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WaterTower Records/Decca: Howard Shore - THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY, THE HOBBIT: THE DESOLATION OF SMAUG & THE HOBBIT: THE BATTLE OF THE FIVE ARMIES


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Meiner Meinung nach war Teil 1 da auch eine gesunde Mischung und nun da wir in Ortschaften kommen, die es im Herrn der Ringe nicht gab, darf da gerne was Neues kommen, aber z.b. das Ring-Thema wird wohl (zurecht) weiter eine Rolle spielen und das Nazgul-Thema hat wol auch irgendwie seine Daseinsberechtigung, die ich aber irgendwie immernoch nicht verstanden habe,

 

It´s a mystery!  ;)

 

Ein Vorgeschmack liefert ja der letzte Shot aus dem Film. Auch einer meiner Lieblingstracks aus Teil 1.

 

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Das Stück ist ja aber mehr ein Alternativ-Stück, das warum auch immer nicht verwendet wurde....bisher. ;)

 

Oh, hatte das gerade nicht im Kopf und habe einfach angenommen, dass der in der letzten Szene beim Anblick vom Erebor gespielt wurde. Na ja, auf jeden Fall ein frischer Ansatz und an Schauplätzen mangelt es in Teil 2 nicht, die einen frischen, musikalischen Anstrich genießen könnten.

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Dann musst du aber schleunigst den Film nochmal sehen. :D

Hätte ja gar nicht zur Szene gepasst.

 

Stimmt.

Ich hebe mich ja schon seit Monaten ungeduldig für den November auf, um noch die ein oder andere Szene mehr zu erhaschen.  ;)

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  • 2 Wochen später...

 

With just a few weeks until the second Hobbit movie reaches our screens and the New Zealand Symphony Orchestra finalising the score, Peter Jackson tells Russell Baillie the latest journey to Middle-earth will be even better than the first ...

 

http://www.nzherald.co.nz/entertainment/news/article.cfm?c_id=1501119&objectid=11141634

Bearbeitet von Souchak
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"Inzwischen wurde auch schon das musikalische Thema von Howard Shore für den Drachen Smaug komponiert. Diese Melodie wird sich in ihrem Charakter stark an der chinesischen und indonesischen Kultur orientieren. Peter Jackson hielt in diesem Rahmen gleich fest, dass Smaug mehr Köpfchen hat als wir es von einem Drachen vermuten würden: "[Er ist] ein Psychopath. Smaug ist ein listiger, intelligenter Psychopath, der schon auf die Gruppe wartet. Es ist vielmehr eine teuflisch clevere Art von Musik.”

 

 

 

Zitat...

http://www.moviepilot.de/news/cumberbatch-auf-making-of-fotos-von-der-hobbit-2-125642

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Doug Adams nochmal zu der Debatte um Shore "Beteiligung":

 

 

Doug Adams über diese entscheidung:

Q: Am I the only one who thinks that having Howard no longer orchestrate and conduct the score somewhat cheapens the experience? It seems that, for reasons that I do not want to speculate about, corners are being cut on the production of The Hobbit. The situation went from having orchestrators help out with the scoring process to seemingly having them do most of the orchestrating and (all?) of the conducting. I can hear the dissenters now: “So many composers use orchestrators” or “It’ll still be Howard’s ideas and style”. But since when does “everyone does it” make something right? I’ve heard stories from reliable sources that some film composers walk into a room, hum a melody, and leave their orchestrators to worry about the rest. I’m not saying that Howard has done this, but how this can be considered as “composition” is just beyond me. The quality of the score for DoS might not at all suffer, but to say that it is entirely of Howard’s own creation would be entirely incorrect; it is no longer a work based predominantly on his ideas and decisions.
Am I any less of a fan for not being fully supportive of the decisions that have been made around the Hobbit movies and scores? I’d like to hope not. The situation has, however, put a little bit of a dampener on my excitement and anticipation.

Doug Adams:

I think the true issue is that many people don't fully understand what "orchestrating" and "conducting" actually are, in this context … or the history behind them. Orchestrating can mean a lot of things. There are certainly cases--in Hollywood in particular--where inept composers will turn over a bunch of scribbles and sequences and leave it to an orchestrator to turn that all into actual performable music. But there are also cases where an orchestrator is essentially like a second unit director. (It's not a perfect comparison, but stick with me.) In these situations, the orchestrator is really doing legwork. They're following the composer's detailed instructions and working out mechanics. The composer might write a seven-note chord and write "strings," so the orchestrator works out how the basses, cello, violas, second violins, and first violins will be divided. I've seen Shore's sketches, I've seen the fully orchestrated scores, and I've heard the orchestral recordings. So when I say that Shore's work falls resolutely into the second category, you don't *have* to believe me … but you probably should. wink.gif

You might also consider that Shore's work in the 80s (and some in the early 90s) was orchestrated by others. It's still clearly Shore's work … unmistakably his fingerprints. Listen to The Fly (the film score, not the opera) … it's kind of a testing ground for tons of devices Shore would use over the years. It's obviously his work. And yet, he used an orchestrator on that.
Why might one use an orchestrator? Well, there's any number of reasons. But usually it's because it's a very smart way to deal with a heavy schedule. Again, it's the same reason a director might use a second unit. There's still only one director, but you can have someone else do some of the physical work on occasion. That classic truck chase in Raiders of the Lost Ark? Entirely shot by second unit. Spielberg didn't even attend. But he laid all the groundwork in advance. That's why it's obviously a Spielberg scene. Or, for an LOTR example … take the fight between Aragorn and Lurtz and the end of FOTR. Jackson did not direct that scene himself.

As for conducting … well, the same goes across the board, for the most part. In fact, I wonder if people realize how many classic film scores were not conducted by the composers themselves. Williams didn't conduct the vast majority of Jurassic Park. Goldsmith didn't conduct Alien. Elfman's never conducted one of his own scores. Neither has Giacchino, I don't think.
And this isn't just a yucky modern film thing. Composers from the "classical" world have used these tools since forever. Heck, we always like to make the Wagner/Shore comparison, so consider this: Wagner didn't conduct at many of the high profile premieres of his own works. The premiere of Götterdämmerung, for example, was conducted by Hans Richter. Wagner was in the audience. There was once even a time when Wagner allowed Englebert Humperdinck to add a few bars to Parsifal (following his model, of course) because a certain piece of the set wasn't moving fast enough during a scene change.
Composition has never been a monkish process … well, unless monks were doing it, then I guess … by definition … you know. smile.gif
http://www.musicoflotr.com/...10/dragon-cover.html

 

Achja und hier der andere Hobbit-Shore Thread zum Verknüpfen: http://www.soundtrack-board.de/topic/5162-the-hobbit-howard-shore/page-4?hl=%2Bhobbit#entry320751

 

;)

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Oh, jetzt ist die reguläre Veröffentlichung nur 1 CD lang und die andere 2 CDs ...

 

Ich habe mich echt gewundert ob die hinschreiben Music composed and conducted by ... aber letztendlich ist es ein composed by geworden ... ich erwarte mir einen weit besseren Score für den zweiten Hobbit als für den ersten.

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Ohh....Da muss ich ja wieder vorbestellen :) Ich fand den ersten schon sehr gut. Auch wenn er nicht ganz an das Meisterwerk HdR ran reicht. Aber ich denke Shore wird noch einen draufsetzen. Themenentwicklung und Verarbeitung während der Filme ist seine größte Stärke. Das verlernt man nicht ;)

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Also mir gefallen die beiden Cover schon mal bedeutend besser als die von An Unexpected Journey.

Jetzt bin ich umso gespannter auf die Tracklist.

Und auch wer diesmal den End Credits Track performen wird... gibt's da schon irgendwelche Gerüchte? Ich würd mir ja Mark Lanegan wünschen...

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Also mir gefallen die beiden Cover schon mal bedeutend besser als die von An Unexpected Journey.

 

Das hier:

 

post-5224-0-54372000-1383065917.jpg

 

gefällt dir bedeutend besser als jenes?  ;)

 

post-5224-0-96499500-1383065945.jpg

 

Auch mal demnächst vorbestellen. Freue mich jedenfalls wie Bolle. Vielleicht greife ich ja auch mal zu Vinyl. Könnte durchaus seinen Reiz haben. Wären dann auch ok, wenn es eben nur die einfache Fassung ist.

Hätte nichts dagegen, wenn fleißig im Film gesungen werden würde.

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Naja in erster Linie das Cover der Standard Edition ;)

 

Aber ja, doch, auf eine gewisse Weise finde ich diesmal auch die Special Edition ansprechender.

Das dunkle Violett lässt den Score düsterer erscheinen. Eine Spur edler.

Welche Farbe sie wohl für There and Back Again nehmen werden...? Rot, Grün und Blau haben sie shon bei HdR durch. Jetzt Braun und Violett, da bleiben nicht mehr viele Primärfarben übrig. Türkis kann ich mir irgendwie nicht vorstellen. Eventuell ein Orange/Gelb-Ton, vielleicht Gold? Wobei das dann eventuell zu wenig Kontrast zum Filmtitel ergibt.

Ich tippe auf Dunkelgrau/Silber.

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Ein wenig Info zur Deluxe:

 

 

"The Special Edition of HowardShore's score to The Desolation Of Smaug contains music from the film with twelve extended score cues, bonus track, liner notes by Producer and Director Peter Jackson, extended liner notes by Doug Adams, with interactive orchestral sketch signed by composer Howard Shore packaged in a 2 CD hardcover DigiBook. "

 

Und Vorbestellen kann man sie nun auch schon bei amazon: http://www.amazon.de/Hobbit--Desolation-Smaug-Deluxe-Edt/dp/B00G5G7YCA/imzwielde-21

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