Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

La-La Land Records: HAUNTED HONEYMOON (John Morris) und UNSTOPPABLE (Harry Gregson-Williams)


 Teilen

Empfohlene Beiträge

2 neue CDs kommen von La-La Land Records am 16. November:

Afternoon, y'all!

First off, a MAJOR WOO-HOO for that 2 disc Conan! Crom has answered our prayers.

Now on to LLL business:

Due to scheduling conflicts, delays, and the upcoming holidays we had to do some slight readjusting to our release schedule. Some titles that were due out in 2010 have been pushed back to 1st quarter 2011. Hey, shit happens, but you deal with it and regroup.

AVAILABLE TO ORDER ON NOVEMBER 16 AT 1 PM PST:

HAUNTED HONEYMOON

Music by John Morris

Limited Edition of 1200 units

Retail Price: $14.98

Album Produced by Ford A. Thaxton

Mastered by James Nelson at Digital Outland

Liner Notes by Jeff Bond

Art Direction by Mark Banning

La-La Land is proud to present John Morris's Gothic orchestral score to Gene Wilder's silly, spooky romp HAUNTED HONEYMOON. This album was mastered from analog tape elements from John Morriss personal library, which were dubbed from the original ½ inch master at Abbey Road Studios. James Nelson of Digital Outland applied some compression and noise reduction in ProTools to achieve the finished master. While some analog tape hiss is present, the wide dynamic range of the source showcases the scores full-throated London Symphony Orchestra brass performances and Morriss highly detailed orchestral colors extremely well.

John Morris made use of, and musically referenced, a number of period songs in Haunted Honeymoon. Specifically, Morris employed the song Always in All Ways by Leo Robin, W. Franke Harling and Richard A. Whiting as a romantic theme for Wilder and Radners characters, both in the score and the original end credits suite. Morris also references Whos Afraid of the Big Bad Wolf by Ann Ronell and Frank Churchill, primarily in The Dream. The cues containing these musical references were unable to be included on the album for licensing reasons.

There will be no autographs offered for this release.

UNSTOPPABLE

Music by Harry Gregson-Williams

Retail Price: $15.98

Album Produced by Harry Gregson-Williams

Mastered by James Nelson at Digital Outland

Art Direction by Jim Titus

La-La Land Records is proud to present Harry Gregson-Williams action packed score to Tony Scott's latest opus UNSTOPPABLE. The intense 20th Century Fox film opens up in theaters on Nov 12 and promises to deliver edge of your seat entertainment as only action auteur Tony Scott can deliver.

The first 100 cds will be autographed by the composer at no extra charge. Quantities are limited and you are not guaranteed an autograph.

AND NOW...

INFORMATION REGARDING OUR LAST RELEASES OF 2010:

Like we have for the past few years, LLL will be announcing our last batch of titles for the year on BLACK FRIDAY, November 26. These 4 exciting titles will go on sale NOVEMBER 30 starting at 1 pm PST.

See you back here in a few weeks.

MV

PS CONAN! CONAN! CONAN! HOW AWESOME! smile.gif

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich finde dieses marktschreierische Rumgetöse in Bezug auf Ankündigungen bei LaLaLand mittlerweile ziemlich unseriös. Kann man nicht einfach, so wie es bspw. auch Varése oder Intrada praktizieren, ein Album erst dann der Öffentlichkeit vorstellen, wenn die Produktion in trockenen Tüchern ist?

So wird im Vorfeld (ich denke da z.B. auch an die X-FILES-Box) immer ein Riesenfeuerwerk abgebrannt, von dem im Endeffekt nur eine Tischfontäne übrigbleibt.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich finde es schön, dass es den neuen HGW mal wieder in Form einer CD und nicht nur als dämlichen Download gibt! Wenn die Clips gut sind werd ich mir den holen.

Mir geht diese Vorankündigungspolitik auch auf den Zeiger. Ich will bescheid wissen, dass es die CD gibt und nicht ewig demnächst.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

mit den vorankündigungen ist lalaland records wirklich etwas extrem. ich hatte mich so gefreut, als im frühjahr der score von w.g. "snuffy" walden zur serie FRIDAY NIGHT LIGHTS angekündigt wurde. und nu? find ich nix mehr drüber. auf den gregson-williams score bin ich aber auch schon gespannt. hab zwar schon irgendwo gelesen, dass es der typische score zu einem tony scott film sein soll, aber noch bin ich voller hoffnung.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich finde dieses marktschreierische Rumgetöse in Bezug auf Ankündigungen bei LaLaLand mittlerweile ziemlich unseriös. Kann man nicht einfach, so wie es bspw. auch Varése oder Intrada praktizieren, ein Album erst dann der Öffentlichkeit vorstellen, wenn die Produktion in trockenen Tüchern ist?

So wird im Vorfeld (ich denke da z.B. auch an die X-FILES-Box) immer ein Riesenfeuerwerk abgebrannt, von dem im Endeffekt nur eine Tischfontäne übrigbleibt.

Absolute Zustimmung. Bestärkt mich weiter in meiner negativen Meinung über LaLaLand. Auch über BATMAN & ROBIN wurde viel fabuliert - letztlich war alles nur heiße Luft und es kam (und kommt wohl auch) gar nix.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung