Jump to content
Soundtrack Board

La-La Land: CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND (2-CD, 40th Anniversary Edition)


Empfohlene Beiträge

CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND: 40th ANNIVERSARY REMASTERED EDITION
(2-CD SET) LLLCD 1433
Music by John Williams
Limited Edition of 5000 Units
RETAIL PRICE: $29.98

La-La Land Records, Sony Music and Columbia Pictures present CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND: 40th ANNIVERSARY REMASTERED LIMITED EDITION, a special 2-CD set featuring a newly restored and remastered presentation of Academy Award-Winning composer John Williams’ (JAWS, STAR WARS, SCHINDLER’S LIST) original motion picture score to the 1977 landmark feature film CLOSE ENCOUNTERS OF THE THIRD KIND, directed by Steven Spielberg and starring Richard Dreyfuss and Teri Garr. Maestro Williams’ score personifies this classic film’s boundless wonder – searching through, and communicating with, the deep expanses of space as it also explores the unknowable mysteries of the human soul.

This deluxe 2-CD edition, meticulously produced, mixed and mastered by Mike Matessino, in consultation with the composer and director, was inspired by the discovery that Williams had originally planned the soundtrack as a 75-minute double LP. Disc One of this presentation takes its lead from that initial intent, expanding and organizing the score as a grand symphony contained on a single disc. Disc Two offers an equally fresh experience of the score, comprised of discrete versions of cues, alternates and selections not heard on Disc One, plus many of the 1977 album tracks, as well as previously unreleased source music recorded for the film. Matessino’s exclusive liner notes explore this iconic, majestic score, while Jim Titus’ art design handsomely recalls all those joyous feelings generated by one of the greatest science fiction film experiences of all time. This is a limited edition release of 5000 units.

TRACK LISTING:

DISC 1 - EXPANDED SOUNDTRACK PRESENTATION

1 Main Title and The Vision •• 1:29
2 Navy Planes 2:15
3 Lost Squadron 2:34
4 Trucking 2:09
5 Into the Tunnel and Chasing UFOs 3:56
6 Crescendo Summit 1:25
7 False Alarm and The Helicopter 4:20
8 Barry’s Kidnapping 6:22
9 Forming the Mountain 1:58
10 TV Reveals / Across Country 2:53
11 The Mountain 3:36
12 The Cover-up and Base Camp 3:56
13 The Escape 2:20
14 Climbing the Mountain 2:36
15 Outstretched Hands 2:50
16 The Light Show 3:47
17 Barnstorming 4:31
18 The Mothership 4:35
19 The Dialogue 4:28
20 The Returnees 3:58
21 The Appearance of the Visitors + 4:56
22 Contact 3:22
23 End Titles + 4:27
Disc 1 Time: 78:42

DISC 2 - ALTERNATES AND ADDITIONAL MUSIC

1 Main Title •• 1:18
2 Roy’s First Encounter 2:44
3 Encounter at Crescendo Summit 1:25
4 Chasing UFOs 1:22
5 Watching the Skies • 1:20
6 Vision Takes Shape • :42
7 Another Vision • :42
8 False Alarm 1:45
9 The Abduction of Barry 4:36
10 The Cover-up 2:31
11 TV Reveals 1:52
12 Roy and Jillian on the Road 1:20
13 I Can’t Believe It’s Real 3:25
14 Across the Fields 1:20
15 Stars and Trucks :49
16 Who Are You People? 1:38
17 The Escape (Alternate) 2:41
18 Climbing Devils Tower 2:11
19 Dark Side of the Moon • 1:34
20 The Approach • 4:32
21 Night Siege 6:27
22 The Conversation 2:23
23 Inside •+ 2:34
24 Contact (Alternate) • 2:51
25 Eleventh Commandment • 2:00
26 TV Western • 1:06
27 Lava Flow • 1:47
28 The Five Tones • 2:25
29 Advance Scout Greeting • 2:58
30 The Dialogue (Early Version) • 3:12
31 Resolution and End Title 6:55
Disc 2 Time: 74:26

Total 2-CD Time: 2:33:08

• Previously unreleased

•• Contains previously unreleased material

+ Contains “When You Wish Upon a Star”
(interpolated), written by Ned Washington and
Leigh Harline, published by Bourne Co. (ASCAP).
Used with permission. All Rights Reserved.

23915675_10156097025828755_4223179511484730088_n.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ich finde die Idee witzig, dass auch John Carpenter in CLOSE ENCOUNTERS zu hören ist. :D Wir alle kennen ja die berühmten fünf Noten, mit denen die Wissenschaftler versuchen, mit den Aliens Kontakt aufzunehmen. In John Carpenters erstem Film DARK STAR von 1973 gibt es in Carpenters Score auch ein Fünf-Noten-Motiv, welches im Track "Doolittle Depressed" zu hören ist. Leider gibt es davon kein Video auf YouTube, daher habe ich es einfach mal hochgeladen. Natürlich verwendet Carpenter einen anderen Sound, aber eine Ähnlichkeit ist dennoch vorhanden. ;)

Hier Williams:

Da Carpenter:

21 Doolittle Depressed.mp3

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Am 26.11.2017 um 01:09 schrieb Max Liebermann:

Wenn im TITANIC-Thread dem Horner mal wieder Enya-Bezüge vorgeworfen werden, kann man hier Williams auch Ligeti-Klau vorwerfen. Mach ich mal. Toller Score, auf jeden Fall, aber die atonalen Klangkompositionen sind reiner Ligeti (Atmosphères, Apparitions)!

 

 

sicher...

ich glaube aber a) würde Williams das nicht leugnen und auch als bewusst gewählten Ansatz nennen und b ) ist das ja ein gewisser Stil, Schreibweise von sowas... Horner und Enya... das ist direkter Abschrieb, von Melodie und allem, dazu Synthie-Klau... das ist schon nochmal was anderes... und obendrein noch sich stets mit irgendwas rausreden... wahrscheinlich noch "Ich hab im Leben noch nie ein Lied von Enya gehört" hahahaha

 

 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Clear editor

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung/Impressum