Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Intrada: Charles Bernsteins CUJO


Gast Stefan Jania
 Teilen

Empfohlene Beiträge

Gast Stefan Jania

Da es noch keiner aus dem "kleinen" Thread erhoben hat, bin ich so frei. Orchestraler Score von Charles Bernstein zum Hunde-Gemetzel. ;)

 

 

“People think that because you’re doing a horror movie you have to make the
score relentlessly scary for it to be effective, but that’s just not true. For the music to
be disturbing, you want to reinforce elements that are not horrific, which in
Cujo’s case was the family drama. So it was clear to me that Cujo needed to be a ‘real’ score."

-- Charles Bernstein, composer

Charles Bernstein's score to the 1983 film Cujo takes a lyrical approach, drawing on the intimacy of piano and winds or using a lush orchestra to create a sympathetic portrait of the Trenton family and their seaside town. But for all of the bucolic warmth that Bernstein’s melodies conjure, something is amiss. Bernstein links the unhappy lives of the Trentons and Cujo’s far less well-off owners, the Cambers. Percussion often echoes without resolve, adding to the melancholy that hangs over Cujo well before its terror begins.

Cujo helped make Charles Bernstein one of Hollywood’s most striking names for musical terror during the ’80s. He moved from the orchestra to create a distinctively chilling synthesizer sound for A Nightmare Elm Street and a mix of orchestra and electronics in April Fool’s Day and Deadly Friend. But among his genre scores, Cujo remains a breed apart for its emphasis on the human condition above all.

This premiere presentation of the score on CD includes the cues as Bernstein originally composed and recorded them, in their two-track stereo mixes made by Robert Fernandez at The Burbank Studios in May 1983.

In the film under direction of Lewis Teague, Dee Wallace plays a woman who unleashes her maternal fury defending the life of her six-year-old, Tad (Danny Pintauro) while held prisoner in a car by a rabid St. Bernard.

The terrors of Stephen King's crazed canine come vividly alive to Charles Bernstein's soundtrack, now on CD! Lewis Teague directs, Don Carlos Dunaway & Lauren Currier fashion the script from King's famous novel, Jan De Bont photographs, Dee Wallace stars with Daniel Hugh-Kelly, Danny Pintauro, Ed Lauter, Christopher Stone in solid support. Already coping with marital challenges, Donna and son Tad face terrifying encounters with Cujo, the rabid dog. Trapped in their disabled vehicle on remote farm, everything climaxes with hair-raising showdown between woman and beast. Charles Bernstein creates solid musical support, sometimes underlining the action with subtle strokes, sometimes leading it with vivid dramatics. Interestingly, somewhat troubled film production truncates much of the score, moves cues into different scenes, repeats sequences (particularly looped percussion for Gary/Camber deaths), deletes others, alters mixes to remove certain instruments, other alterations. In spite of post-production tampering, Bernstein score remains detailed, multi-layered orchestral gem. Balancing with fierce action sequences and pulsating suspense are beautiful ideas for family life, the heart and soul of King's tale. Intrada release, presented from 1/4" two-track stereo session mixes courtesy Paramount Pictures, offers musical sequences as they were originally recorded by Robert Fernandez at The Burbank Studios in May 1983. Following score proper, CD includes handful of unused alternates. Daniel Schweiger writes informative liner notes, flipper cover art designed by Joe Sikoryak leads with original film campaign art. Charles Bernstein, Shirley Walker conduct. Intrada Special Collection CD available while quantities and interest remain!

01. Main Title & Rabbit Chase (2:55)
02. Bedroom (3:07)
03. Kemp To Dinner Table (0:57)
04. Cujo’s Entrance (Revised) (4:16)
05. Hoist Delivery & Spilt Milk (3:40)
06. Monster Words Wall & Cujo In Fog (3:35)
07. Brett And Charity (0:57)
08. Cujo Kills Gary (2:30)
09. Cujo Kills Camber (2:01)
10. Drive To Siege (1:42)
11. Crane To Cujo & Car Stalls (2:58)
12. Pee-Em Phone & Sunrise (3:07)
13. Cujo Attacks Car (1:46)
14. Cujo Attacks Donna & 360 In Car (Revised) (1:25)

15. Cujo On Hood To Sunrise II (Revised Alternate #2) (1:03)
16. Final Confrontation (1:58)
17. Revive Tad (1:48)
18. End Credits (2:55)
Total Time: 43:19

The Extras
19. Cujo’s Entrance (Original) (1:21)
20. Cujo Attacks Donna & 360 In Car (Original) (1:24)
21. Cujo On Hood To Sunrise II (Original) (0:58)
22. Cujo On Hood To Sunrise II) (Revised) (1:04)
23. Cujo On Hood To Sunrise II (Revised Alternate #1) (1:04)
Total Extras Time: 6:09

 

Die 32-minütige Fassung der alten Supertrax-Promo (dort zusammen mit zusätzlich 27 Minuten aus Bernsteins Score zu The Covenant) gibt's von den eifrigen "Red Bitch"ern sogar auf Spotify.

 


 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

na man müssten den Hund schon ordentlich aufdonnern mit Makeup zumindest, vor nem Bernhardiner hat doch keiner Angst in nem Film. Hab das Problem schon mit Bären... natürlich würd ich nen Herzanfall kriegen, wenn mir ein Grizzly im Wald begegnet. Als Horrorfilmtier ist son Bär oder Bär-nhardiner zu knuffig...

 

anyway... kann der Score was? mal bei spotify reinhören.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Einer der besseren King-Verfilmungen.

Das klingt, als gäbe es da kaum sehenswertes. Natürlich verzichten viele King-Adaptionen auf den Detailreichtum der Bücher, aber das liegt ja in der Natur der Sache. Davon abgesehen sind doch THE SHINING, CARRIE, THE DEAD ZONE, CREEPSHOW, MISERY, NEEDFUL THINGS oder auch THE MIST wirklich hervorragende Filme.

CUJO hat bei mir ebenfalls besonderen Eindruck hinterlassen - habe den erstmals mit knapp 11 Jahren gesehen, kurz nachdem mich ein Pitbull angefallen und für zwei Wochen ins Krankenhaus gebracht hatte. Verstehe bis heute nicht, wieso ich mir den Film nach dieser Sache überhaupt freiwillig angesehen habe.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Das klingt, als gäbe es da kaum sehenswertes.

 

 

Aber die guten Verfilmungen sind nun mal klar in der Minderheit.

 

Meine Favoriten:

 

SHINING (1980)

CARRIE (1976)

CUJO

THE GREEN MILE

STAND BY ME

MISERY

DIE VERURTEILTEN

Bearbeitet von Stempel
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich hab gerade den Soundtrack am Laufen und bin beim ersten Durchgang nicht ganz so angetan. Kann es sein, dass man hier mit Bezug zum Film mehr Fan ist?

Oder ist es eher das Alter ;)

 

Sicher das Alter. ;)

Aber im Ernst: wenn man den Film (womöglich schon annodazumals) gesehen hat, schwingen da natürlich noch andere Sachen mit, die einem den Score gefälliger machen. Mir geht's zumindest so.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 11 Monate später...

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung