Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

Alle Aktivitäten

Dieser Stream aktualisiert sich automatisch

  1. Letzte Stunde
  2. Habe den Film gerade nochmal geschaut, kann mir nicht vorstellen, dass es 45 Minuten sind, sicher erheblich weniger. Ich kenne das neue Album aber noch nicht. Werde hier wohl passen, der Score ist schon recht repetitiv. Ich kann mir auch nicht vorstellen, dass sowas wie Try (Film Version) viel bringt. Die alte Expandierung von Kendall hat eigentlich alles und klingt auch sehr gut.
  3. Mittlerweile beendet und auch hier wieder eine beachtliche Summer erreicht, 64.726 $. Wie Kendall jetzt gesagt hat, wird er das "Best of FSM 35th Anniversary Book" über Amazon print on demand veröffentlichen. Er bringt es schön auf den Punkt "where everything is drop-shipped directly to the customer -- and they ship from your territory, to save $$." Bei dem Buch wären Versandkosten und Zollgebühren sicher erheblich gewesen. Bei mir ist keine der mittlerweile doch einigen Kickstarter-Lieferungen ohne Zoll durchgerutscht.
  4. Kam bisher keine Rückmeldung, was ich ehrlich gesagt auch verstehen kann, weil der Fokus hier (auch bei mir) doch eher beim Score liegt. Sollte doch noch jemand Interesse haben, man würde ja nicht nur die 30 Cent beim Kauf über Discogs sparen, sondern auch die Portokosten. Option der Rückmeldung noch bis morgen, ansonsten würde ich die angesprochene Single ins Regal stecken und wahrscheinlich über die Zeit vergessen.
  5. Gestern
  6. Nein... ist nur so ein Wunschgedanke 🙂
  7. Die Problematik, daß manche Original-Soundtrackveröffentlichungen besser klingen, als z.B. manche LLL-Varianten hatte schon der Musikwissenschaftler dieser Seite angesprochen. Sein Beispiel ist "Gremlins II" und auf seinen Rat hin habe ich mir das alte Album gekauft. Es klingt wirklich gut und m. E. nicht schlechter, als die Deluxe-Version von Varèse. P.S.: Was Du da an Titeln aufdröselst... sind das wirklich alles bisher unveröffentlichte Varianten? Das würde ja bedeuten, daß es 45 Minuten neue Musik gibt.
  8. Mondo wird das Ganze auf Vinyl veröffentlichen: https://mondoshop.com/products/superman-original-motion-picture-soundtrack-2xlp
  9. Monster Trucks von Dave Sardy und Chad Seiter ist nicht veröffentlicht und ist purer Spass.Die Tracks von Chad die er online gepostet hat sind spektakulär,aber auch Sardys Score aus dem Film war grosse Klasse.
  10. Warner Classics will release Paris – Hollywood, a new concert album featuring music composed by Alexandre Desplat. The record features new arrangements of fifteen scores written by the Academy Award-winning composer, performed by the Orchestre de Paris and conducted by Desplat himself. Titles include Harry Potter and the Deathly Hallows, The Grand Budapest Hotel, The Curious Case of Benjamin Button, Godzilla, The Imitation Game, Little Women, The Queen, Argo, Syriana, among other films. Paris – Hollywood will be released digitally and as a 2-CD set on September 19. Check back on this page for the pre-order link. A first track (The King’s Speech) is already available to stream/download now and can be checked out below. Here’s the track list of the album: 1. The Tree of Life (8:53) The Curious Case of Benjamin Button: 2. Mr. Button (1:48) 3. Mr. Gateau (2:16) 4. Daisy’s Ballet Career (2:10) 5. The Accident (2:41) Suite Royale: 6. The Queen (5:03) 7. The King’s Speech (3:51) 8. The Lost King (2:08) Wes Anderson’s Suite: 9. Fantastic Mr. Fox (4:33) 10. The Grand Budapest Hotel (4:09) 11. The French Dispatch (3:30) Little Women: 12. Dance on the Porch (1:06) 13. Little Women (3:15) Harry Potter and the Deathly Hallows: 14. Obliviate (2:33) 15. Sky Battle (1:26) 16. Fireplaces Escape (1:41) 17. Destroying the Lockets (1:09) 18. Broomsticks and Fire (1:32) 19. Courtyard Apocalypse (1:56) 20. Lily’s Theme (1:14) 21. Showdown (1:51) Argo / Syriana: 22. Argo (1:36) 23. Fathers & Sons (2:22) 24. The Mission (2:04) The Imitation Game: 25. Crosswords (3:01) 26. U-Boats (2:16) 27. Alan Turing’s Legacy (1:03) 28. Alan (2:35) 29. End of War (1:30) 30. The Imitation (3:17) Godzilla: 31. Godzilla! (2:12) 32. Godzilla’s Victory (1:15) 33. Back to the Ocean (3:17) 34. The Ghost Writer (1:54) 35. Birth (1:58) https://filmmusicreporter.com/2025/07/11/alexandre-desplats-paris-hollywood-concert-album-announced/
  11. Warner Classics will release Paris – Hollywood, a new concert album featuring music composed by Alexandre Desplat. The record features new arrangements of fifteen scores written by the Academy Award-winning composer, performed by the Orchestre de Paris and conducted by Desplat himself. Titles include Harry Potter and the Deathly Hallows, The Grand Budapest Hotel, The Curious Case of Benjamin Button, Godzilla, The Imitation Game, Little Women, The Queen, Argo, Syriana, among other films. Paris – Hollywood will be released digitally and as a 2-CD set on September 19. Check back on this page for the pre-order link. A first track (The King’s Speech) is already available to stream/download now and can be checked out below. Here’s the track list of the album: 1. The Tree of Life (8:53) The Curious Case of Benjamin Button: 2. Mr. Button (1:48) 3. Mr. Gateau (2:16) 4. Daisy’s Ballet Career (2:10) 5. The Accident (2:41) Suite Royale: 6. The Queen (5:03) 7. The King’s Speech (3:51) 8. The Lost King (2:08) Wes Anderson’s Suite: 9. Fantastic Mr. Fox (4:33) 10. The Grand Budapest Hotel (4:09) 11. The French Dispatch (3:30) Little Women: 12. Dance on the Porch (1:06) 13. Little Women (3:15) Harry Potter and the Deathly Hallows: 14. Obliviate (2:33) 15. Sky Battle (1:26) 16. Fireplaces Escape (1:41) 17. Destroying the Lockets (1:09) 18. Broomsticks and Fire (1:32) 19. Courtyard Apocalypse (1:56) 20. Lily’s Theme (1:14) 21. Showdown (1:51) Argo / Syriana: 22. Argo (1:36) 23. Fathers & Sons (2:22) 24. The Mission (2:04) The Imitation Game: 25. Crosswords (3:01) 26. U-Boats (2:16) 27. Alan Turing’s Legacy (1:03) 28. Alan (2:35) 29. End of War (1:30) 30. The Imitation (3:17) Godzilla: 31. Godzilla! (2:12) 32. Godzilla’s Victory (1:15) 33. Back to the Ocean (3:17) 34. The Ghost Writer (1:54) 35. Birth (1:58) https://filmmusicreporter.com/2025/07/11/alexandre-desplats-paris-hollywood-concert-album-announced/
  12. Zumindest digital ist der Score nun auch nochmal separat erschienen…
  13. Vielleicht kommen hier ja dann noch irgendwann die Scores zu Seagals Filmen Glimmer Man und Fire Down Below. Aber auch einige seiner Dtv Produktionen hatten einige nette Scores.
  14. Letzte Woche
  15. DDR wird momentan immer besser an interessanten Titeln und der Menge an Publikationen. Ist irgendwie mein „zweites Quartet Records“ geworden. The Patriot und Table for Five wandern in die Sammlung. Bei der Gil Melle Collection muss ich mal schauen.
  16. The Patriot ist ein cooler Score mit einem ausgezeichneten Hauptthema. Wertet den Film durchaus auf und passt zu den schönen Landschaftsaufnahmen. Habe schon lange auf eine Veröffentlichung gehofft.
  17. Neu von Dragon's Domain: Dragon’s Domain Records presents the premiere release of music composed by Don Davis (THE MATRIX films, JURASSIC PARK III, BEHIND ENEMY LINES) for the 1996 television mini-series PANDORA’S CLOCK, based on the novel by John Nance, written by David Israel, directed by Eric Laneauville, starring Richard Dean Anderson, Daphne Zuniga, Jane Leeves, Richard Lawson, Stephen Root, Tim Grimm, Robert Guillaume, Robert Loggia, Jerry Hardin, Kurt Fuller, Jennifer Savidge, Grant Goodeve, Vladimir Kulich, Michael Winters and Edward Herrmann as the President. Airing in two parts on television in 1996, PANDORA’S CLOCK follows a man infected with a deadly virus aboard a Boeing 747-200 who is traveling from Frankfurt to New York’s JFK Airport. The story begins in Bavaria, where Professor Ernest Helms (Winter), a wildlife documentarian, has a violent incident with a stranger attempting to break into his rental car. After treating a minor wound and despite exhibiting symptoms of an illness, Helms boards International Flight 66, piloted by Captain James Holland (Anderson). Shortly after takeoff, Helms suffers cardiac arrest. Flight attendants perform CPR, and the crew attempts to divert the flight to London, but their request is denied as the authorities have become aware of a potential virus outbreak. As tensions escalate, the U.S. President tries to reroute the flight to RAF Base Mildenhall but the British government mobilizes their forces to block the landing. Eventually, the flight is allowed to land at a U.S. base in Iceland, where a passenger is shot while attempting to break quarantine. Captain Holland takes off again in an attempt to land in Mauritania, only to face off against a Learjet armed with a missile. Anderson manages to outwit the enemy plane and land safely on an isolated volcanic island. The music for PANDORA'S CLOCK is entirely composed using electronic elements, produced by composer Don Davis. This innovative score is meticulously designed to enhance the action, from the thrilling opening chase scene featuring an infected individual, to a climactic tension-filled conclusion. Don Davis began playing trumpet and piano at the age of nine and started writing music at twelve. As his affinity for music grew, so did his aspirations and soon he was composing and arranging orchestral charts for local jazz ensembles that he also performed with. After graduation from high school, Davis furthered his study of music at UCLA, majoring in music theory and composition, playing trumpet in college jazz ensembles and orchestras. Although Davis' primary interest had been jazz and rock, he found himself enamored with the avant-garde side of modern music. UCLA introduced Davis to a new world of musical possibilities, and before long he'd begun to plan his future as a composer with an eye toward film music. After graduation from UCLA, Davis continued to study composition with Henri Lazarof and orchestration under Albert Harris. Harris introduced the young Davis to film and television composer Joe Harnell, best known for his work on TV shows such as V and THE INCREDIBLE HULK. Harnell was immediately impressed by Davis' attention to orchestral detail, especially as evidenced by a chamber symphony Davis was writing at the time and became a mentor to Davis and introduced him to the professional world of film and television scoring. His filmography includes music for films such as HYPERSPACE, BOUND, WARRIORS OF VIRTUE,THE MATRIX films, HOUSE ON HAUNTED HILL, ANTITRUST, VALENTINE, JURASSIC PARK III, THE UNSAID, BEHIND ENEMY LINES and THE MARINE. Dragon’s Domain Records presents the premiere release of PANDORA’S CLOCK, featuring music composed by Don Davis, with liner notes written by author G.B. Kemner and Scott Davis. The music has been mastered by James Nelson at Digital Outland. Starts Shipping week of July 23, 2025 PANDORA'S CLOCK is a limited edition release. 01. The Delirious Encounter (3:22) 02. Heart Attack (7:00) 03. Nowhere To Land (2:06) 04. Bad News (2:43) 05. Presidential Physician / Lisa Meets Her Creator (3:26) 06. Tarmac Of Terror (5:04) 07. The Roth Encounter (3:36) 08. Cabin Sadness / Yuri At The Station / Yuri's Evil Deed (3:46) 09. Message Of Mystery (5:22) 10. The Wrath Of Roth (6:15) 11. Sanders On The Run (1:55) 12. The Sanders Discovery (4:49) 13. Roth Inscrutable (4:18) 14. Rachel And Holland (1:06) 15. Yuri Again (1:50) 16. Homesick / A Flurry Of Yuri (4:45) 17. Evacuation / Forty-Eight Hours (2:27) Total Time - 78:21 Dragon’s Domain Records presents the premiere release of the original motion picture score composed by Steve Edwards (BRIDGE OF DRAGONS, NINJA, FEAST) for the 1998 action film directed by Dean Semler, written by Michael Sussman and John Kingswell, based on the novel by ‘The Last Canadian’ by William Heine, starring Steven Seagal, L.Q. Jones, Gailard Sartain, Camilla Belle, Whitney Yellow Robe, Brad Leland, Philip Winchester and Leonard Mountain Chief. Released in 1996, THE PATRIOT follows Dr. Wesley McClaren, a local doctor and former government research immunologist, also a weapons and self-defense expert with an interest in herbal medicine as he is called to a hospital where people start dying from an unknown and very deadly disease. After determining that the cause is a highly dangerous airborne virus, he calls in a Biological Response team who proceed to seal off the town while doctors start to treat patients with a vaccine. The source of the virus is traced to Floyd Chisholm (Sartain), a local militia leader. Chisholm gives himself up at the end of a long siege but not before ingesting the virus himself. Appearing court, he spits on the judge and starts the rapid spread of the disease... Floyd’s followers attack the prison where Floyd is being held and break him out. Floyd and his men proceed to lay siege to the hospital where patients are being treated and take hostages, including McClaren and his daughter, Holly. Can McClaren find a cure for the virus with all these distractions before it’s too late? Composer Steve Edwards’ music education began at an early age, with training by his mother, Rosalie Edwards. His musical passions broadened and deepened during his years as a student at Interlochen followed by studies at Lawrence University, where he received a Bachelor of Music in piano performance. While studying at Lawrence, Edwards won the Outstanding Classical Soloist award sponsored by Downbeat magazine and the All-American College Orchestra National Talent Search sponsored by Disney World. He was honored with the school’s Nathan M. Pusey Young Alumni Achievement Award. Edwards continued his studies at the Dick Grove School of Music in Los Angeles. As one of Hollywood’s most prolific composers, Edwards’ original compositions are featured in top grossing films including DALLAS BUYERS CLUB, NOMADLAND, AVA, SOUTHPAW, THE MECHANIC, AMELIA, I LOVE YOU, PHILIP MORRIS and many other films in genres ranging from comedy to action, martial arts and documentaries. His original songs and instrumental compositions can be heard on television series such as TWO AND A HALF MEN, IT’S ALWAYS SUNNY IN PHILADELPHIA, MAD MEN, THE BLACKLIST, ER, TRANSPARENT and many other series. Edwards is founder and artistic director of Source in Sync, an independent production music library that licenses music to NBC, CBS, ABS, Fox, WB, Paramount, and many other television and movie studios worldwide. He also co-founded mVibe in 2019, which is the largest licensing platform in the world for cover recordings of hit songs. Dragon’s Domain Records presents THE PATRIOT, featuring the premiere release of music from the original score composed by Steve Edwards, performed by Symphony Seattle. The album includes liner notes written by composer and author Brian Satterwhite. The music has been mastered by James Nelson at Digital Outland. THE PATRIOT is a limited edition release and is expected to begin shipping the week of July 23, 2025. 01. The Patriot Main Title (2:26) 02. Riding Home (2:19) 03. Meet Floyd / Floyd's Tirade / Real Americans (2:13) 04. Strangers At The Court / Plastic Beakers / Everybody's Sick (3:21) 05. Caravan (2:44) 06. Frank's Grimace / Military Action / We Got Work To Do (2:31) 07. Burn The Shit (2:12) 08. Floyd's Lawyer (3:09) 09. Wesley Escapes / Militia Regroups (2:43) 10. Fake ID (2:48) 11. Frank Attack / Frank Dies / Militia Looks For Cure (4:06) 12. Grandpa's House / Look Ma, No Bullets / Ride / Red Medicine (3:12) 13. Finding The Cure / Look Floyd, We're On TV (4:03) 14. Don't Die / Cure Found (4:32) 15. The Patriot End Credits (5:33) 16. The Patriot Main Title (Piano Version) (2:49) Total Time: 51:22 Dragon’s Domain Records presents the premiere release of the unused score for TABLE FOR FIVE composed by John Morris (BLAZING SADDLES, YOUNG FRANKENSTEIN, THE ELEPHANT MAN, THE SCARLET LETTER) for the 1983 drama directed by Robert Lieberman, written by David Seltzer, starring Jon Voight, Richard Crenna, Marie-Christine Barrault, Millie Perkins, Roxana Zal, Robby Kiger, Son Hoang Bui and Maria O’Brien. Released in 1983, TABLE FOR FIVE follows a divorced couple at odds over the welfare of their three children. Jon Voight plays J.P. Tanner, a former professional golfer, who is estranged from his children and longs to re-enter their lives. J.P. comes up with the idea of springing a surprise Mediterranean cruise to Egypt on them, in spite of his ex-wife Kathleen’s acquiescing and contrarian instincts. On the cruise, J.P. uses the time to reacquaint himself with his children while also pursuing a romance with Marie (Barrault), a French archaeologist. The plot thickens when news reaches the boat that Kathleen has been killed in a terrible car accident back in New York, leaving J.P. in conflict over the fate of the children with Mitchell (Crenna), Kathleen’s surviving husband. John Morris was the original composer brought on to compose the music for TABLE FOR FIVE. For reasons not publicly known, the majority of his music went unused in the final cut of the film and the filmmakers brought in composer Miles Goodman to provide additional music. Morris’ score is lush and full of kaleidoscopic orchestral color, in contrast with Goodman’s music for the film. John Morris was born in Elizabeth, New Jersey, to Thomas and Helen. He became interested in music as early as three years old when he started learning to play the piano and visiting friends in The Bronx with his parents. His family moved to Independence, Kansas, while he was young, and Morris continued studying piano. By the late 1940s, he moved back to New York City, where he studied at both Juilliard School and at The New School for Social Research. From the 1950s through the 1970s, Morris helped to compose incidental music and dance numbers for a number of Broadway productions. Morris worked with Mel Brooks, starting with Brooks' first film THE PRODUCERS. Prior to this, the two had worked together on two musicals, SHINBONE ALLEY and ALL-AMERICAN. Morris did the original arrangement for ‘Springtime for Hitler’ and the rest of the film's underscore. Morris would continue to work with Brooks on many of his films, including those produced by his production company, Brooksfilms. His filmography includes THE PRODUCERS, THE TWELVE CHAIRS, BLAZING SADDLES, YOUNG FRANKENSTEIN, THE ADVENTURE OF SHERLOCK HOLMES’ SMARTER BROTHER, SILENT MOVIE, THE LAST REMAKE OF BEAU GESTE, HIGH ANXIETY, THE IN-LAWS, THE ELEPHANT MAN, CLUE, HAUNTED HONEYMOON and IRONWEED. Dragon’s Domain Records presents TABLE FOR FIVE, featuring the premiere release of music from the original score composed and conducted by John Morris. The album includes liner notes written by composer and author Brian Satterwhite. The music has been mastered by James Nelson at Digital Outland. TABLE FOR FIVE is a limited edition release and is expected to begin shipping the week of July 23, 2025. 01. The Ship Goes To Sea (2:38) 02. Touring The Ship (1:03) 03. Love Theme and Montage (2:41) 04. No Way To Talk To Children (2:01) 05. The Accident and Bad News (4:03) 06. In Shock (2:44) 07. The Finest (1:54) 08. Grief (5:28) 09. Travel To The Sphinx (3:09) 10. To Your Mom (3:47) 11. Leaving The Sphinx / White Kangaroo (2:54) 12. Cocktail Time (2:06) 13. Another Cocktail (2:11) 14. Greek Chase (2:10) 15. Fathers Like You (2:24) 16. I’m Keeping Them (2:36) 17. Closing (0:55) 18. Ernie’s Disco (3:42) 19. Radio Cairo (2:11) 20. Tunis Radio (2:07) 21. Tunisia (2:04) 22. Italian Marching Band (2:44) 23. Dixieland (1:23) 24. Accordion Waltz (2:29) 25. I’m Keeping Them (Alternate Version) (2:36) Total Time: 65:02 Dragon’s Domain Records presents THE GIL MELLÉ COLLECTION – VOL. 2, featuring the world premiere releases of two scores composed by Gil Mellé from his lengthy filmography. Released in 1981, THE LAST CHASE is a dystopian science fiction film directed by Martyn Burke (POWER PLAY), written by Christopher Crowe, Roy Moore and Burke, starring Lee Majors, Chris Makepeace, Burgess Meredith, Alexandra Stewart, Diane D’Aquila, George Touliatos and Harvey Atkin. Set in a post-apocalyptic 2011, the United States has become a police state that outlaws private vehicles. Franklyn Hart, (Majors) a former race car driver who lost his family to a virus, secretly restores his orange Porsche to escape to 'Free California' with electronics expert Ring McCarthy (Makepeace). Their journey symbolizes the resistance against an oppressive regime, drawing huge public support. Initially tasked with stopping them, Air Force pilot J.G. Williams (Meredith) ultimately sacrifices himself to aid their escape. Gil Melle's score for THE LAST CHASE combines a full symphony orchestra with custom synthesizers, capturing themes of adventure and freedom. Airing on television in 1976, DYNASTY was written by James Michener (HAWAII, CENTENNIAL, TALES OF THE SOUTH PACIFIC) and Sidney Carroll, starring Stacy Keach, Harris Yulin, Harrison Ford, Sarah Miles, Gerritt Graham, Tony Swartz, Amy Irving, Charles Weldon, John Carter and Rayford Barnes. DYNASTY was a television movie that chronicled the rivalry between the Blackwood brothers over a period of 35 years. Gil Mellé's score for DYNASTY was composed for a large chamber orchestra, evoking a style reminiscent of Aaron Copland, effectively capturing the film's historical setting and the complex personal relationships within. For nearly five decades, composer Gil Mellé innovated in mixing electronic and orchestral music when he wasn’t playing the nuances of modern jazz or enjoying his collection of unique microscopes at home. Mellé had made a mark in the world of jazz as an outstanding baritone saxophonist and composer who was also noted as a painter. In film and television, his music has been extraordinarily notable, if not well preserved, on records and CDs. His TV-movie music in the early ’70s included a trio of high-profile films for television: MY SWEET CHARLIE, THAT CERTAIN SUMMER, and FRANKENSTEIN: THE TRUE STORY. His most well-known film score was THE ANDROMEDA STRAIN, but as an innovator in the use of electronic music in movies of the 1970s and ’80s, Mellé contributed to a many science fiction, fantasy, and horror television and feature film scores, including NIGHT GALLERY (theme and episodes), THE SIX MILLION DOLLAR MAN (original TV-movie), A COLD NIGHT’S DEATH, THE QUESTOR TAPES, KOLCHAK: THE NIGHT STALKER, STARSHIP INVASIONS, WORLD WAR III, and many others. Mellé’s efforts preceded almost everyone else’s experiments in electronic film music and resulted in the first true electronic film score. Dragon’s Domain Records presents THE GIL MELLÉ COLLECTION – VOL. 2, featuring the world premiere releases of music composed by Gil Mellé for THE LAST CHASE and James Michener’s DYNASTY. This release includes liner notes written by G.B. Kenmir and the music has been mastered by James Nelson at Digital Outland. THE GIL MELLÉ COLLECTION – VOL. 2 is a limited edition release. THE GIL MELLÉ COLLECTION – VOL. 2 is expected to begin shipping the week of July 23 2025. THE LAST CHASE 1. Main Title / The World Is Out Of Gas (2:55) 2. The Hacker (1:46) 3. Digging Up The Porsche / The Nightclub (3:20) 4. Ring Vs. The Student Body (1:35) 5. Escape From Boston (5:30) 6. Back In Uniform / The Outbackers (2:33) 7. The Last Jet (3:00) 8. Roadblock (1:09) 9. Eagle One In Flight (2:22) 10. The Last Chase Begins (7:49) 11. Escaping The Jet Attack (Unused) (3:24) 12. Native Land (Unused) (4:44) 13. Aircraft Boneyard / Escape Into The Desert (3:45) 14. Attacking The Laser (2:16) 15. The Wreck Of Eagle One / Into California (1:33) 16. End Title (2:42) JAMES MICHENER’S DYNASTY 17. Prologue And Titles (2:10) 18. The Blackwoods (3:19) 19. Going To Work (3:15) 20. The Years Pass (3:40) 21. A New Love (2:26) 22. A Family Divided (1:27) 23. Finale (1:43) 24. End Credit (1:19) 24. Bumpers (0:16) Total Time: 71:03
  18. Kommt bestimmt kurz vor Weihnachten von LLL 😎
  19. Bei der 20-minütigen Suite hat sich schon nach typisch-Kamen angehört.
  20. Die Intrada-CD ist ebenso angekommen wir die erwähnte CD-Single. Habe aber Beides noch nicht gehört - wenn mir auch bei der Single ein Fehler passiert ist: Wie gesagt, habe mir noch die alte Single ( https://www.discogs.com/de/release/1821161-de ) neben der Intrada geholt, weil sich dort die Instrumentalversion des Songs befindet, welche so bei Intrada nicht erschienen ist. Habe aber nicht berücksichtigt, dass es noch eine zweite Single, nur mit 4 Songs gibt (ohne das Instrumental) - und die habe ich prompt zunächst bekommen ( https://www.discogs.com/de/release/519247-Bryan-Adams-Rod-Stewart-Sting-All-For-Love ). Fehler ist zwar mittlerweile behoben - habe aber trotzdem diese zweite Single. Hat jemand Interesse an der 4-Songs-Version? Angebot wäre als Geschenk inkl. Porto - einzig bitte ich um ein wenig Geduld beim Versand (und beim Porto würde ich den günstigsten Versand ohne Nachweis nehmen). Falls Interesse, schreibt mir einfach über das Forum als PM - würde dann eine Person am Sonntag auslosen. Um es nochmals zu wiederholen: in der Verlosung wäre die 4-Songs-Version ohne das angesprochene Instrumental ( https://www.discogs.com/de/release/519247-Bryan-Adams-Rod-Stewart-Sting-All-For-Love ).
  21. Das jetzt OHMSS veröffentlicht wird, gibt mir Hoffnung, dass LaLaLand Records die gesamte Bond-Reihe bzgl. der Soundtracks unter Dach und Fach bringen will. Immerhin hat sie ja keiner gezwungen OHMSS schon in diesem Jahr zu veröffentlichen, 2029 wäre ja auch noch eine gute Gelegenheit gewesen, wenn man die Anniversary-Verkaufsstrategie beibehalten wollte. Im Grunde wird die auch in diesem Fall beibehalten, der Soundtrack rollt halt mit sehr viel Verspätung ein. 😄 Sicherlich prangt der Anniversary-Schriftzug deshalb nicht an dieser Veröffentlichung - im Gegensatz zur LTK-Veröffentlichung in diesem Jahr - , LaLaLand Records wäre es wohl selbst zu Blöd vorgekommen, wenn man das noch groß hervorkehrt. Ich gehe aber davon aus, dass OHMSS ebenso wie LTK in der 2024-Pipeline drinne war. Ich bin nun doch von dieser akribisch produzierten Komplettveröffentlichung (?) aller Bond Scores sehr angetan, auch wenn manche von denen schon mehr als sehr gut veröffentlicht worden waren. Die Kombi Original-Sore Aufnahmen in filmchronologischer Reihenfolge zu paaren mit dem Soundtrack-Album (manchmal mit anderen Aufnahmen, selten mit Tracks nur fürs Album und manchmal mit ReRecordings.) macht mir schon Spaß – manchmal lohnt es sich mehr, manchmal weniger. Selbst bei LALD war es schön mal die Originalreihenfolge mit der selektiven Albumfolge zu vergleichen, ein bis zwei neue Erkenntnisse hatte ich da schon. Und selbst die Bonus-Section bot noch eine Kleinigkeit, obwohl LALD zu den schon einmal hervorragend veröffentlichten Scores gehörte. Klanglich finde ich sogar eine kleine Verbesserung herauszuhören beim LaLaLand Album gegenüber Capitol Records, obwohl – vielleicht bilde ich mir das auch nur ein. Bei OHMSS liegt ein ähnlicher Fall vor, da auch dieser schon sehr gut und fast vollständig veröffentlicht wurde. An Score Material, das noch fehlte, habe ich nie wirklich etwas vermisst. Es ist fast der einzige Score, wo ich die Source Musiken vermisst habe. Das ist nun wunderbar in dieser Veröffentlichung behoben. Und wie vermutet, der Grand Christmas Eve Ball ist ein Stück, welches zwei Cues vereinigt hat. Nur im Film kann man auf die Idee kommen, dass es zwei verschiedene Source Musiken sind. Wie schon mal beschrieben, der A-Teil ist ein bisschen penetrant und nervig (soll vielleicht sogar so sein), der B-Teil eine wunderschöne Melodie von Barry, beinahe der Hauptgrund meiner Freude für diese Veröffentlichung. Im Gegensatz zu LALD sind die Cue-Titel des Scores zumeist vollkommen neu, da die Capitol-Record-Veröffentlichungen oftmals die einzelnen Cues nicht so aufgeschlüsselt haben, sich noch an den Album-Titeln orientierten. Dadurch entsteht bei LaLaLand so eine Kleinteiligkeit, die manchen vielleicht nicht so gefällt, ich kann damit aber prima leben. Bei manchen sogenannten Filmversionen von Cues im Vergleich zu den Albumversionen kann ich mir die Zeitunterschiede hier gar nicht erklären, auch stimmte der Albumschnitt mit den im Film gehörten (meines Erachtens) überein. Vielleicht erklärt sich alles nach anhören dieser Edition. Folgende Score-Tracks sind dann nun zusätzlich auf diesem Album veröffentlicht: DISC 1 9. Resignation 1:02 (die langsamste Version des Titelsongs (instrumental) + der markanten Cello-Begleitung) 27. Proposal 3:45 (die etwas leicht veränderte Artikulation vom Instrumental-Titellied) DISC 2 1. Don’t Be So Proud 0:42 (basiert aber auf Over and Out) 6. We Have All The Time In The World – James Bond Theme (Film Version) 1:34 Im Grunde wirklich nichts Essentielles – nur der Vollständigkeit halber. Dann gibt es Cues, die ich nicht zuordnen kann, wahrscheinlich komponiert, aber nicht verwendet. DISC 1 4. We Have All The Time In The World (Film Version) 2:50 – Wo erklingt das zu Anfang? 26. Blizzard 1:04 DISC 2 5. The Wedding Ring 0:40 Wie gesagt gibt es zusätzliche alternative Filmversionen und Mixes, interessant vielleicht: DISC 1 12. We Have All The Time In The World (Film Mix) (Performed by Louis Armstrong) 3:14 Und dann natürlich die Sektion ADDITIONAL MUSIC auf DISC 2 18. We Have All The Time In The World (Unused Film Version) (Performed by Louis Armstrong) 2:15 19. Journey To Blofeld’s Hideaway (Unused Album Version) 4:06 20. Do You Know How Christmas Trees Are Grown? (Wild Instrumental) 1:11 21. Deep Hypnosis (With Full Overlay) 6:35 22. Escape From Piz Gloria (Mono Stem, Film Take) 3:50 23. Grand Christmas Eve Ball 2:55 24. Tracy To The Rescue (Mono Stem) 1:29 25. We Have All The Time In The World (Unused Album Version) 2:37 Kann vielleicht interessant sein, muss aber nicht. Interessant, dass Grand Christmas Eve Ball in der ADDITONAL MUSIC SEKTION ist, während die andere große Source Cue Prelude for Guitar and Strings in der Main Section sich befindet. Habe die Streicher im Film nie gehört. 🙂 Aber in ein Sound-Sample habe ich mal reingehört auf der LaLaLand-Seite: 22. Escape From Piz Gloria (Mono Stem, Film Take) 3:50 Da war ich ja nun baff erstaunt, dass man da doch so einen Stereo-Effekt hinkriegen kann bei Mono. Unglaublich. Schade, dass das wohl noch nicht 2012 bei dem STAR TREK TOS Release möglich war. Ob es da einen STAR TREK TOS ReRelease in STEREO geben könnte? Die Mono-Tracks sind über Kopfhörer wirklich kein Genuss, wenn die das so toll nachbearbeiten könnten, wäre das ein Traum für mich. Zur Klangqualität, ich habe mich ja schon geäußert, dass mir LALD in der LaLaLand Edition sehr gut gefallen hat, bei OHMSS habe ich das Gefühl, dass die sich beim Mastering wieder auf die Anfang der 2010er Jahre vorherrschende Schiene begeben haben. Bei gleich geschalteter Lautstärke sind zumindest die Tonbeispiele ziemlich laut verglichen mit LALD. Natürlich kann man die Lautstärke verringern, damit es nicht so unangenehm fürs Ohr ist, aber der Klang überzeugt dann dennoch nicht so. Ich denke da an JURASSIC PARK, wo die Originalveröffentlichung besser war als die neu gemasterte LaLaLand Edition. Die später folgende Veröffentlichung von LaLaLand war dann schon wieder besser. Aber ich muss diese OHMSS natürlich noch mit der älteren Capitol-Records-Edition vergleichen. Vielleicht bilde ich mir dies ja alles auch nur ein. Zu den weiteren Veröffentlichungen: Ich glaube, dass trotz dieses OHMSS-Releases das Festhalten am Anniversary-Prinzip weiterhin die Veröffentlichungs-Politik bestimmen wird. Zur Frage nach den fünf Craig-Bonds kann ich nur sagen, dass sie in England aufgenommen wurden und nicht in den USA, so dass die 2006 Marke nicht greifen würde, also einer Veröffentlichung in dieser Reihe nichts im Wege stehen würde. Korrigiert mich gerne, wenn ich Unrecht haben sollte. Zu den ersten Filmen, wo die Original-Bänder fehlen sollen, da glaube ich gibt uns der GOLDFINGER-Release die Richtung vor. Das Original-Album wird veröffentlicht, aber mit filmchronologischer Reihenfolge und einer Extra-Sektion mit was auch immer drauf. Würde für FRWL gelten, vielleicht sogar mit STALKING in Stereo, Alternates bei dem Titelsong, vielleicht das Hammondorgel-Overlay noch dazu und ein paar für das Album vorgesehene Stücke (andere Mixes oder längere Versionen), die es nicht aufs Album geschafft haben. Zu DR. NO: Hier natürlich das Original-Album, filmchronologisch angeordnet, vielleicht die Opener-Collage von Mono-Stems (Stereo aufbereitet), Stem-Exzerpte à la HARKIT-RECORDS, ein paar für das Album vorgesehene Stücke, die es ebenfalls nicht aufs Album geschafft haben und vielleicht sogar Lizensierungen von den neueingespielten Exzerpten der alten Silvas Screen Disc unter der Leitung von Nic Raine als BONUS. So etwas könnte ja möglich sein, die Labels sind sich ja eher freundschaftlich verbunden. Ich bin jedenfalls gespannt auf die Zukunft in punkto JAMES BOND.
  22. Hab jetzt mal den Score auf Spotify quergehört. Ohne den Film und dessen Abspann zu kennen, dessen Credits das klören würden (will ich ehrlich gesagt auch nicht, hab schon den Snyder-Superman Film nicht gesehen) weiß ich es natürlich nicht, aber mir scheint vom Quergehörten her, daß dieser neue Score kein echtes Orchester gesehen hat. Maximal vielleicht einzelne akustische Instrumente wie E-Gitarre oder so) oder Orchester-Library-Samples, aber echtes Orchester bei diesem Superman? Nope. Scheint mir rein elektronisch zu sein. Und somit total uninteressant für mich.
  23. Bei Star Wars kann ich es verstehen, aber hier haben wir es ja mit einem Superman zu tun, der nichts mit dem aus den 70/80ern zu tun hat. Es ist ein Neustart des DC-Universums sein und seiner Figuren. Und damit für mich auch der musikalischen Themen. War schon kein großer Fan wie Danny Elfman bei seinem JUSTICE LEAGUE-Score auch plötzlich alte Themen hervorkramte.
  24. Bei so etablieren Franchise mit ihren bekannten Theme würde ohne diese etwas fehlen. Das zum Beispiel bei Rouge One nicht das Imperium oder Force Thema angespielt wird finde ich so schade denn obwohl der Score gut ist so fühlt er sich für Star Wars etwas wie ein Fremdkörper an.
  25. Weiß immernoch nicht genau, ob ich das so gut finde, dass man nochmal auf Williams Thema zurückgreift.
  26. Auf amazon music kann man den Score auch bereits hören / kaufen: https://www.amazon.de/dp/B0FDTLRLPQ/ref=sr_1_2?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&crid=1LRUJNATJ2C96&dib=eyJ2IjoiMSJ9.9kqYWFbfteR2QaIPu2zxWgLWqfajfIYPYsgTsIHFj1jDKaWHjQLamxRnS08lxiYVQJ9hGVP3LhENwQi-GjmJs3R50tVPcz7kea8se5PKr4uoec6VX9N5tAuc6RchtG5c0ZJE_L-vOBt_9nA7JG3RToaKRacdtJ3ro6kokwqh1iwWrVqyCyIu5QZ9b2Czod7QqiHdq3bJ2zl_PEedDI4-QVMlEidkxNvVNg6PBbVBvVc.K6LS-q7-Vrab7V5-2AvyiGPDgjO6-JUSA7_zICHHHf0&dib_tag=se&keywords=superman+john+murphy&qid=1752066271&sprefix=superman+john+murphy%2Caps%2C88&sr=8-2
  1. Ältere Aktivitäten anzeigen
×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung