Zum Inhalt springen
Soundtrack Board

La-La Land Records: THE CHALLENGE (Jerry Goldsmith) & THE HOLE (Javier Navarrete)


Souchak
 Teilen

Empfohlene Beiträge

This just in via Facebook: LLL bringt mit THE CHALLENGE einen feinen Goldsmith-Score und auch Navarettes THE HOLE raus:

 

Coming Tuesday, March 26, 2013 at 1 pm pst

THE CHALLENGE
MUSIC BY JERRY GOLDSMITH
LLLCD 1248
LIMITED EDITION OF 3000 UNITS
RETAIL PRICE: $19.98

Produced by MV Gerhard
Mastered by James Nelson
Liner Notes by Jeff Bond
Art Direction by Mark Banning

We are very excited to be re-releasing one of Mr Goldsmith’s coolest action scores of all time to the John Frankenheimer directed thriller THE CHALLENGE (aka SWORD OF THE NINJA; aka THE EQUALS). This 1982 modern day samurai yarn was scored in arguably Jerry Goldsmith’s greatest and most diverse years as a composer (other scores in 1982 include First Blood, Poltergeist, Secret of NIHM and Inchon). This newly remastered edition features new liner notes by Jeff Bond (celebrating his 50th Jerry Goldsmith project as a writer) and incredible artwork by Mark Banning. As an added bonus we have corrected the finale and replaced it with the proper take (the bonus track includes the other take released on the previous version).
(Please note that it was Mr. Goldsmith himself that wanted the incorrect (and his preferred) take to be included on the Prometheus release and was no fault of the label.)

Next up:

THE HOLE
Music by Javier Navarrete
LLLCD 1247
Limited Edition of 3000 units
Retail Price: $19.98


Produced by Javier Navarrete and Dan Goldwasser
Mastered by Doug Schwartz
Art Direction by Dan Goldwasser

Spanish composer Javier Navarrete fills in Jerry’s shoes exquisitely with this creepy, sensitive gothic horror score to Joe Dante’s latest opus, THE HOLE. Like his score to the brilliant Pan’s Labyrinth, the score to The Hole is designed to scare, inspire and awe its listeners.

From visionary director Joe Dante comes a suspense thriller that explores the fears and secrets buried deep in the human mind. Life couldn’t possibly get worse, or so thought 17 year old Dane (Chris Massoglia) and his 10 year old brother Lucas (Nathan Gamble), when their single mother Susan (Teri Polo) uproots them from New York City to the sleepy little town of Bensonville. For Dane the only exciting thing about their new town is the beautiful girl next door, Julie (Haley Bennett). With Susan spending more and more time at work, Dane and Lucas are left unattended to explore the depths of their eerie new residence. With Dane paying more attention to Julie, he has far less time and patience for his little brother. But then everything changes when they find a sinister bottomless hole under a locked trap door in the basement. As the brothers experiment with the hole they realize that the cold pit goes on forever. They drop a nail and never hear it hit bottom. They lower a flashlight and a video camera and they get consumed by the darkness. Hoping for some answers about the house's past, Dane and Lucas bring Julie in on their new discovery. When the hole is exposed, evil is unleashed. With strange shadows lurking around every corner and past nightmares coming to life, the trio will have to come face to face their darkest fears to put an end to THE HOLE.

 

THE CHALLENGE kriegt aber ein echtes Drecks-Cover, imho:

 

post-4661-0-53212900-1363707040_thumb.jpg

 

LLL-Artwork, immer gut für ... Gequengel.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

This just in via Facebook: LLL bringt mit THE CHALLENGE einen feinen Goldsmith-Score und auch Navarettes THE HOLE raus:

 

 

THE CHALLENGE kriegt aber ein echtes Drecks-Cover, imho:

 

attachicon.gif544539_10151591907748755_2055191604_n.jpg

 

LLL-Artwork, immer gut für ... Gequengel.

 

Das kannst haben.....Mann sieht das Sch...ße aus? Cover übernommen vom Bootleg. Da lob ich mir die alte Prometheusausgabe mit netten Liner Notes vom guten Gary Kester.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Och, ich finde, das Cover hat so einen schönen OMG He's so strong!-Spaßcharakter. Ein bißchen wie der unappetitliche Hinweis vor ein paar Jahren bezüglich des Covers von ROCKY IV

 

der Gesichtsausdruck des Titelhelden und die Körperhaltung seines Coaches ihm gegenüber legten nahe, dass Rocky gerade den blowjob of his life bekäme.

 

rocky4-rmst.gif

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Das kannst haben.....Mann sieht das Sch...ße aus? Cover übernommen vom Bootleg. Da lob ich mir die alte Prometheusausgabe mit netten Liner Notes vom guten Gary Kester.

 

Vielleicht können die Enthusiasten, die hier zugreifen (sollten), ja was übers Cover kleben, ein Stück Bild-Zeitung oder ein Foto der eigenen Eltern in peinlichen Posen. Macht die Veröffentlichung Artwork-mässig zumindest nicht schlechter...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Seit Jahren möchte ich diesen Film wieder sehen... Er kam damals mit dem unsäglichen Titel "Wenn er in die Hölle gehen will, dann lass ihn" in die Kinos - war wohl deshalb nicht so erfolgreich, wen wundert es ? :confused:

 

Ich denke, der deutsche Verleihtitel war das geringste Problem des Films.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Filmtitel hin oder her ("Wenn Du in eine Höhle gehst, lass keinen ziehen" nenne ich den Film immer): die Musik ist knackig und stammt aus der (zumindest für mich) besten Phase Goldsmiths. Die alte CD gab es vor einiger Zeit auch günstig, als Prometheus über den Club seine Überproduktion abgestoßen hat. Der Luc wusste wohl schon früh von der La-La Land CD! :D

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Naja, so hervorragend dieses späte Goldsmith-Kleinod auch ist - da warte ich mal schön lange ab, bis das Teil kurz vor dem Ausverkauf steht, dann kann ich es mir immer noch holen und ihm einen Platz neben der Prometheus-Ausgabe freimachen. Wegen eines alternativen Tracks brauch ich das eigentlich (;)) nicht nochmal, zumal auch der Klang der Prometheus-CD absolut in Ordnung ist.

 

Das Cover ist wahrlich zum Kotzen.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Naja, so hervorragend dieses späte Goldsmith-Kleinod auch ist - da warte ich mal schön lange ab, bis das Teil kurz vor dem Ausverkauf steht, dann kann ich es mir immer noch holen und ihm einen Platz neben der Prometheus-Ausgabe freimachen. Wegen eines alternativen Tracks brauch ich das eigentlich ( ;))

 

Du Gier-Schlund! :D

 

 Das Cover ist wahrlich zum Kotzen.

 

Immer diese Jugendsprache! Lass das bloss keinen der sanftmütig-dünnhäutigen Mods oder Admins lesen, sonst gibts da schlimme Schimpfe B)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Du Gier-Schlund! :D

 

 

Immer diese Jugendsprache! Lass das bloss keinen der sanftmütig-dünnhäutigen Mods oder Admins lesen, sonst gibts da schlimme Schimpfe B)

 

Da ich im Kurzurlaub weilte und keiner der anderen "Dünnhäuter" Anstoß daran genommen hat, bleibt das mal so stehen. Ist ja nunmehr auch Schnee von gestern.... *aus dem Fenster in dichtes Schneetreiben schau* ;)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ganz lieben Dank, da weiß ich was ich heute Abend mache! Die Musik ist natürlich auch toll... Ich fand den damals gar nicht schlecht, das waren eben die 80iger. Und bei uns lief er uncut, FSK 18.

 

Wenn es nur ums Gucken geht...

 

http://www.youtube.com/watch?v=jOjIPI-JXtc

 

Bestimmt 100% legal, ist ja YouTube! ;)

Bearbeitet von Poledouris1965
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Aus der Pressemitteilung (Trackliste kann Spoiler enthalten!):

 

THE CHALLENGE: LIMITED EDITION   LLLCD 1248

Music by Jerry Goldsmith
Limited Edition of 3000 Units

STARTS SHIPPING MARCH 26th
RETAIL PRICE: $19.98

ORDER ?THE CHALLENGE: LIMITED EDITION? starting March 26th at 1pm PST at www.lalalandrecords.com

La-La Land Records and CBS present the remastered re-issue of legendary composer Jerry Goldsmith?s (PATTON, THE OMEN, ALIEN, BASIC INSTINCT) original score to the 1982 motion picture THE CHALLENGE (aka SWORD OF THE NINJA and THE EQUALS), starring Scott Glenn, Toshiro Mifune and Donna Kei Benz, and directed by John Frankenheimer. Mr. Goldsmith scored this exciting, modern-day samurai action/drama during what was arguably one of the greatest, most diverse moments of his career (other films he scored that were released in ?82 were FIRST BLOOD, POLTERGEIST, SECRET OF NIHM and INCHON). The composer?s work here is complex action scoring at its finest. Produced by MV Gerhard and remastered by James Nelson, this release features spectacular sound and includes the film version of the finale, (The finale track on the previous Prometheus release ? found here as a bonus track - was an alternate take, preferred by Goldsmith and placed on that album per his request). The CD booklet features all-new liner notes by film music writer Jeff Bond, who marks his 50th Goldsmith writing project with this release!  This is a Limited Edition of 3000 Units.

TRACK LISTING:

1. Main Title (4:56)
2. The Wrong Sword (3:52)
3. Over The Top / Fish Market (5:19)
4. Half An Equal (2:55)
5. Lonely Road (1:57)
6. ?Let?s Talk? (2:14)
7. Interlude (1:00)
8. ?Can?t We Do It?? (5:13)
9. The Pit (4:48)
10. Double Cross / Bamboo Forest (6:18)
11. The Traitor (3:28)
12. ?Stay With Me? (4:25)
13. ?I Will Go? (1:21)
14. Surprise Visitor / Forced Entry (2:09)
15. No Defense (4:08)
16. ?As You Wish? / End Title (5:50)
17. End Title (Alternate Take) (5:49)
Total Time: (66:24)

 

THE HOLE: LIMITED EDITION      LLLCD 1247
Limited Edition of 3000 Units
Music by Javier Navarrete

STARTS SHIPPING MARCH 26th
RETAIL PRICE: $19.98

ORDER ?THE HOLE: LIMITED EDITION? starting March 26th at 1pm PST at www.lalalandrecords.com

La-La Land Records and Bold Films present the original motion picture score to the feature film coming-of-age-horror-fantasy THE HOLE, starring Chris Massoglia, Haley Bennett and Teri Polo, and directed by Joe Dante. Acclaimed composer Javier Navarrete (PAN?S LABYRINTH, MIRRORS, WRATH OF THE TITANS, 47 RONIN) finds the perfect pitch for Dante?s thoughtful spookfest, fashioning a beautifully haunting orchestral score that is worthy of following in the footsteps of the director?s previous collaborations with composer Jerry Goldsmith. Here, Navarrete excels as he did with PAN?S LABYRINTH, creating music that evokes the wonder and mystery of childhood, while also finding terror in exploring its deepest, darkest fears. Produced by Dan Goldwasser and Javier Navarrete and mastered by Doug Schwartz, this special release is limited to 3000 units. The CD booklet features some brief thoughts from the composer, director and the film?s editor, Marshall Harvey.

TRACK LISTING:

1. We Can Make It Work (2:26)
2. Maybe a Treasure (2:32)
3. Julie Feels It (3:18)
4. Walking the Town (4:01)
5. It?s Still Down There Somewhere (3:22)
6. The Little Girl (3:06)
7. Creepy Carl (3:19)
8. Not Every Man Is Your Father (5:19)
9. Lucas? Pool Scare (1:55)
10. The Sketch Book (2:44)
11. You Let Me Die (6:03)
12. The Jester Is Back (4:07)
13. It Brings Your Fears to Life (4:34)
14. I?m Not Like You (4:58)
15. It?s Just a Hole (5:34)

Total Time: 57:20

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Anscheinend scheint der Mix bei The Challenge auf der La-La Land nicht vollständig zu sein. Diese "Planet Of The Apes" artigen "Steel Mixing Drums" fehlen in einigen Tracks, wie man bei FSM lesen kann. Noch ein Grund auf die ältere Prometheus-CD zurückzugreifen. ;)

 

http://filmscoremonthly.com/board/posts.cfm?threadID=95394&forumID=1&archive=0&pageID=1&r=261

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Anscheinend scheint der Mix bei The Challenge auf der La-La Land nicht vollständig zu sein. Diese "Planet Of The Apes" artigen "Steel Mixing Drums" fehlen in einigen Tracks, wie man bei FSM lesen kann. Noch ein Grund auf die ältere Prometheus-CD zurückzugreifen. ;)

 

http://filmscoremonthly.com/board/posts.cfm?threadID=95394&forumID=1&archive=0&pageID=1&r=261

 

Irgendwie könnte für mich LLLs Motto sein: 85 Prozent perfekt.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Das Gekreische bei FSM erinnert mich daran, warum ich mich vor langer Zeit gegen solche im Grunde sinnlosen Doppel- und Dreifachanschaffungen entschieden habe: alle, die da rumheulen haben bereits eine völlig adäquate 60-Minuten-CD von Prometheus, denn wer diese nicht hat, würde sich des Problems ja nicht mal bewusst sein. Die Neuanschaffung ist, um den Meister selber zu zitieren, reines bottlecap-collecting.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Habs mir noch einmal auf der Prometheus angehört: Track 2 ca. um 2:52, hört sich nach Steel drums an. Musik lebt natürlich auch von den Details und insofern würd ich mich auch etwas erregen wenn statt der erhofften Verbesserung beim Neuerwerb solche Dinge einfach unter den Klangteppich gekehrt

werden (ob ich dieses Detail so überhaupt wahrgenommen hätte sei mal dahingestellt).

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dein Kommentar

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Konto hast, melde Dich jetzt an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

 Teilen

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir nutzen auf unserer Webseite Cookies, um Ihnen einen optimalen Service zu bieten. Wenn Sie weiter auf unserer Seite surfen, stimmen Sie der Cookie-Verwendung und der Verarbeitung von personenbezogenen Daten über Formulare zu. Zu unserer Datenschutzerklärung: Datenschutzerklärung