialist confirm that the disc is mastered using low-bitrate lossy encoding, shame frown.gif

FSM Board: Santa Claus: The Movie - Another lossy master?

Der labelinhaber dazu (in gebrochenem englisch):

I'm pretty upset, and I would like to start talking about my label that is ABSOLUTELY LEGAL. I teach my contract with EMI MUSIC SPAIN. I can also FTP files show where EMI sent the tracks extracted from the master who kept from the Spanish edition in 1985. It was mastered at Infinity Studio by Pedro Baselga, a professional technician, who used various compression programs to reduce the blow and the imperfections that have the files. But, of course, is not extracted from an LP or a cassette.

In the Waldo de los Rios CD's has been advised in the booklet of the imperfections that may have some tracks, and our work attempts to be as serious as possible.

If the effort and hard work to rescue these jewels of film music, which is very little economic benefit will be rewarded in this way is better not stay in this business.

And, of course, have been commended by the sound quality of all our CD's by many fans, collectors and professionals in the film music business. Lost film music is not an easy task. I wish you saw the state in which they find very many tapes.

I do not have the tapes. As I said, the tracks were in the archives of EMI Music Spain since 1985 and gave them to me through your FTP. The state was not exactly great, but I think the results achieved are very good. I will ask Paul Baselga, the engineer, who used programs, as well as EMI and proceeded to transfer analog.

Der von mir unterstrichene satz dürfte das problem erklären. Offenbar hat man über einen FTP server von EMI Spain eine bereits bearbeitete kopie des LP masters gezogen und nicht gemerkt, dass diese files bereits komprimiert waren, als man sie für die cd produktion verwendet hat. Und zu allem überfluss ist die reduktion sogar so stark, dass die soundqualität gerademal einer mp3 mit 160 kbps entspricht. Sowas nicht herauszuhören ist schon peinlich für einen cd produzenten. Da kann der herr die legalität seines produkts noch zehnmal hervorheben und es würde nichts an der qualität ändern.

Nur gut, dass ich auf diese CD verzichtet habe! Das kam mir irgendwie damals schon "spanisch" vor. ;)

Bearbeitet von BigMacGyver
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Gast Stefan Jania

Nach der etwas amateurhaften Produktion der Poledouris-DVD des Labels war ich skeptisch und habe auch glücklicherweise gewartet. Dann postete der User Hedji am 30. Dezember im FSM-Forum in diesem Thread folgendes, auf das damals keiner so richtig eingegangen ist:

I'm grateful to have this release, but the audio quality seems somewhat compromised. I notice it especially in the beginning of Christmas Rhapsody. Some kind of (I don't know how to describe it) digital-ly sounding compression in the horns? A wonderful addition to the collection, but it doesn't feel like a complete replacement for my vinyl LP.
Ein Bekannter aus den USA hat mir daraufhin ein FLAC dieses Tracks geschickt und es stimmt tatsächlich. Klirrt sehr stark. Meine LP klingt um Längen sauberer. Mal wieder unglaublich, dass so etwas einem angeblich erfahrenen Mastering-Techniker nicht auffällt.
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Normalerweise kaufe ich ja alles, was limitiert ist. SANTA CLAUS scheint mir aber irgendwie durch die Lappen gegangen zu sein. Wenn ich aber nun das hier lesen, bin ich erstmals froh, einmal etwas verpaßt zu haben.

Wird es denn einen Austausch geben, so wie es BSX bei "Wind / A Whale for the Killing" macht?

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Gast Stefan Jania
Wird es denn einen Austausch geben, so wie es BSX bei "Wind / A Whale for the Killing" macht?

Glaube ich nicht. Ich habe immer noch Hoffnung, dass sich irgendwann ein namhaftes Label an den Titel macht. Fand es sehr verdächtig, dass ausgerechnet ein kleines spanisches Label einen Score veröffentlicht, den bestimmt schon andere versucht haben zu veröffentlichen. Daher habe ich hier, entgegen sonstigem Vorgehen, einfach mal auf erste Eindrücke gewartet, was sich auch gelohnt hat.

Hat jemand hier die CD? Steht auf dem Cover eigentlich auch Ambrossian Singers oder Children's Choir wie in der Ankündigung?

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Glaube ich nicht. Ich habe immer noch Hoffnung, dass sich irgendwann ein namhaftes Label an den Titel macht. Fand es sehr verdächtig, dass ausgerechnet ein kleines spanisches Label einen Score veröffentlicht, den bestimmt schon andere versucht haben zu veröffentlichen. Daher habe ich hier, entgegen sonstigem Vorgehen, einfach mal auf erste Eindrücke gewartet, was sich auch gelohnt hat.

Hat jemand hier die CD? Steht auf dem Cover eigentlich auch Ambrossian Singers oder Children's Choir wie in der Ankündigung?

Na das ist ja sehr ärgerlich ;) Aber naja, nun ist sie gekauft.

Ja, auf der Rückseite steht bei den Tracks Ambrossian Singers oder Children's Choir.

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Gast FilmmusikOnkel

Nun, aufgrund dieser Info hier, hab ich gestern einen Freund angeschrieben, der sich diese CD bestellt hat, er solle stornieren wenn er noch könne. Doch heute schreibt er mir, er habe die CD schon und die höre sich an als sei sie im Konzertsaal aufgenommen - nicht besonders störend. Also vielleicht gar nicht mal soo schlecht..

Egal, mir reicht mein Tape->CD-R Transfer der alten Aufnahme. Geht im Grunde bei der ganzen Musik eh nur um den Track "Christmas Rhapsody", der wirklich richtig gut und memorabel ist.

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  • 3 Wochen später...
Gast Stefan Jania

Neues vom Label:

At last, the EMI Music Spain report confirms that the files and transfer were correct and all cues is in WAV. The problem is in the mastering, where my engineer used various compression programs to reduce breath and get some parts that were not in good condition. Passing through several filters for clean the sound, in one process the music was too compressed. although not an MP3 as said by some collectors. It is more a pop mastering than orchestral mastering by decision of the engineer, using the highest peaks in the song by Sheena Easton and pop style arrangements of Mancini in some themes for the final balance. Not bad, but I understand they do not like because it is a different sound by the usual ear for orchestral music. I take the blame and responsibility as a producer. However, going to repeat the mastering with my usual technical, José María Rosillo, and pressed again the CD's. Within four-five weeks we will receive the new CD (only the CD, not the booklet, as this prevents the existence of 2,000 copies of "Santa Claus" instead of the 1,000 that, under contract, have rights to press) and report on how to proceed for change.

Our sincere apologies and hopefully not happen again. As I said before not is a wrong mastering, but if a different and unusual as collectors (like me) want.

José M. Benítez

Singular Soundtrack

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  • 3 Monate später...
Gast Stefan Jania

Die ersten Ersatzexemplare sind nun, knapp drei Monate später, bei den Fans angekommen. Sowohl im FSM-Board und auch im Intrada-Board wird davon berichtet. Wegen schlechter Verpackung kam die CD aber teilweise verkratzt oder sogar zerbröselt an. Zudem berichtet jemand bei FSM, dass zumindest im ersten Track nun die Kanäle vertauscht sind. Die waren auf der klanglich schlechten Auflage aber noch korrekt.

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Gast Stefan Jania

Im FSM-Thread gibt es jetzt eine lange, ehrliche und ziemlich frustrierte Antwort von José Benitez. Die von EMI Spain zur Verfügung gestellten Files waren wohl doch nicht in so gutem Zustand und ganz klar von einer analogen Kopie, nicht von der originären Digitalaufnahme.

First, apologies if someone has got the new CD in poor condition. Two customers have complained and today we sent a new copy with more care in the packaging.

Regarding the change of channels, there is a slight gap in the track 1, it is true. We preferred not to change anything at all as it was in the files given to us by copyright owners. In the previous mastering made many, many changes to improve the condition in which the files were. This is a 1985 digital recording, I know, but the condition was not the best, and came from analog sources, that I can tell.

For a time I was really afraid that the files that we had provided were of an mp3 (I have seen worse things in my life), but I can assure you not. In the world of big companies is not as easy as it may seem. In my case, I can not go to EMI in the U.S. and apply for the license for Santa Claus. They will tell me I have to apply in my territory, and this is Spain.

A year ago or so, I asked EMI Music Spain leave for seven pitches. After a long struggle against bureaucracy got five were adopted:

1) Lady Carolina Lamb

2) Savage Pampas

3) the LP tracks from Who Can Kill A Child?

4) Santa Claus, the Movie

5) canceled project

As internal standard of this company, at least in Spain, do not provide the tapes but you get the files, either on a CD, DVD or in my case, I was sent by FTP.

"Santa Claus" was announced in mid-December, when I wish that had been in mid-November (it was a perfect launch for Christmas), but the license and the materials arrived very very late. This title was published in Spain in LP in 1985 and EMI had the materials. As I said, the state was not very good, had a lot of background murmur, had a slight gap on the right and the left and the sound was very loud (well, the latter is the product of the time, listen as evidence, for example, in "A View To A Kill "and compare it to the Bond of the seventies and sixties). We did a serious job and we had a very strong noise reduction (which, by cutting frequencies, many thought it was an MP3), but some customers were not happy.

We thought we were wrong and decided to make a less aggressive mastering. It was a nightmare for owners permission to repeat the mastering (as they had approved and did not understand why repeat it, not being a failure of the factory), and make decisions on what to do with the material in our hands. Finally, we decided to treat it with love and carefull (with all the music of Mancini deserves) and not alter as it had practically nothing in the archives (check you who never say "tapes" because I've never had and never said that one).

The fifth title that it had licensed to EMI has been canceled because the files are not in good condition, and I'd rather not risk it. We are currently working on several releases and for all, we are ensuring that the source is the best in the world. And if not, we will not.

As many of you were angered by the previous CD did everything possible to please them -taking a long time, I know, but it has not been an easy matter-, I can tell. If the bug was fixed manufacturing we'd had in two weeks, but this was a much more delicate than you can imagine.

I think I was wrong to license this title, and, without doubt, an American label would have done better, since the state of the tape there will be possibly higher. The CD is now "sold out" and, I suppose, the license has been free to whoever wants to try. I can not do better, I promise.

Those are all the explanations I can give. If you've sent in plastic sleeves has been for two reasons: 1) do not have license to print 2000 copies. 2) was as cheap as possible after it reverted back in the studio.

For any clarification please do not hesitate to contact staff with me at the address below jose@quartetrecords.com and kindly, I will answer your questions.

Best Regards

Jose

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  • 8 Monate später...
Gast Stefan Jania

Um diesen Thread wieder hervorzukramen. Haben die beiden Santa Claus-Pressungen jetzt verglichen. Die erste Pressung ist klanglich schwammig, kompirimiert. Die zweite Pressung ist klanglich besser, hat aber vertauschte Kanäle. Von einer Digital-Aufnahme kann man mehr erwarten. Da bleibe ich bei meiner besser klingenden LP, die auch noch einen Song extra hat.

Der Aufdruck der beiden CDs ist absolut identisch. Einziger Unterschied ist der Code im Innenring.

Alte Pressung: SER808 #1

Neue Pressung: SER879 #1

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Gast Stefan Jania
Die zweite Pressung ist klanglich besser, hat aber vertauschte Kanäle.

Wollte sagen: die zweite Pressung ist klanglich besser, aber nicht sonderlich gut. Klingt wie eine Kopie einer oft gespielten CompactCassette. Schwer zu beschreiben. Der Klang ist einfach nicht sauber.

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