Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

deepimpact-cover__27361.1785360482.jpg?c

Music by James Horner

La-La Land Records, Paramount Pictures, DreamWorks Pictures and Sony Classical present a remastered and expanded 2-CD limited edition release of renowned composer James Horner’s original motion picture score to the 1998 big-screen science fiction drama DEEP IMPACT, starring Robert Duvall, Téa Leoni and Morgan Freeman, and directed by Mimi Leder.

DEEP IMPACT’s powerful and dramatic storyline chronicling the human race’s attempt to thwart and survive a cataclysmic incoming comet needed a score capable of grounding its high-concept premise in truthful human emotion while conveying its epic scope and heightening suspense. The legendary James Horner (GLORY, THE ROCKETEER, TITANIC) delivers in every possible way, with a riveting, thematically rich orchestral score that is as heroic and inspirational as it is thrilling, heartbreaking and tragic.

Newly remastered by Mike Matessino and expanded beyond the original soundtrack album with previously unreleased music and bonus tracks, this essential 2-CD presentation of Horner’s DEEP IMPACT demonstrates why this score among his finest works of the ’90s.

Produced by Dan Goldwasser and mastered by Mike Matessino, this special 2-CD release is limited to 3000 units and includes exclusive, in-depth liner notes by author Jeff Bond. The bold art direction is by Dan Goldwasser. 

TRACK LISTING:

DISC 1
SCORE PRESENTATION
1. A Distant Discovery (Film Version) 4:07
2. Press Conference No. 1 1:45
3. You Used to Be a Person / Car Pullover 2:06
4. Beck’s Basement 3:53
5. Press Conference No. 1 (Revised) / Press Conference No. 2 2:36
6. Crucial Rendezvous 3:58
7. Our Best Hope.... 13:22
8. The Comet’s Sunrise 5:03
9. A National Lottery (Film Version) 8:26
10. The Wedding 3:59
TOTAL DISC TIME: 49:28

DISC 2
SCORE PRESENTATION (CONT.)
1. The Long Return Home 4:42
2. Sad News (Film Version) 3:00
3. Leo’s Decision 3:05
4. The President’s Speech 4:27
5. Drawing Straws 10:38
6. Goodbye and Godspeed 11:33
TOTAL SCORE TIME: 87:01

BONUS TRACKS
7. A Distant Discovery (Album Version) 3:54
8. Press Conference No. 1 (Without Knocks) 1:46
9. A National Lottery (Album Version) 8:23
10. Sad News (Album Version) 3:45
TOTAL BONUS TIME: 17:57
TOTAL DISC TIME: 55:30
TOTAL ALBUM TIME: 1:44:58

This is a CD format release

• Like 2
Geschrieben

Als großer Horner Fan muss ich auch sagen, daß die bisherige CD bei mir maximal drei mal im Player lief. Die Musik ist gut, keine Frage, aber halt für mich nicht sehr gut in all seinem Schaffen.

Geschrieben

Ich habe das alte Album seinerzeit tatsächlich sehr gern und oft gehört. Ja, wie Ralf angemerkt hat, das Album ist wirklich leise abgemischt. Es gibt einige typische Hornerismen, aber das fand ich jetzt nicht störend. Den Track „The Wedding" gibt es dann fast 1:1, sogar mit dem gleichen Titel, bei Horners BICENTENNIAL MAN ebenso. Da hat er dann nur mehr BRAVEHEART reingemischt. ;)

Aber auch ich empfinde das alte Album als vollkommen ausreichend und mit 77 Minuten auch nicht zu kurz. 

• Like 1
Geschrieben

Die leise oder zu distanzierte Abmischung plagt viele CDs aus den 80s und 90s, deshalb sind die Neuauflagen und Expandierungen auch häufig so willkommen. Manches Mal ist es sogar so, dass es bei dem neuen Remastering so ist, als höre man den Score zum ersten Mal. Das war damals im Mastering jedenfalls eine ganz andere Ästhetik. Ärgerlich war es aber auch, dass durch den "loudness war" oder die Aussage "die Leute hören die Musik in ihrem Auto" das Remastering mit einer anderen Art Brechstange vorgenommen wurde. Da hat aber zum Glück in der Regel ein ganz anderes Bewusstsein die Oberhand gewonnen. 

Mir hat damals dieser Horner nicht nur auf der CD, sondern auch im Film selber nicht viel gesagt. Glaube aber nicht, dass ich den wegen der Musik noch einmal ansehen wollte.