Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

INTRADA: Christopher Young THE CORE / George Delerue RAPTURE


 Teilen

Empfohlene Beiträge

CORE, THE (2CD)

Label: Intrada Special Collection Volume 187

Date: 2003

Tracks: 21

Time = 100:25

2-CD world premiere presentation of lengthy 100-minute score by Christopher Young from exciting Jon Amiel throwback to wild sci-fi/disaster thrillers of yesteryear with top-drawer cast: Aaron Eckhart, Hilary Swank, Delroy Lindo, many others. Young prepares 2-CD set with maximum listening pleasure in mind, creates lengthy tracks with considerable musical architecture. Result is arguably composer's most exciting, intense yet melodically-accesible large-scale work to date. Large orchestra, chorus create feeling of major disaster taking place, exciting attempts beneath earth's numerous layers to avoid impending catastrophe that may result. Massive cues, exciting cues, rousing cues... a veritable treasure-trove of powerful music for action score fans! Presented in dynamic stereo from digital session masters courtesy Paramount Pictures. Pete Anthony conducts. Intrada Special Collection release available while interest & supplies remain.

601. The Core 3:00 02. Resurrection In Descent 6:04 03. In Drucke Ick Moet Sterven 5:14 04. Origami Lava 7:10 05. A Terror Toccata 3:04 06. Tactile Shifts 5:56 07. Project Destiny 5:39 08. Moved To The Core 2:08 09. Virgil T. 3:37 10. Mantle Passage 4:35 11. Cor Cordium 4:52

CD 1: Total Time 51:35

01. Liberte 3:23 02. Diamonds Are Forever 3:17 03. Saknusemm 7:16 04. Intered Servants 4:24 05. Mundus Subterraneous 4:25 06. No Left Turns 5:07 07. Unobtanium 6:26 08. Clouds Imagined 4:44 09. Stellar Phrenology 4:12 10. The Terranaut March 5:42

CD 2: Total Time 48:50

Total Discs Time: 100:25

http://store.intrada...it.A/id.7328/.f

RAPTURE

Label: Intrada Special Collection Volume 188

Date: 1965

Tracks: 20

Time = 36:30

Treat for Delerue fans! World premiere CD release of early-ish Georges Delerue soundtrack for France production with British, American credentials: John Guillerman directs, Melvyn Douglas, Dean Stockwell, Patricia Gozzi star. Intense tale melds romance, thrills, supernatural overtones that inspire Delerue to write score balancing gorgeous main theme, aggressive drama, brittle action. Delerue makes famous name for himself by composing some of screen's most haunting, beautiful melodies, often in triple meter with gentle waltz feel. RAPTURE provides opportunity for composer to stretch, create melodramatic music in less characteristic mode. Results are dramatic score of unusual scope, range. Intrada presentation courtesy 20th Century Fox plus kind assistance of Delerue estate that retains composer's own original mono 1/4" tapes of score in personal archive. Supervising producer Nick Redman, liner note writer Julie Kirgo also locate Fox paperwork with session slates, Delerue's actual cue titles, allowing authentic reconstruction of one of his earliest surviving full scores to date. Georges Delerue conducts. Intrada Special Collection release available while interest & supplies remain.

01. Main Titles 1:38

02. Wedding Reception 2:28

03. Karen Fetches Agnes 0:10

04. Agnes And Seagulls 2:08

05. Agnes Plays Mouth Orga 0:11

06. Doll Thrown Over Cliff 1:34

07. Father Gives Agnes Gloves 2:11

08. The Hospital 0:56

09. Tragedy 01:16

10. "He's Mine - I Made Him" 1:17

11. Agnes Kisses Her Scarecrow 0:39

12. "You See How Much I Need You" 2:41

13. "I Can't Be Helped, I'm Mad" 2:14

14. Agnes Runs To Hospital 2:09

15. Agnes Looks In Mirror 2:16

16. Josef And Agnes Together 1:32

17. Josef And Agnes Love Scene 1:20

18. Agnes Frightened 6:11

19. Josef - The Police 1:25

Total Disc Time: 36:30

http://store.intrada...it.A/id.7330/.f

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ah, endlich THE CORE als offizielles Album. Hab ja, danke Dom, die Promo seit einigen Jahren, aber mit 16 Minuten mehr werde ich mir das Ganze auf jeden Fall zulegen. Der Film selbst ist für mich ein guilty pleasure. Ich steh' auf solche Filme, auch wenn sie total hanebüchene Fakten präsentieren. :)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Also mich hat der Film, ob seiner hanebüchenen Story, sehr gefallen. Ist halt Popcorn Kino. Hirn ausschalten und geniessen. Passt doch alles

Ja, mir hat der Film auch gefallen. Trotz der hanebüchenen Geschichte fand ich alle Darsteller, allen voran Tucci absolut sensationell. Und unspannend fand ich ihn auch nicht. Trash auf hohem Niveau...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

interessant is ja dass manche Cues von der alten Promo länger sind als hier, einer glaub auch wiederum kürzer und dann die 3 neuen Cues... es gab ja auch mal ne ganz frühe 1 Disc Promo, da waren manche Cues auch schon anders... könnte gut sein, dass es diese Versionen hier druffgeschafft haben... die 3 neuen Cues waren da aber auch nicht bei...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung