Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Alle Aktivitäten

Dieser Stream aktualisiert sich automatisch

  1. Heute
  2. Es ist ganz schön um es im Hintergrund laufen zu lassen 🙈
  3. Hellboy: The Crooked Man - Sven Faulconer Habe gestern Hellboy: The Crooked Man geschaut. Ein sehr atmosphärisch düsterer Gruselfilm, der im Vergleich zu den Vorgängern nicht auf CGI Epic setzt und überwiegend im Wald und kargen Holzgebäuden spielt. Der Film spielt auch im Jahr 1959. Die Farbtöne des Films liegen bei Braun, Grau und Sandfarben. Der Score stammt von Sven Faulconer, der schon mit James Newton Howard und Brian Tyler zusammenarbeitete. Da der Film ein mystischer Gruselfilm ist, unterscheidet sich auch der Score von den vorherigen Filmen. Ein düster bedrohlicher Gruselscore für kleines Orchester und Live Instrumenten. Nicht sehr thematisch und eingängig, aber dennoch mit einem prägnanten Motiv ausgestattet ist der Score sehr atmosphärisch. Mit ca. 75 Minuten ist das Album jedoch um 45 Minuten zu lang, da die Musik auf die Lauflänge einfach zu redundant ist. Die Tracks sind nicht sehr abwechslungsreich und daher merkt man oft gar nicht, wann ein Stück aufhört und das nächste anfängt. Atmosphärisch funktioniert der Hörfluss zwar, aber nach 30 Minuten reicht es dann auch. Im Film funktioniert die Musik ausgezeichnet und als 30 Minuten Album würde sie ein schaurig atmösphärisches Hörerlebnis bieten.
  4. Ich war gestern mit meinem Sohn im Kino und habe den Film gesehen und fand den Score im Film aber auch im Stream gut. Da ich noch keinen Beitrag dazu fand, habe ich diesen nun erstellt Stitch Head (Original Motion Picture Soundtrack) Quelle: https://www.air-edel.co.uk/records/stitch-head-original-motion-picture-soundtrack/
  5. Gestern
  6. Genau das richtige Wort - habe nach ca 20 Minuten wieder ausgemacht...diese ewigen, teilweise synth-durchtränkten Streicherteppiche nerven irgendwann
  7. Nein, im Film sind noch einige Stücke, die nicht auf dem Album enthalten sind, unter anderem die Musik für die Vogelspinne auf dem Schreibtisch. Für das Album wurde zwar extra Musik aufgenommen, aber dafür eben auch einige Passagen aus dem Film weggelassen. Früher oder später kommt der also sicher auch. (Was ich begrüßen würde als jemand, der den Score regelrecht gefressen hat. Einer meiner Top-5-Goldsmiths.)
  8. Das wird genau die Zukunft sein, allerdings mit DolbyAtmos.
  9. Bei Brian Tyler denke ich mir immer: Mensch, eigentlich könnte er vom Handwerk her tolle Scores schreiben. Zumindest gefällt mir die Orchestrierung in seinen Werken. Aber der Funke zündet irgendwie nie.
  10. Jetzt 15 Jahre später so kann ich dem Score nen bisschen aus Nostalgiegründen abgewinnen 🤣
  11. Debney hat nen Netflix Animated Film gescored, nett:
  12. Letzte Woche
  13. Ist das nicht ein bisschen voreilig den schon unter "Holy Grails" laufen zu lassen, wenn man den noch gar nicht gehört hat?
  14. Ich poste mal eine Neuheit, die noch nicht erschienen ist und ich auf eine CD-VÖ hoffe: THE MAN WITH THE BAG (John Debney) Ich habe nur die Dreharbeiten in New York gesehen und noch kein Tönchen vom Score gehört. Aber ich erhoffe mir einen schönen Weihnachtsscore im Stile von Debneys ELF.
  15. Na dann kommen halt irgendwann die Alben (egal von wem) remastered ohne neues Material heraus. Schauen wir mal, was die Zukunft bringt.
  16. Morricone-Festwochen bei Quartet: Quartet Records, in collaboration with GDM and Universal Music Publishing, presents a remastered reissue of one of Ennio Morricone’s most celebrated collaborations with Luciano Salce, with whom Morricone maintained a loyal collaboration at the beginning of his career, from IL FEDERALE, his very first film score, through LA CUCCAGNA, SLALOM and COME IMPARAI AD AMARE LE DONNE. EL GRECO (1966) is a romantic drama set in 16th-century Spain, where the famed Greek painter El Greco journeys to Toledo to paint an altarpiece. Trouble ensues when he falls in love with a beautiful local girl. The film stars Mel Ferrer, Rosanna Schiafino, Adolfo Celi and Fernando Rey. Ennio Morricone’s score is characterized by a suggestion of Renaissance and Baroque music, although reformulated from a deeply contemporary sensibility, generating an atmosphere of spiritual tension and unfinished quest, in full harmony with the visionary spirit of the painter. In terms of orchestration, Morricone employs resources that evoke liturgical music. The organ and choir—associated in the film with the clergy, the Inquisition and places of worship—become key sound elements in establishing a solemn ambience. The inclusion of voices, treated more as instruments than as carriers of text, adds an ethereal, almost mystical component. The score for EL GRECO was not released until 1986, when it appeared on LP on the Intermezzo label, on a vinyl record produced and supervised by Morricone himself, as it was a score of which he always had fond memories. The same 16-track program was reissued on CD by RCA paired with his sister-score for GIORDANO BRUNO. In 2007, GDM released an expanded edition that included virtually all the music recorded for the film. This is a reissue of the same program, mastered by Chris Malone. The booklet includes liner notes by Miguel Ángel Ordóñez discussing the movie, the music and the composer. Exultate Deo 2:20 Invocazione 3:12 Festa 3:26 Angoscia e ricerca 2:40 Nascondersi 1:22 Festa (#2) 0:13 Rituale 1:35 Angoscia e ricerca (#2) 1:49 Un suono lontano 0:56 Angoscia e ricerca II 2:38 Festa (#3) 1:17 Invocazione seconda 1:53 Alleluia alleluia 1:47 Per archi 1:20 Asperges me 1:12 Nascondersi (#2) 0:51 Angoscia e ricerca (#3) 1:03 El Greco (quartetto) 1:22 Canti (1º parte) 3:37 Canti (2º parte) 2:43 Unus et trinus (conclusione) 3:18 Un suono lontano (#2) 1:20 Angoscia e ricerca (#4) 3:58 Follia e amore (2:38) Discesa (1:18) Total Disc Time: 51:54 Quartet Records, in collaboration with GDM and Universal Music Publishing, presents a remastered reissue of one of Ennio Morricone’s most celebrated collaborations with Giuliano Montaldo (SACCO E VANZETTI, GLI INTOCCABILI, AD OGNI COSTO, IL GIOCATTOLO, TEMPO DI UCCIDERE). The 1973 historical drama GIORDANO BRUNO is about the free-thinking philosopher, poet and scientist Giordano Bruno (Gian Maria Volontè), who, fleeing from his enemies in the Catholic Church, has found some protection in Venice. But the Roman Inquisition, fearing his influence in Europe, wants to put him on trial for heresy. The minimalist, cerebral and spiritually unsettling soundtrack adds additional layers of interpretation to the protagonist’s ideological drama. Morricone doesn’t seek to illustrate scenes directly, but rather to provoke an intellectual and sensory interpretation of what is happening on screen. GIORDANO BRUNO was originally released on vinyl in Italy by RCA. The same program was reissued on CD in the 1990s, paired with its sister-score EL GRECO. An expanded 66-minute edition including virtually all the music recorded by Morricone for the film appeared on GDM in 2009, supervised by the composer and produced by Dániel Winkler and Claudio Fuiano. This is a reissue of the same program, mastered by Chris Malone. The booklet includes liner notes by Miguel Ángel Ordóñez discussing the movie, the music and the composer. Giordano Bruno 3:24 Super Flumina Babilonis 4:41 Domine Quando Veneris 5:01 Alleluja, Alleluja 1:47 Conclusione 3:12 Tema di Giordano Bruno 2:55 Magia 1:25 Discorsi di un viaggio 3:12 Giordano Bruno (#2) 2:42 Colloquio 2:46 Verso Roma 1:47 Processione 4:40 Giordano Bruno (#3) 1:23 Magia (#2) 5:13 Domine Quando Veneris (#2) 2:01 Giordano Bruno (#4) 2:04 Discorsi di un viaggio (#2) 4:02 Processione (#2) 4:25 Colloquio (#2) 2:58 Discorsi di un viaggio (#3) 2:04 Giordano Bruno (#5 – Finale) 2:27 Total Disc Time: 65:32 Quartet Records, in collaboration with GDM and EMI General Music Publishing, presents a remastered reissue of the 1968 classic, propulsive and exciting Ennio Morricone cult score for the gangster movie GLI INTOCCABILI (aka MACHINE GUN McCAIN), a successful Italian-US coproduction, directed by Giuliano Montaldo and starring John Cassavetes, Britt Ekland, Peter Falk, Gena Rowlands and Gabrielle Ferzetti. The film is about a paroled gangster and his son who plan to rob a Las Vegas gambling house, unaware that the casino is bitterly contested by the West Coast and East Coast mobs. Ennio Morricone’s score creates an elegant and distant—almost abstract—atmosphere. “Hank McCain’s Ballad,” performed by Jackie Lynton, anchors the musical narrative. It is a melancholic, nostalgic theme that deliberately contrasts with the character’s violence. The film’s musical discourse oscillates between two opposing universes: one of elegance and artifice, and the other syncopated, dissonant, urgent. Morricone resorts to atonal structures, employing radical sound resources: metallic clusters, industrial noises, abrupt staccatos of metal or struck piano. Traditional melody disappears; instead, tension is built from texture and unconventional instrumentation. The score also includes two different and beautiful love themes. An album with a selection of 11 tracks was released in Italy and France in 1969, becoming one of Morricone’s most sought-after albums over the following decades. In early 1990, Alhambra released the first CD edition with the same program. Over the following years, GLI INTOCCABILI has been released several times on CD and LP (even on cassette!) with different programs, some more expanded than others. The most complete edition, 74 minutes long, appeared in 1990 on GDM, supervised by the composer and produced by Claudio Fuiano and Dániel Winkler. This CD quickly sold out. This is a reissue of the same program, revised and mastered by Chris Malone. The booklet includes liner notes by Miguel Ángel Ordóñez discussing the movie, the music and the composer. La ballata di Hank McCain 2:08 Irene 3:35 Gli Intoccabili (Titoli) 1:38 Defilée 1:52 Come quando fuori piove 2:40 La ballata di Hank McCain (Pt. 2) 1:55 Come lei 4:08 Sogno dopo sogno 2:43 Senza parole 3:27 Rosemary 2:04 La ballata di Hank McCain (Pt. 3) 2:46 Gli Intoccabili (Las Vegas) 1:35 La ballata di Hank McCain (Off Vocal) 2:09 Gli Intoccabili (Sad Waltz) 1:54 Gli Intoccabili (Party Music) 3:40 Gli Intoccabili (Dramatic Music #1) 2:15 Gli Intoccabili (Music For Evening) 2:54 La ballata di Hank McCain (Off Vocal, Pt. 2) 1:56 Gli Intoccabili (Funny Waltz) 1:27 Gli Intoccabili (Striptease) 4:51 Gli Intoccabili (Dramatic Music #2) 5:16 Gli Intoccabili (Lounge Fox-Trot) 2:33 Rosemary (Alternate Version) 3:05 La ballata di Hank McCain (Off Vocal, Pt. 3) 2:47 Gli Intoccabili (Epic Waltz) 1:32 La ballata di Hank McCain (Single – Alternate Version) 4:26 Total Disc Time: 73:59 Quartet Records presents a remastered reissue of one of the most celebrated collaborations between Ennio Morricone and Giuseppe Tornatore, the composer’s most important partner during the last twenty years of his career. Together they achieved great success in Italian and international cinema with films such as CINEMA PARADISO, STANNO TUTTI BENE, THE LEGEND OF 1900, MALENA and THE BEST OFFER, among others. A PURE FORMALITY (1994) is an intense Kafkaesque noir drama (starring Gérard Depardieu and Roman Polanski at his best as an actor) about a famous writer who hasn’t published any new books for quite some time and has become a recluse. When he is picked up by the police one stormy night, without any identification, out of breath from running madly and with no clear memory of recent events, the Inspector is suspicious. Ennio Morricone offers one of his best efforts for a Tornatore film, with a haunting main theme, a very nostalgic song performed by Depardieu (“Ricordare”), dramatic tension cues and introspective violent music. The score is mainly dark and fatalistic, in a style that the Italian maestro was experimenting with at the time (in scores such as IN THE LINE OF FIRE, WOLF, DISCLOSURE and THE STENDHAL SYNDROME). The original album of A PURE FORMALITY was released at the time by Sony Classical and reissued by GDM in 2013. This is a remastered reissue of the generous 50-minute album program, remastered by Chris Malone. The booklet includes an in-depth essay by film music writer John Takis discussing the film and score. Breathlessly (A perdifiato) 3:04 Remembering (Ricordare) 4:14 The Palace of Nine Frontiers (Il palazzo delle nove frontiere) 3:29 The Bum (Il barbone) 3:41 A Troublesome Clue (Ingombrante indizio) 2:14 Waiting for the Police Inspector (Aspettando il Commissario) 1:11 In Search of Onoff (Alla ricerca di Onoff) 2:46 An Odd Diary (Diario bizzarro) 2:40 Photos (Fotografie) 1:21 Mosaic (Mosaico) 1:09 Leonardo da Vinci 3:13 Contradictions (Contraddizioni) 2:21 The Trap and the Mouse (La trappola e il topo) 1:29 Escape from Onoff (Fuga da Onoff) 1:37 Bloodstains (Macchie di sangue) 2:40 After the Nightmare (Dopo l’incubo) 1:06 A Mere Memory Lapse (Un banale vuoto di memoria) 2:02 Repressed Memories (Rimozioni) 2:01 Revelation (Rivelazione) 1:46 A Night in February (Notte in Febbraio) 2:16 To Obliterate the Past (Effacer le passé) 4:11 Quartet Records presents the premiere complete vinyl release of Ennio Morricone’s iconic poliziesco score for Sergio Sollima’s REVOLVER (1973), a violent Italian-French thriller starring Oliver Reed and Fabio Testi. In the film, a prison warden is forced to exchange a French criminal for his kidnapped wife, but the couple soon find themselves on the trail of a larger conspiracy. For REVOLVER, Morricone created the original song “Un Amico,” performed by Daniel Beretta, which is possibly one of the most beautiful melodies written by the Roman maestro (it was included by Tarantino in a key sequence of INGLOURIOUS BASTERDS). Morricone also provides a wistful and playful love theme (“Anna”) and several background source cues in his inimitable style. Another major ingredient of the score is a cue titled “Revolver” or “Inseguimento e Fuga (Chase and Escape).” Morricone composed a 12-minute version of this dynamic piece as well as other varied arrangements to fit different moments in the film. “Revolver” is a driving, staccato piece of music for piano and orchestra that repeats and builds, creating a dark, propulsive atmosphere in the style that became Morricone’s shorthand for crime and gangster action. He took very similar approaches in the American gangster films STATE OF GRACE, THE UNTOUCHABLES and BUGSY. The original 10-track LP of REVOLVER was released in 1973 by General Music and reissued lately in Italy and Japan. Subsequently, the same program was reissued on CD several times. Quartet Records recently released a CD featuring the complete 65-minute score. This is the first release of the same program on vinyl, presented as a black 2XLP, mastered by Chris Malone, and packaged in a deluxe gatefold sleeve. SIDE A Un amico 2:40 Revolver 12:44 Anna 2:09 SIDE B Quasi un Vivaldi 1:59 Pericolo per Anna 1:50 Un amico (Titoli) 2:39 Inseguimento e fuga 3:42 In un bar 2:26 Rapimento 2:31 In un altro bar 2:12 SIDE C Un amico (Versione con chitarra 12 corde) 1:16 Revolver (Suspense) 1:47 Quasi un Vivaldi (#2) 3:09 Inseguimento e fuga (#2) 3:29 In un altro bar (#2) 2:08 Anna (#2) 2:31 SIDE D Un amico (Versione synth) 2:48 In un altro bar (#3) 2:54 Rapimento (#2) 7:23 Un amico (Versione tromba) 2:34 Inseguimento e fuga (#3) 3:39 Quartet Records presents the premiere complete vinyl release of Ennio Morricone’s fascinating score for Folco Quilici’s OCEANO (1971), a pseudo-documentary film about a young Polynesian, Tanai, who goes in search of the island of his dreams. On an epic sea voyage from Polynesia to Alaska aboard a tiny fragile raft, he is guided by the voices of his ancestors. Morricone’ score for OCEANO seeks to merge nature with mythology. It breathes, vibrates, transmits, and is characterized by its episodic and atmospheric structure, taking the form of an evocative soundscape. The composer draws on resources that recall a primitive, spiritual component: tribal percussion (tablas and bongos), solo woodwinds (flutes and clarinets), guitar, sitar, clanging metal and harp. The fusion of timbres in this instrumentation is unconventional. He expressively sets to music ideas associated with wind or nature, sound textures that construct Tanai’s intimate journey: we hear the sea, we feel the air roaring over the sail of his canoe, the danger lurking in the ocean, his loneliness. The music is another character that gives the film a lyrical dimension and complements the visual element, transcending its narrative function to become a gateway to meditation on the mystery of the sea and existence. Through his unmistakable style, Morricone invites us to immerse ourselves in a world of introspection, beauty and silent emotion. The original 40-minute program was released on vinyl in 1971 in Italy and Japan, and both those LPs quickly became collector’s items. Quartet Records recently released a CD featuring the complete 70-minute score. This is the first release of the same program on vinyl, presented as a transparent blue-ocean 2XLP, mastered by Chris Malone, and packaged in a deluxe gatefold sleeve. SIDE A Oceano 4:09 Isola di Pasqua 2:05 Vulcano 1:06 Speranza per una Terra Amica 1:40 Le Maschere Morte 2:47 Il Vento è il Vento e Soffia Dove Vuole 4:52 SIDE B Tanai 2:22 Odissea 2:02 Notte 1:45 Piccola Ouverture 1:51 Viaggio 3:09 Il Sole è il Sole e Brucia Ciò Che Vuole 3:33 Partenza 2:18 SIDE C Oceano (#3) 6:23 Il Vento è il Vento e Soffia Dove Vuole (#2) 10:44 SIDE D Partenza (#2) 1:18 Isola di Pasqua (#2) 4:13 Oceano (#2) 2:05 Notte (#2) 4:26 Odissea (#2) 3:37 Viaggio (#2) 1:26
  17. The Oval Portrait - Andrew Morgan Smith Wow. Die Musik könnte glatt von einem Horrorscore der 40er Jahre sein.
  18. Ganz so einfach ist es dann doch nicht, denn an LEVIATHAN hat Varèse bekanntermaßen längst keine "perpetuity rights" mehr und außerdem fanden die Aufnahmen für den Score in Italien statt, wo als Rechteinhaber noch De Laurentiis hinzukommt. Also nicht so leicht, davon eine Expandierung zu bringen, weshalb bislang weder in den USA noch in Europa etwas passiert ist. Und bei FIERCE CREATURES wird schon deshalb sicher keine Verlängerung mehr kommen, weil der Film weitaus weniger Musik hatte als die CD und Goldsmith speziell für das 90er-Album noch rund 10 Minuten hinzu komponiert hatte. Ist also daher wenn man so will bereits in "expandierter Form" offiziell veröffentlicht worden.
  19. Die CD hatte ich 2016 bei SAE für 0,50$ (!!!) mitbestellt...😉
  20. Es lässt sich bei Autorenfilmen halt schlecht objektivieren, was "gut" oder "schlecht" eingesetzte Filmmusik ist. Bei Genrefilmen wie AIR FORCE ONE ist das einfacher (siehe der Vergleich Newman/Goldsmith), aber bei derart sonderbar-auteuristischen Visionen wie denen von Yorgos Lanthimos (oder von Ari Aster) ist das schlicht unmöglich, weil bereits die Filme nicht eindeutig sind in dem, was sie musikalisch "verlangen". Was "verlangt" ein Film wie BUGONIA? Gibt es da überhaupt irgendwelche Genre-Konventionen, auf die ein erprobtes filmmusikalisches Konzept "passen" könnte?
  21. Ich bin tatsächlich Jack-Nitzsche-Fan, aber ich habe noch die alte CD. Aber schön, dass auch von ihm noch Sachen erscheinen, wenn auch nur Neuauflagen. Ich hoffe ja immer noch auf seine Musik aus 9 1/2 WEEKS, alleine schon wegen des schön-traurigen Love Themes. Aber da scheinen auch die Bänder nicht mehr auffindbar zu sein.
  22. Eigentlich muss man nur in die CD-Sammlung schauen um zu wissen, welche Goldsmiths noch das alte Varese Drucksachen-Layout besitzt und in Zukunft als Deluxe Version erscheinen werden: ANGIE FIERCE CREATURES LEVIATHAN MALICE MOM AND DAD SAVE THE WORLD MR. BASEBALL THE 13TH WARRIOR Und wenn wir schon dabei sind, wären es bei Alan Silvestri folgende Titel: FATHER OF THE BRIDE THE QUICK AND THE DEAD RICHIE RICH Bei Danny Elfman: INSTINCT PEE-WEE´S BIG ADVENTURE Bei John Barry: MERCURY RISING sowie die beiden Hot Shots, Driving Miss Daisy, Green Card, Renaissance Man, Something to talk about, Junior, City Slickers, Addams Family Values, Free Willy 3, Maximum Risk, The Cemetery Club, Airport, Memoirs of an invisible man, You´ve got mail, Crossing the Line, und viele andere....
  23. Bin zwar kein Jack Nitzsche Fan, aber mit The Razor´s Edge hat er ein sehr schönes Werk hingelegt. Und das LSO hat die Musik super eingespielt. Ist gekauft. Sophie´s Choise von Marvin Hamlisch ist mir zwar etwas "intim", aber trotzdem ein typischer, romantischer Hamlisch. Ist auch gekauft. Ich muss wieder einmal erwähnen: Die Schlagzahlen von Dragon´s Domain sind mittlerweile sehr zuverlässig und die veröffentlichten Titel werden immer interessanter. Auch erhalten die Händler die CDs mittlerweile sehr zügig, was früher ja eine Katastrophe war. Und nie war ein Pressfehler, oder Kanäle vertauscht, oder ein digitales Knacksen, oder fehlerhafte Drucksachen im Spiel. Auch habe ich nie Probleme mit meinem Ripping-Programm. Sprich: AccurateRip springt bei mir sehr häufig bei LLL und Varese Publikationen an und bringt Warnmeldungen. Bei Dragon´s Domain nie ein Problem. Auch vergessen die großen Label, insbesondere LLL und Deutsche Grammophon hin und wieder die Tracks zu betiteln. Bei DDR noch nie gewesen. Da sind in den tags alle Namen der Beteiligten und Titel immer sauber hinterlegt.
  24. Also "gute" Musik, aber "schlechte" Filmmusik. Dann hat der Komponist ja versagt.
  25. ach Black Christmas von Shirley... dass sowas noch rauskam? Leider ist der Score jetzt nicht sonderlich gut. Angeblich ja nur Synth, aber finde das klang erstaunlich echt soweit ich mich erinnere... sollten sie mal lieber die Final Destination Scores rausbringen... mir ein Rätsel warum das nie passiert...
  26. den Film fand ich jetzt leider furchtbar, furchtbar langweilig und furchtbar fehlgescored wieder. Keine Ahnung was diese pompöse Musik sollte und dazu an den Stellen, an denen sie eingesetzt wird. DAS glaube ich, dass der Komponist ohne Skript einfach irgendwas komponiert hat. Kann man sich immerhin ohne Bild an der Musik erfreuen, aber was das immer soll musikalisch bei dem Regisseur ist mir echt schleierhaft... und selbst wenn man jetzt denkt "Die Musik spiegelt das Innere der Figuren wieder!" (was mir der eheste Ansatz sein soll meiner Meinung nach), dann ist da immer noch das Problem, dass das auf diese minimalistischen, meist statischen Bilder auch einfach überhaupt nicht passt. Ich hatte auch das Gefühl, es nervte die Zuschauer bloß wieder.
  27. is mir auch zu wenig subtil und nur Sosse... dass Tyler jegliches Feingefühl fehlt ist ja keine Überraschung...
  28. find ausser THE TREES den Score auch eher dünn und langweilig... bei Goldsmith kommt schon mal vor, dass ein paar Highlights fehlten auf seinem ersten Album... aber bezweifle das bei diesem Score...
  1. Ältere Aktivitäten anzeigen
×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung